Geekster

View Original

Braava Jet - ביקורת מוצר

זה לא סוד שאני מאוהב בRoomba שלי (ועל כך תוכלו לקרוא ממש כאן), ואני לא היחיד. שואבי האבק הרובוטיים הם קטגוריית מוצר בפני עצמה, שמצאה יחסית מהר את דרכה מקטגוריית הפרימיום-למביני-עניין-בלבד, לקטגורייה שמזכירה את האייפון. זה עדיין מוצר פרימיום, אבל אתם בטוח מכירים כמה וכמה אנשים שיש להם כזה. מאז הRoomba אני מודה שאני כמעט ולא משתמש במטאטא בבית. אם יש אבק, אני אדאג שהרובוט ירים אותו. אבל לצערנו, מדי פעם צריך גם להעביר סמרטוט כדי שהרצפה באמת תהיה נקייה. כאן נכנסת iRobot עם המוצר החדש ביותר שלה: ה-Braava Jet, הרובוט המנגב שלה, שאמור להפוך את הסחבה הישנה ל… סחבה ישנה.

אופן השימוש בבראווה הוא מאוד פשוט. ממלאים את הרובוט במעט מי ברז, מצמידים לרובוט מטלית לפי אופן הניקוי שאתם שואפים אליו (ניגוב יבש, לח או רטוב), ממקמים אותו בצד השמאלי הקיצוני של החדר, לוחצים על כפתור הGO והקסם קורה. הרובוט יתחיל לנקות את החדר באופן שקט ביותר. מדובר באחד המוצרים החמודים. כמעט כל מי שראה אותו מטייל בבית שלי חשב שהוא פשוט מקסים. הבראווה נראה כמו דרואיד חביב מ"מלחמת הכוכבים".

בניגוד לרובוטים השואבים, הג'ט יכול לנקות את החדר גם כשאתם נוכחים בו. הוא מאוד מאוד שקט, כשהרעשים הבודדים שהוא משמיע הם רעש התזת המים, גרגור חתולי שקט ולא ברור, וההתנגשויות המאוד קומיות שלו בקירות, דלתות וחפצים.

ניתן גם ליצור "קיר וירטואלי" מאחורי נקודת ההתחלה של הרובוט על ידי לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה. את השטח הזה הרובוט לא יעבור, אך לא ניתן להוסיף קירות נוספים לבית (גם לא בצורת אביזרים), מה שאומר שעדיף להפעיל אותו בכל חדר בנפרד כאשר דלת החדר סגורה. בנוסף, הרובוט לא זוכר את הקירות שיצרתם, מה שאומר שתצטרכו להגדיר את הקיר שלכם בכל הפעלה מחדש.

אם אתם חוששים שהרובוט יתיז מים על הרהיטים שלכם, הסירו דאגה מלבכם, הרובוט קודם כל נוסע קדימה, מוודא שהשטח פנוי, ורק לאחר שהוא חוזר אחורה הוא מתיז את המים ומנגב. בהתאם למטלית שאתם בוחרים, אופן הניקוי ישתנה, אך הוא יחסית זהה. הרובוט מתחיל מצד שמאל של החדר, ונוסע קדימה עד אשר הוא נתקע בקיר או חפץ, ולאחר מכן מסתובב וחוזר באותו אופן וחוזר חלילה. לקראת סוף הניקוי הרובוט יחזור לנקות צמוד מאוד לקירות, יחזור (לרוב) לנקודת ההתחלה ויעצור. 

מנגנון הניקוי שלו הוא מאוד פשוט, לטוב ולרע. הוא לא קרוב אפילו להיות חכם כמו הרומבה האחרונים. ולא נראה שהוא יודע "להתמצא" במרחב בו הוא נמצא. במבחן התוצאה, אף על פי כן, החדר יוצא פשוט נקי. הוא לא תחליף לשטיפה יסודית שהישראלים כל כך אוהבים, אבל הוא לחלוטין תחליף להעברת סמרטוט בבית, בהנחה שהבית שלכם מתאים לשימוש בו. הג'ט מיועד לניקוי חדרים של עד 20 מ"ר על פי היצרן. לכן אם חללי הבית שלכם גדולים יותר, ההפעלה של הג'ט תהיה מסובכת יותר ותצריך כמה הפעלות מנקודות שונות בשביל לנקות את אותו החלל.

