אם בפעם הקודמת סקרנו עבורכם את החדר החדש ביותר בישראל, מן הראוי שנשאר באותו הקו. לכן השבוע הגענו לבדוק את החדר החדש ביותר מבית היוצר של Exit room: האימג׳נריום.
אליי ואל נטע מצטרפים בפעם הראשונה שני אנשים שאינם מכירים זה את זה: ירדן. אנימטורית מרעננה וחברה טובה של נטע, וקובי, חבר טוב שלי שבמקרה במקרה מנחה איתי את פודקאסט הרסלינג מספר אחת בישראל: ״האוס שואו״. במקרה. מכיוון שאני לא מכיר את ירדן, וירדן לא מכירה את קובי, לא הייתי בטוח כיצד נעבוד כצוות כשלא כולם מכירים את כולם.
הגענו אל החדר שממוקם בסמטה מלחיצה אל מול מועדון הבארבי. המנחה נתן לנו כיסויי עיניים (הנוחים ביותר שנתקלתי בהם עד היום. צריך לזכור לקנות כאלה לטיסה…) ואמר לנו שאנחנו הולכים עכשיו לישון. אנחנו עומדים לעבור בין חלומות (לא היה לנו מושג למה הייתה הכוונה). אם נצטרך רמז, הוא יגיע באופן מיוחד (ואכן, כשהיינו צריכים רמזים קיבלנו אותם בדרך מגניבה ומקורית שאני מעדיף שתגלו אותה בעצמכם). המנחה כיסה את עינינו, הכניס אותנו בזהירות לחדר החשוך. אמר לנו ״לילה טוב״ ונעל את הדלת. לפתע נדלק האור, נשמעה מוזיקה משונה, הורדנו את כיסויי העיניים ונכנסנו לחלום הראשון.
מבחינת עיצוב. החדר הזה לא דומה לשום דבר שראינו בעבר. אקזיט רום הלכו על הקונספט השאפתני של חלומות, והחדרים מעוצבים בהתאם. הם מלאים בחפצים שלא קשורים אחד לשני בהכרח. עיצובים מוזרים ומעניינים. עיצוב יחסית מאוד סוריאליסטי ומעניין. בניגוד לחדרים אחרים שיש להם תפאורה בדמות משרד, מרתף, באר או מעבדה, אין כאן איזו תמה קבועה וכל ״חלום״ מעוצב באופן מיוחד ושונה מהחלום הקודם שהייתם בו. אפילו בתוך החדרים עצמם אין תמיד עקביות על נושא מסוים של חלון. תפאורה מעניינת, לא שגרתית (סופסוף תפאורה לא משרדית!). אווירה מעניינת ומשונה.
החדר לא היה מהמסובכים שנתקלנו בהם ואת רובו פתרנו במהירות ובלי יותר מדי בעיות. ממש לקראת סיום החדר נתקלנו במספר חידות שפשוט לא הצלחנו לפתור לאורך זמן ארוך יחסית. באחת החידות מצאנו את עצמנו מקבלים רמז בדרך מקורית ומפרשים אותו באופן לא נכון. מה שהוביל לניסיונות פתירה עלובים ומגוחכים שלנו. לאורך כל המשך הערב לא הפסקנו להתפוצץ מצחוק כשנזכרנו בכמה מטומטמים יצאנו, ועד כמה בוודאי נראנו מטופשים למשגיחים שצופים בנו מבעד למצלמות. לצערי, מצאנו את עצמנו פותרים את החידה האחרונה בלי שבאמת הבנו איך הצלחנו לפתור אותה. יצאנו מהחדר ו״התעוררנו״ בזמן כמעט שיא שלנו של 46 דקות. לא רע. מסתבר שאפילו כשלא כל הצוות מכיר אחד את השני, חדרי המילוט מצליחים להפוך אותנו לקבוצה אחת מכוונת מטרה. מה שכן, כשיצאנו מהחדר וסיימנו את המשחק הרגשנו שהיה חסר עוד משהו. אולי עוד כמה חידות, אולי עוד חלום. קשה לנו להגיד אבל הרגשנו שסיימנו קצת מהר מדי. אם לא היינו נתקעים על שתי החידות האחרונות היינו יוצאים מהחדר בערך ב35 דקות, וזה זמן קצר מאוד. כמעט קצר מדי.
החדר מאוד ידידותי לשחקנים חדשים. זה יכול בקלות לדעתי להיות החדר הראשון שאתם עושים ואתם תצאו מרוצים ומוקסמים. החדר גם מאוד מתאים לילדים לדעתי ולא כולל שום אלמנט מלחיץ יותר מדי. המנוסים מבינכם יגלו שמדובר בחדר מאוד מיוחד שלא דומה (לפחות מבחינת עיצוב) לשום דבר אחר שראיתם. הקונספט השאפתני של עולם החלומות בהתחלה היה נשמע לנו משונה, אבל גילינו שהוא מתאים מאוד לעולם חדרי הבריחה. בהחלט מגיעות מחמאות לאקזיט רום על המקוריות.
מה היה כיף?
- עיצובים מאוד מקוריים ומשונים
- חידות מוצלחות ומעניינות
מה היה פחות כיף?
- החדר הרגיש קצת על הגבול הקצר מדי
קונספט: חלומות
כמה רמזים ביקשנו/קיבלנו: 3
זמן מילוט מהחדר: 46 דקות.
מומלץ גיקסטר?
כן. האימג׳ינריום הוא חדר מיוחד. עם עיצובים משונים ומקוריים וחידות מעניינות וחביבות מדובר בחדר מילוט מוצלח ששווה לכולם לבדוק.
ומה אמרו הטירונים?
קובי: ״פעם ראשונה שאני הולך לדבר כזה. היה באמת מגניב. החדרים הצליחו להעביר איזשהו סיפור, ועבדו בצורה טובה. אני לא יודע להשוות לחדרים אחרים, אבל אני בהחלט אמליץ על זה לאנשים אחרים״
ירדן: ״ החדר עצמו היה מגניב ומעוצב ממש יפה. לא קשה מידי, לא קל מידי. במיוחד אהבתי את שני החדרים הראשונים, החדר הראשון ממש הכניס לעניינים והחדר השני היה מעוצב באופן ממש מיוחד ומקורי. כל הקטע של המוזיקה והתאורה היה ממש מגניב. החברה הייתה טובה, היה שיתוף פעולה, חוויה משעשעת וכיפית.״
לסקירות של חדרי מילוט נוספים
עידן בן טובים
בן 26. סטודנט ללימודי טלוויזיה. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל: ״האוס שואו״
חדר הבריחה ״הצלצול״ בחיפה הגדיר מחדש לעידן מהו חדר בריחה מפחיד. אנחנו רק מתים לדעת באיזה טון היו הצווחות שלו.