Geekster

View Original

Injustice 2 - ביקורת משחק

אף פעם לא הייתי חובב גדול של משחקי מכות, אני מגיע לעולם המשחקים בעיקר בשביל עלילה, משחקיות ודמויות. בדרך כלל משחקי מכות הם די נטולי עלילה, הדמויות הן רק Bad Asses חסרי אישיות, והמשחקיות מאוד קבועה וחסרת מעוף. Injustice 2, משחק המכות החדש שמאחד רבות מדמויות DC מצליח להתעלות מעבר לרוב הבעיות הללו.

למי שלא מכיר, Injustice היא סדרת משחקי מכות מבית היוצר של ״מורטל קומבט״ האגדית. העלילה של המשחק הראשון בסדרה שמה מספר נכבד של דמויות מבית היוצר של DC Comics אחת אל מול השניה. כאשר הסיפור התמקד בעיקר במאבק של סופרמן והמשטר שלו כנגד קבוצת המתנגדים שבראשם עומד באטמן (מן הסתם). המשחק השני בסדרה, לוקח את מה שהמשחק הקודם עשה נכון, ועושה אותו עוד יותר נכון, ובו בזמן מעלה את כמות האפשרויות במשחק לכמעט אינסופית.

העלילה מאוד דומה ומתעסקת בעיקר בניסיון של באטמן לאחד את גיבורי העל (וחלק מהנבלים) כנגד Brainiac שמאיים להשתלט על כדור הארץ והגלקסיה. הסיפור מנסה לשים דגש חזק על ההבדל בין סופרמן לבאטמן: שני גיבורים שרוצים להציל את העולם, אך כל אחד רואה אמצעים אחרים בדרך למטרה. כאשר סופרמן וחבריו לא בוחלים בשום אמצעי אלים ופאשיסטי כדי להגן על העולם, בעוד שבאטמן תמיד ינסה לעשות את הדבר הנכון ולהלחם רק ברעים. איך כל זה משפיע על המשחק עצמו? לא הרבה לצערי.

מצב הסיפור של המשחק עדיין מורכב פשוט מסרטונים שעשויים בצורה טובה, מדובבים בצורה מעולה, אבל בסוף כמעט תמיד בעלי אותו מבנה: דמויות יוצאות ביחד לעצור דמות אחרת, אחרי קרב עם הדמות הזאת, אחת מהשתיים פתאום תריב עם השניה, שוב קרב וחוזר חלילה. זו נוסחה שנהיית משעממת תוך ממש כמה דקות. העלילה לא תואמת את רוח הדמויות ומשטחת אותם לכדי יצירת ריבים לא הגיוניים שחייבים להסתיים בקרב. ובעיה עיקרית שנמצאת בסיפור, היא שנשארת בקושי דמות אחת שאפשר גם להזדהות עם המניעים שלה. כל הדמויות פשוט רבות, נלחמות, משלימות, ואז הכל קורה שוב בסצנה הבאה. מצב הסיפור הוא כנראה החוליה החלשה ביותר בInjustice 2.

אבל, וזה אבל ענק, בניגוד למשחק הקודם בסדרה, מצב הסיפור הוא בקושי המינימום שיש למשחק להציע. לאחר קרבות תקבלו Credits שאיתם ניתן לרכוש קופסאות Loot. בתוך הקופסאות הללו מסתתרים באופן רנדומלי חפצים ואביזרים לארסנל המדהים של 28 דמויות מכל הסדרות של DC, ועשר נוספות שיתווספו כDLC בתשלום (ארור יהיה). החפצים האלה לא רק מאפשרים לכם לשכלל את הנתונים של הלוחמים שלכם, אלא גם לשנות את המראה שלהם. לכל דמות יש אלפי וריאציות שונות שתוכלו ליצור להן כאוות נפשכם. שונאים את הקסדה המטופשת ששמו לסופרמן במשחק? גם אני! שחקו איתו כמה שלבים, ותוכלו להחליף אותה! תמיד חלמתם על החליפה של באטמן בצבע אדום-שחור? ברור שכן! תוכלו לשנות לכל הדמויות כל כך הרבה דברים בחליפות: מצבע החליפה, לסוג המסכה, לtorso, למכנסיים, כפפות, נשק. הכל כמעט עומד לרשותכם ביצירת הקומבינציה המושלמת שלכם. זה כיף, זה מגניב, וזהירות: זה ממכר נורא.

הדבר השני המשמעותי ביותר שהצטרף למשחק הוא מצב הMultiverse. במצב זה תוכלו לעבור בין סטים שונים של אתגרים, שכולם כמובן פשוט כוללים קרבות ברצף מול כמויות שונות של אויבים, במטרה להביס את האתגר ולקבל את הפרסים שעומדים מאחוריו. לעיתים מדובר בכסף (במשחק כמובן), לעיתים מדובר בקופסאות Loot, ולעיתים מדובר באביזרים שונים לדמויות. מלבד העובדה שתפגשו שם את הדמויות האהובות רק עם עיצובים הזויים ומגניבים, האתגרים הללו מתעדכנים מדי שבוע, לעיתים מדי יום ולעיתים אף מדי שעות. כך שאם תהפכו למכורים לאיסוף חפצים שונים לגיבורים שלהם, אתם עלולים למצוא את עצמכם שורפים לא מעט שעות מול המסך המדי יום.לאט לאט אתם תעלו את הרמה של הלוחמים שלכם, תצברו להם חפצים יותר ויותר שווים, כדי שתוכלו לעמוד באתגרים מול אויבים הרבה יותר קשים, לזכות בחפצים עוד יותר שווים, וחוזר חלילה.

