ביקורת סרט - זוטופיה - Zootopia

Happy Zoo Year! The new trailer for Zootopia featuring Shakira's new single "Try Everything," is here! Watch now and see the film in theatres in 3D March 4! The modern mammal metropolis of Zootopia is a city like no other.

לא ידעתי למה לצפות מ״זוטורופוליס״ (או בשמו המקורי ״זוטופיה״, אני לא יודע מי החליט שאנחנו בארץ לא יכולים להתמודד עם משחק המילים המסובך הזה). החודשים לפני יציאת הסרט היו מלאים בהייפ חיובי ושלילי. הטריילר הראשון של הסרט נועד כמעט רק כדי להסביר לנו את הקונספט ״המורכב״ של עולם שמאוכלס כולו על ידי חיות דמויות אדם. הטריילר נראה די משעמם, אבל לאולפני דיסני המחודשים והממוחשבים יש רפיוטיישן מעולה עם ארבעה סרטים מוערכים ברצף (״פלונטר״, ״ראלף ההורס״, ״לשבור את הקרח״, ״ביג הירו 6״). הם אפילו איימו לעקוף את פיקסאר, בזמן שהאולפן הוותיק היה בתקופה הקשה שלו, עד שהוציאו את ״הקול בראש״. ואז הגיע טריילר העצלנים הידוע לשמצה, שנראה ופילג את כל מי שצפה בו, חלק התפקעו מצחוק וחלק תלשו שיערות מזעם, אבל הוא בטוח לא סיפר הרבה על הסרט. אז כשלבסוף נשלחתי לבקר את הסרט, למרות מטר הביקורות החיוביות שכבר הגיעו מחו״ל, לא ידעתי למה לצפות. ומה חשבתי? תמשיכו לקרוא ותגלו. או שאני פשוט אגיד לכם עכשיו: אהבתי. אהבתי מאוד.

יש עוד בסרט חוץ מהסצנה הזו

יש עוד בסרט חוץ מהסצנה הזו

אבל קודם כל, בוא ננסה להסביר את הקונספט ההו-כה-מסובך של הסרט: ״זוטופיה״ מתרחש בעולם בו כל מיני וגזעי היונקים (שום מילה על כל משפחות החיות האחרות, אולי הם האוכל שלהם) חיים בשלווה מסויימת ביחד. גיבורת הסרט היא ארנבת שוטרת בשם ג׳ודי הופס (כן, לכל אחת מהדמויות יש שם משפחה שהוא משחק מילים על סוג החיה שהיא) שאף אחד לא מכבד כשוטר כי היא ארנבת קטנה וחמודה. היא משתפת פעולה עם שועל נוכל כדי לפתור תעלומה שאולי תוביל למשבר בדו-קיום העדין שקיים בין הטורפים לנטרפים בעולם הזה.

הייצוג שלי

הייצוג שלי

כפי שאולי שמתם לב נראה שהיחסים בין הסוגים השנים של החיות הם מטאפורה ליחסים בין גזעים שונים. שני הקונפליקטים העיקריים בסרט הם בין הטורפים לנטרפים, ובין החיות הגדולות לקטנות. אני חושב אבל שעדיף להסתכל כל המסר בסרט הזה באופן יותר כללי של אחווה בין הגזעים, מאשר לעשות השוואות של אחד לאחד, ״ארנבים הם הגזע הזה, פילים הם הגזע הזה״. אבל אל תחשבו שהסרט הזה הוא איזה שיחת טד מאויירת על יחסי גזע. הוא גם מצחיק, ממש יפה (אפשר לראות את ההשקעה בעולם שהם יצרו פה) ומדובב מעולה. ג׳יניפר גודווין, שלא הכרתי לפני זה, מביאה הרבה רגש לתפקיד הראשי של ג׳ודי, ג׳ייסון בייטמן, כוכב ״משפחה בהפרעה״ מצויין בתור ניק השועל הערמומי, אידריס אלבה קשוח כרגיל בתור מפקד המשטרה, ועוד הרבה מדבבים נוספים בתפקידים קטנים. או, וגם שאקירה בסרט הזה משום מה. זוכרים אותה? זוכרים?

אני חושב שבסופו של דבר מה שהכי אהבתי בסרט, זה שזה סרט שוטרים. אני אוהב סרטי שוטרים. הסרט לוקח השראה ממגוון סרטי שוטרים, כולל 48 שעות, עם כל הקטע הזה של שוטר שעובד עם פושע (במקרה של זוטרופוליס לא מורשע, אבל עדיין), ובמקרה 48 שעות זה גם הזמן שיש להם לפתור את התעלומה. אני אוהב סרטים שנותנים לי קצת מכל דבר וזוטרופוליס משלב אלמנטים של קומדיה, פשע, דרמה ואפילו קצת אימה ומד״ב. אני מאוד נהניתי ממנו ואני לא בן-אדם שנופל מכל סרט אנימציה משפחתי שיוצא.


השורה התחתונה

אחלה סרט. לכו לראות, אל תהיו עצלנים (רואים גם אני יכול עם המשחקי מילים האלה)


יונתן עמירן

דב

דב

אוהב: סרטים מגניבים, ראפ, קומדיה, ניקולס קייג׳, סרטי קומדיה עם ניקולס קייג׳ עושה ראפ.

לא אוהב: סרטים משעממים

Instagram

קישור קבוע