שימו לב: כתבה זו מכילה ספויילרים לפרק זה
הפרק ישודר בערוץ yes Action ב18.1 בשעה 20:30 ובyes VOD בכל עת.
"שרלוק" העיבוד העדכני של ה-BBC לבלש הידוע, שרלוק הולמס בהובלתם של סטיבן מופאט ("דוקטור הו" ) ומארק גטיס ("ליגה של גברים", "דוקטור הו") הוא הטוב ביותר בכל הזמנים בעיניי. הסדרה מציבה את שרלוק וג'ון בלונדון המודרנית של המאה ה-21. ומספרת מנקודת מבט חדשה ומרעננת את ההרפתקאות הבלש המפורסם. שנת 2017 נפתחה בסערה עם העונה הרביעית והחדשה של הסדרה אחרי ציפייה ארוכה.
בנדיקט קמברבאץ' חוזר אל התפקיד של שרלוק הולמס, בעוד מרטין פרימן חוזר אל ג'ון ווטסון, אמנדה אבינגטון (זוגתו עכשיו כבר לשעבר של פרימן) חוזרת לתפקיד מרי ווטסון.
"שרלוק" מתעללת בצופיה לא מעט. מלבד ספיישל חג מולד בודד שנה שעברה, הסדרה השאירה אותנו בציפייה מורטת עצבים לעונה חדשה במשך שנים: פרימן הלך לצלם את טרילוגיית "ההוביט", קפץ לרגע ל"קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים", וכמובן "פארגו" המצליחה. בעוד קאמברבץ' ריסק קופות ב"דוקטור סטריינג'" (בגילום שרלוקי לחלוטין) וחאן ב"סטארטרק: האויב בתוכנו" ו"משחקי החיקוי"
בפרק החדש, "ששת התאצ'רים", אנחנו נהנים מכל הדברים שאנו אוהבים ב"שרלוק". הולמס הוא חד, מבריק, ונראה שהכל כרגיל, כמעט. הצופה מרגיש כמעט נינוח אל מול האכזריות ההולכת וגוברת של שרלוק. הוא אלים יותר, עובר את הגבול שוב ושוב למרות אזהרותיהם החוזרות ונשנות של מרי וג'ון. הוא הולך שבי אחר מוריארטי, אך לאחר שחיפושיו עולים בתוהו, הוא מפנה תשומת ליבו אל תעלומה חדשה של אייקונים של מרגרט תאצ'ר המתנפצים אחד אחרי השני בידיו של פורץ מסתורי.
הפורץ מתגלה כחלק מחוליית החיסול בה מרי הייתה חברה בעבר. אחרי 6 שנים, הוא מוצא את מרי ונשבע לנקום בה על כך שהותירה אותו מאחור, דבר המצית שרשרת אירועים בלתי נמנעת שבסופו של דבר מובילה למותה של מרי לאחר שהיא סופגת כדור הנועד לשרלוק. ביטחונו העצמי המופרז, גאוותו, ולשונו הנחרצת, הביאו לכך שהבלש המהולל הינו אחראי למותה של מרי ווטסון ובכך לפער ההולך ונפער בינו לבין ג'ון.
אנחנו נפרדים ממרי, אחת הדמויות המרתקות שהוציאה הסדרה בסצנה צפויה להכאיב. למרות שמרי ווטסון הינה דמות שולית בספרי המקור של קונאן דויל, מופאט וגאטיס הרחיבו אותה לאחת הדמויות העשירות, המעניינות והמקוריות בסדרה. מרי נכנסה לחיי ג'ון והופכת לאחת הדמויות המורכבות והמעניינות בסדרה: היא רוצחת שכירה מקצועית, חכמה, והיא מוצאת את מקומה בקלילות בין ג'ון לשרלוק. ומאחדת אותם מחדש לאחר "מותו" של שרלוק, ושיבתו לחיים. עד הגעתה הנשים העיקריות בסדרה הן מולי, בעלת קראש כרוני על שרלוק וגברת האדסון, בעלת הבית שייעודה הינו להתרוצץ סביב שרלוק וג'ון, ולהכין להם תה.
בראיונות לקראת העונה החדשה, מופאט וגאטיס הצהירו שהם אינם מתיימרים לאתגר יתר על המידה את חומר המקור, ומקומה של מרי בסדרה תמיד היה זמני, כפי שהיא הייתה בספריו של קונאן דויל. מופאט וגאטיס יודעים שג'ון יוכל להמשיך לחיות ללא מרי, אך לא ללא שרלוק, ומרי יוצאת מהסדרה לאחר שסיימה לעשות את תפקידה, ורק צוואתה האחרונה לשרלוק, להציל את ג'ון ווטסון, אמורה לעזור לסדרה להמשיך להתקיים.
אני מודה שכעסתי, אני חושבת שאפילו התאכזבתי. הפרק הראשון בעונה רביעית אחרי ציפייה של שנה,לא הרגיש לי כמו פרק חדש בעונה חדשה, אלא פשוט עוד פרק נוסף בעונה השלישית. מורגש הצורך של הכותבים "לסגור דברים יפה" לפני שהם פונים לדברים המעניינים באמת בעונה הרביעית מה שהופך את הפרק לשעה וחצי של פרק מעבר. בין מה למה? זה אנחנו עוד לא יודעים, וכנראה חלק נכבד מהפרק הבא יוקדש לאיחוי הקרע בין ג'ון לשרלוק, מה שמותיר אותנו שוב עם פרק אחד אמיתי של תעלומה "שרלוקית" אמיתית, לפני שאנחנו שוב צוללים לחודשים ארוכים (או אולי שנים) של המתנה.
סילוקה של מרי מהסדרה דורש מהצופה הבנה עצומה של חומר המקור שלא קיים אצל כולם, מה שהופך את הסדרה לראשונה בתולדותיה כמתנשאת. הקרבת חייה של מרי עבור שרלוק עושה אי-צדק לדמות מוערכת ומורכבת כל כך, זהו מוות אכזרי, וחסר תכלית. מרי כדמות עצמאית משל עצמה, מצהירה במותה, שחייה כאם ורעיה היו הטובים ביותר שלה בזכות ג'ון, ואותם היא מקריבה כדי ששרלוק יוכל להמשיך לחיות. זה מה שהופך את המוות שלה לצורם מאוד, ומאכזב ולא תואם כלל את מרי שהכרנו.
השבועות הקרובים רק יגידו האם יציאת של מרי מהסדרה תהווה צעד נכון עבור שרלוק וג'ון, והפרקים הבאים יעידו האם הסדרה כבר עברה את השיא שלה אי שם בעונה השלישית, או שהטוב ביותר או לפנינו.
גיקית על חלל ובכלל.
מירי היא המפיקה הראשית של גיקסטר,