רק לפני מספר שבועות, עם השקת הסרט ״וונדר וומן״ (אותו סקרנו כאן באתר), עלה אירוע בMultiverse שלאחר כל אתגר בו, יכלו השחקנים לזכות בעוד אביזר מתוך הסרט, עד שבסופו של דבר השלימו את החליפה של דיאנה מהסרט. הפוטנציאל של מצב המשחק הזה הוא ענק, ואם ימשיך להתעדכן עם אירועים מיוחדים (לקראת ״ליגת הצדק״, אולי לקראת עליית העונה החדשה של סדרות CW ועוד), הוא יכול להיות להיט גדול וממכר במיוחד.

המשחקיות גם היא עברה שדרוגים אך ללא איבוד של מה שהפך את המקור לכל כך מצליח. בכדי להביס את היריבים שלכם, עדיין תוכלו להשתמש במכות רגילות, כוחות מיוחדים, פעולות בעזרת הסביבה (לזרוק טנק על היריב, להעיף אותו על פסלים, וכן… גם לזרוק עליו תנין), אבל גם להשתמש ביכולות שאין דרך להגדיר אותן חוץ מ״Over the top״: ברגע שתנחיתו על היריב מכה ״דוחפת״ בקצה השלב, יתחיל סיקוונס שבו היריב עף לקיבינימאט, נחבט בדברים, ובסוף מתרסק בחלק אחר של השלב שם אתם תחכו לו להמשך הקרב. אלה חלקים כיפים ומפתיעים. אבל בדומה למהלכים הסופים של כל דמות (שגם הם מוגזמים לחלוטין), הם מגניבים רק בפעמים הראשונות. לאחר מכן הם בעיקר יעצרו לכם את הקרב ואתם תחכו שהם יסתיימו בקוצר רוח ותתפללו שיוסיפו בעדכונים למשחק כפתור ״דלג״.

במשחק החדש ניתן ״לג׳גל״ את היריב. כלומר להקפיץ אותו כתוצאה מחבטות שונות, ולפגוע בו כל עוד הוא באוויר. האפשרות הזו יוצרת קומבואים גדולים עוד יותר ומכניסה אלמנט קצת יותר אסטרטגי מבחינת היריב הנחבט שצריך לנסות לצאת מהמצב אליו הוא נקלע. באופן כללי המשחק שם דגש יותר גדול על הMeter שלכם, שמאפשר לכם להשתמש במהלכים מיוחדים במהלך הקרב שישרפו לכם חלקים ממנו. אם תמלאו לחלוטין את המד, תוכלו להשתמש במהלך הסופי של הדמות, אך לעיתים הנזק שהיריב שלכם יוכל לגרום לכם לאחר שתרוקנו לעצמכם את כל הMeter יכול להיות חמור יותר. העובדה הזו מכריחה אתכם לחשוב על המהלכים הבאים שלכם, במשחק שהוא מאוד מהיר וכל קרב נגמר תוך מקסימום שתי דקות. 

אם אתם חדשים בתחום משחקי המכות, אתם עלולים להרגיש אבודים במשחק הזה. מלבד המדריך הראשי, לכל דמות יש מהלכים משלה, קומבואים משלה ויכולות משלה. אפילו המדריכים הספציפיים לדמויות לא עושים עבודה מספיק טובה כדי להכין אתכם לדבר האמיתי. כדי לעמוד מול מתחרים און-ליין או בוסים חזקים במיוחד במשחק, תצטרכו לא מעט שעות אימונים ולמידה עצמית. אבל התוצאה הסופית היא מספקת למדי.

על אף העומק הגדול שמופגן כאן באפשרויות הקוסטימיזציה של הדמויות, הגראפיקה והשיפורים במשחקיות, בסופו של דבר מדובר במשחק מכות. אם אתם לא חובבים של הז׳אנר, רוב הסיכויים שתמצו את המשחק יחסית מהר. קצת מצער שכל המשאבים המטורפים שהוקדשו למשחק הזה, הוקדשו בעצם למשחקיות שדי חוזרת על עצמה בסופו של דבר. זה לא משחק הרפתקאות, אין פה קווסטים, יש פה בקושי עלילה ודמויות מעניינות, ובכל זאת האפשרויות פה עמוקות ונרחבות. יש מצד אחד תחושה על השקעה, ומצד שני תחושה שההשקעה כאן היא על ז׳אנר משחקים מאוד רפטטיבי שאין לו הרבה עומק בסופו של דבר. בכזה דיסוננס לא נתקלתי הרבה זמן במשחקי מחשב. אף על פי זאת, גם אני מצאתי את עצמי נהנה מאוד מהאפשרויות הרבות שהמשחק מציע, מהמשחקיות היחסית חלקה, מהגראפיקה המוצלחת וממבחר הדמויות המהנה.


השורה התחתונה

אם אתם חובבים של משחקי מכות, Injustice 2 הוא ככל הנראה אחד ממשחק המכות הכי עמוקים ומוצלחים שתתקלו בהם בזמן הקרוב. אם אתם חובבי משחקי מכות, וחובבי קומיקס, ההנאה שלכם כבר מובטחת ממילא.


עידן בן טובים

בן 28. בעל תואר ראשון בלימודי טלוויזיה וקולנוע. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל בתאגיד השידור הישראלי: ״האוס שואו״


See this gallery in the original post