Geekster

View Original

Sherlock S04E02 - The Lying Detective - ביקורת טלוויזיה

 

 שימו לב: כתבה זו מכילה ספויילרים לפרק זה

שרלוק ממשיך לפרק השני בעונה הרביעית ומותיר את הצופה ברגשות מעורבים. אחרי הסוף העצוב של הפרק הקודם ששבר את ליבם של רבים מאיתנו, אנחנו מוצאים כצפוי את שרלוק ואת ווטסון בקרע הנראה בלתי ניתן לריפוי. בעוד ג'ון עסוק ביגונו על אובדנה של מרי ומתייסר על חוסר הנאמנות שלו כלפיה, שרלוק משליך את עצמו בחזרה אל הסמים.  בעודו ב"High", שרלוק זוכה לביקור מבתו של קולברטון סמית' - פילנטרופיסט מפורסם. צעירה בשם פיית׳, אשר מספרת לו שאביה הולך להרוג מישהו, רק שהיא אינה זוכרת מי, ומבקשת ממנו לפתור את התעלומה.

קולברטון סמית' מגולם ע"י טובי ג'ונס ("קפטן אמריקה: הנוקם הראשון", "היצ'קוק"). אם חשבתם שמוריארטי הוא קריפי, תחשבו שהוא והג'וקר עשו סטוץ ללילה אחד, וקולברטון סמית' הוא התוצאה של הלילה הזה. סמית' הוא אחד הנבלים החזקים ביותר שנראו בטלווזיה בשנים האחרונות, ולדעתי גם עוקף את מוריארטי בסיבוב. הדמות המורכבת הזו שבתוכה מסתתר רוצח סדרתי תהפוך לכל אחד את הבטן, ומתכתבת היטב עם השחיתות שאנו רואים בצמרת השלטון וההון, וזהו בדיוק הנבל שמגולם בו כוח רשע מספיק כדי לאחד מחדש את שרלוק וג'ון.

גם בפרק הזה, הפרק מובל ע"י מרי. רוחה מלווה את הפרק והיא מקדמת את העלילה ומאחדת בין שני הגיבורים. אם זה דרך הוידאו שהשאירה לשרלוק, שאותו ג'ון מוצא אח"כ, ואם זה דרך הדיאלוג הפנימי שג'ון מקיים איתה בראש שלו. היא עדיין נוכחת בפרק, חדה מרשימה ונפלאה. היא משתמשת באהבתם של זוג הגברים אליה, כדי לעזור לשרלוק להבין את ג'ון ואת תסביך הגיבור שלו, ובכך לסייע לשרלוק לעזור לעצמו להחזיר אותו אל חברו הטוב, ולתפקד בעולם האמיתי. היא גורמת להם לחזור שוב להיות יחדיו, להשיג וידוי מסמית', ובעצם מצילה את שניהם.

הפרק עצמו ועלילתו הם אחד המוצלחים שהיו בסדרה, הפרק מכיל בתוכו מוטיב מאוד חזק של וידוי: הריגוש של סמית' כרוצח, דרכו הוא להתוודות בפני קרבנותיו על היותו רוצח סדרתי ולהרוג אותם. גם מרי ממשיכה ללוות את ג'ון עד שהוא מתוודה בפני שרלוק על אי הנאמנות שלו, ועל כך שהוא לא האדם שמרי חשבה שהוא. הוידוי הוא גם מה שיקרב בין שרלוק לג'ון, ויאפשר להם להמשיך את החברות בניהם, ולהכנס לתהליך חדש של ריפוי. כפי שג'ון אמר: זה לעולם לא יהיה בסדר. אבל זה מה שיש. ללמוד לחיות עם הכאב, עם האובדן, וההבנה שהוא חלק מתהליך הצמיחה של הדמויות והופך אותן למורכבות וטובות יותר.

אנחנו נותרים עם רמז להרפתקה חדשה שאנחנו מגלים איחוד משפחתי מחודש. למשפחת הולמס מסתבר יש צלע נוספת בדמותה של אחות מסתורית, שרק נרמז עליה, איונוס ("רוח מזרחית"), והיא סוגרת בעצם את הפרק עם עוד אגרוף בבטן שיוביל אותנו לפרק האחרון בעונה.

בפרק זה, הסצינה הלפני אחרונה שבה שרלוק מנחם את ג'ון הכתה גלים ברשת החברתית והצליחה להוליד הברקה מוצלחת למדי:


גיקית על חלל ובכלל.
מירי היא המפיקה הראשית של גיקסטר,
 


עוד בטלוויזיה:

See this gallery in the original post