ביקורת קומיקס: WWE: Then. Now. Forever. #1

נפתח בוידוי: אני מעריצה גדולה של היאבקות.

בדרך כלל התגובה הראשונה שאני מקבלת כשאני אומרת את זה לאנשים היא: "מה?! מה זה היאבקות?" הם כמעט תמיד יבלבלו את זה עם איגרוף (ענף ספורט שונה לחלוטין) או עם MMA (שוב, ענף ספורט אחר לגמרי) אבל לפעמים יהיו את אלו שיגידו משהו כמו "כמו הWWF מפעם?"

אז כן, כמו הWWF מפעם, רק שמ2002 קוראים להם WWE (World Wrestling Entertainment) ולמרות שהם זכו לשיא הפופולאריות בישראל בשנות ה90, כיום הארגון הפך לתעשייה המגלגלת מיליארדים של דולרים כל שנה אבל אכשהו למרות זאת אני שומעת על בסיס קבע משפטים כמו "מה, זה עדיין קיים?", "זה לא מזוייף?", "מה? בנות רואות את זה?" אז כן זה עדיין קיים, יש להם מיליוני מעריצים מסביב לעולם (גברים, נשים וילדים), רשת טלויזיה משלהם עם שלל תוכניות מקוריות, מכונת מרצ'נדייז משומנת הייטב, חברת הפקת סרטים בהוליווד, הם שולטים בכל רשתות המדיה החברתית ולמרות שזה אולי כביכול "מבויים" זה השואו הכי טוב שיצא לכם לראות והוא עדיין דורש יכולות אתלטיות וכושר גופני יוצא מן הכלל שלא נדבר על יכולת משחק, כריזמה, שנים רבות של אימונים והמון נחישות כדי להתקבל לשם. אלפי מתאבקים מכל העולם חולמים להגיע לWWE ולהופיע מול קהל של עשרות אלפי אנשים כל שבוע (אפילו כאן בישראל יש ארגון היאבקות בידורית קטן שנקרא IWL) אז זה היה רק עניין של זמן עד שהם יכניסו את עצמם באופן קבוע גם לתוך עולם הקומיקס.

הWWE עובדים בשיתוף עם BOOM! Studios כבר כמה שנים ושיחררו לאחרונה את הגיליון "WWE: Then. Now. Forever." שמשמש גם את הסלוגן של החברה מאז המיתוג המחודש לאחרונה.

לגיליון שוחררו 3 ואריינטים, אחד לכל אחד מחברי השילד, שלישית מתאבקים ששלטה בסטורי ליין של הארגון החל מנובמבר 2012 וכיום, אינדיווידואלית הם מתאבקים דומיננטים בזכות עצמם: רומן ריינס (בנדוד של דווין "הרוק" ג'ונסון), דין אמברוז וסת' רולינס.

20 העמודים הראשונים בחוברת מוקדשים לסיפור המתאר את ההצלחה המטאורית של האחווה עד לבגידה הכואבת של אחד מחבריהם אשר הובילה לפירוקם. חובבי היאבקות כמוני זוכרים הייטב את הסטוריליין המפוצץ הזה ויהנו לקרוא את הדרמה מאחורי הקלעים של הפירוק המפורסם.

שאר החוברת מחולקת ל5 עמודים המוקדשים לThe New Day שלישית מתאבקים צבעונית ומטורללת, 5 עמודים לסיפורו המעורר השראה של אדי גררו ז"ל והשפעתו על ההצלחה המטאורית של המתאבקת סשה "הבוס" בנקס, 2 עמודים בהשראת "פופאיי" על צמד מתאבקים בשחור לבן וספיישל One Shot אקסלוסיבי לקומיקון 2016 שמאגד 8 עמודים בהם כל עמוד מתאר דמות היאבקות אייקונית אחרת: "סטון קולד" סטיב אוסטין, דה רוק, טריפל H, ג'ון סינה, The New Day, סשה בנקס, אנדרטייקר (כן, ההוא שהפחיד אתכם בתור ילדים) ודאסטי רודס ז"ל.

החלק האהוב עלי בחוברת הוא דווקא לא הסיפור של השילד אלא ההשראה שהיווה אדי גררו ז"ל על סשה בנקס מהיותה ילדה קטנה שחלמה להיות מתאבקת עד לאותו רגע אגדי בו היא התמודדה ברסלמניה (הסופרבול של חובבי ההיאבקות) על אליפות הנשים והשתמשה במהלכים שלו בקרב. לראות את זה נלכד בדפי קומיקס עשה לי חמים בלב.

קשה לי להאמין שאנשים שהם אינם חובבי היאבקות יהנו מהחוברת הזאת, לא כי היא חלילה לא מעניינת (והאומנות מעולה) אלא כי כל חלק בסיפורים הוא רפרנס אחד גדול. ממשפטי המחץ של המתאבקים, התפיסה הייחודית של אופי הדמויות שלהם, התלבושות ואפילו הסביבה בה הם מצויירים, הכל נוצר כטריגר ענקי למעריצים שפשוט יתבזבז על "אאוטסיידרים". דבר אחד בטוח, הגברים והנשים של הWWE בהחלט נראים כמו גיבורי על גם בחיי היום יום אז הם משתלבים נפלא בדפי הקומיקס, השאלה היחידה שעולה היא האם סדרת הקומיקס היא עוד טריק שיווקי של מערכת משומנת הייטב שיודעת איך לגרום לנו לבזבז את כספנו בשם המיתוג או שיש כאן מוצר ששווה את הכסף? הקשר בין היאבקות לקומיקס הוא לא חדש, מתאבקים רבים הם בעצם גיקים מוסווים בהמון שרירים. רובם עברו שנים קשות של בריונות בבית ספר והיו אאוטסיידרים ומצאו את המפלט בבגרותם ביצירת אלטר אגו, הדמות שלהם, שדרכה הם יכולים להיות כל מי שהם רק רוצים, לומר כל מה שבא להם ולהיות בלתי מנוצחים. הקשר בין 2 המדיומים כל כך חזק שהמתאבק לשעבר CM פאנק (פיל ברוקס) השתתף בכתיבת קומיקסים במארוול (Avengers vs. X-Men,  Thor Annual Vol 4  1 ויצר סדרה מקורית שנקראת DRAX) ולא מעט מתאבקים הופיעו בסרטי קומיקס (האחרון שבהם היה דייב באטיסטה בתור דרקס המשמיד בשומרי הגלקסיה) לכן זה דיי מתבקש שאותם מתאבקים והדמויות האייקוניות שהם יצרו יופיעו בחוברת משלהם והאומנות משובחת אז אני באופן אישי מחכה בקוצר רוח לגיליון הבא להמשך הסיפורים.


ניצן ניקי מור


בת 34, מורה לאנגלית, חובבת קולנוע, טלויזיה, קומיקס, היאבקות ואופנה. שואפת השראה יומיומית מבאפי סאמרס והרמיוני גריינג'ר. אמא לכלבים, אספנית כפייתית ומכורה לקינוחים מושחתים.
 


קישור קבוע