הרובוט משווק במחיר יחסית זול של 1,190 שקלים. אבל יש לכך סיבה: בניגוד לרומבה, שהוא רכישה חד פעמית כמעט, הבראווה החדש הוא מתנה שקונה לעצמה מתנות. ניכר שiRobot רצו להכנס לזירה שבה Swiffer (זוכרים?) שלטו עד לפני כמה שנים: רכישות משלימות. הרובוט עצמו לא מספיק בכדי לנקות את החדר שלכם, זאת כיוון שאתם צריכים להצמיד לו מטליות חד פעמיות ייעודיות של iRobot שנרכשות בנפרד (במחירים של 50 שקלים לכ-10 מטליות). האביזרים לא יקרים בצורה מוגזמת, אך העלות שלהם מצטברת אט אט, במיוחד אם תרצו להשתמש בהן כמה פעמים בשבוע. המטליות הן חד פעמיות כאמור, ובלחיצת כפתור משתחררות ללא מגע ידכם בהן ישר לפח. קצת כואב הלב על כמות הזבל שהרובוט יכול ליצור. חשוב לציין שהחברה אכן מציעה גם מטליות רב פעמיות, אשר מתומחרות ב69 שקלים לשתי יחידות שמתאימות ל50 שימושים. חסכוני הרבה יותר, אך הצורך בניקוי ידני של המטליות די מגעיל (לא תאמינו כמה גועל יש לכם על הרצפה גם אחרי שהרובוט השואב עבד), וגם לא נוח. אין שום אביזר ניקוי מצורף ומעט קשה להוציא את הלכלוך מהמטליות הרב פעמיות. על אף הטרחה, אני העדפתי להשתמש במטליות הרב פעמיות גם בגלל החסכון בכסף וגם בכדי לחסוך קצת זבל לעולם.

החסרונות המשמעותיים ביותר של הBraava החדש הם בצורך התחזוק השוטף (ותחסכו ממני את הבדיחה) שלו: בניגוד לרומבה, לג'ט אין תחנת עגינה ייעודית שאליה הוא חוזר, ולכן תצטרכו לאחר כמעט כל ניקוי לשלוף את הסוללה (שמספיקה לניקוי של מקסימום שעה) מהמכשיר ולשים אותה בתוך המטען הנפרד לבערך שעה-שעתיים. בנוסף, תצטרכו לפני כל ניקוי למלא את הג'ט במי ברז, ולרוקן אותו בסוף השימוש. כמובן שגם יש צורך להחליף את המטלית בסיום השימוש ולאחר מכן להצמיד מטלית חדשה לפני הניקוי הבא. כל אלה משימות לא קשות בשום אופן, אבל אם יש משהו שאנחנו מחפשים ברובוטים שואבים ומנגבים, זה שהם יורידו מאיתנו כמה שיותר משימות. אני מאוד מקווה שהדורות הבאים של הג'ט יהיו הרבה יותר "עצמאיים" ויצריכו פחות טיפולים בכל פעם ופעם שהם עובדים. המכשיר אמנם מתחבר לאפליקציה של iRobot (באמצעות בלוטות') אך מלבד הפעלה ויצירת קיר וירטואלי, אין לה שום חשיבות או יכולת להפעיל אותו מחוץ לבית.

למרות המגרעות הלא קלות, שמטרתן הראשונית לטעמי היא ליצור מוצר Low-Cost יחסי לקטגוריה, התאהבתי בBraava Jet. הוא מוצר מעט בוסרי, אבל כזה שעדיין עושה את העבודה שהוא אמור לעשות. ניקיונות יום השישי בדירת הסטודנטים שלנו הפכו להיות הרבה יותר נסבלים. המשימה הדי מציקה של שטיפת הבית באמצעות סמרטוט מגעיל הפכה להיות קלה ביותר, והדירה שלנו מעולם לא הייתה נקייה כל כך. אני אישית מצפה בקוצר רוח להכרזה על הדור הבא של הJet.


השורה התחתונה

למרות שהוא מצריך מכם לא מעט עבודה, ומצריך תכנון מראש בכדי לנקות את כל הבית, הבראווה ג'ט הוא מוצר שעושה את העבודה. הוא משאיר את החדר נקי, והוא עושה את זה בשקט מופתי ומוריד לכם משימה אחת מהראש.


See this content in the original post

לעוד ביקורות טכנולוגיה, גאדג׳טים, בידור וכל מה שגיק, עשו לייק לדף הפייסבוק של גיקסטר!


עידן בן טובים

בן 28. בוגר לימודי טלוויזיה וקולנוע. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל: ״האוס שואו״


:עוד סקירות מוצרים

See this gallery in the original post