Geekster

View Original

AirPods - ביקורת מוצר

במשך חודשים רבים כולנו ידענו שזה עומד להגיע, וכש-Apple הודיעה בעת ההכרזה על ה-iPhone 7 שהיא אכן נפטרת מחיבור האזניות הקלאסי, כל העולם רעש. משתמשים רבים הודיעו כי לא יקנו את המכשיר כמחאה, אחרים (כולל עבדכם הנאמן) טענו שמדובר בצעד מיותר.

אך רגע לאחר מכן Apple הכריזה, לראשונה מזה זמן מה, על מוצר חדש לחלוטין: ה-AirPods. אלה הן אזניות אלחוטיות לחלוטין (או Truly Wireless בלעז, כלומר ללא כל חוט מקשר) מבית היוצר של אפל, שכמו כמעט כל מוצר של החברה, מכילות טכנולוגיות מתקדמות וייחודיות.

רבים גיחכו לאור ההכרזה: "כמה קל יהיה לאבד אותן", "הן בטח יפלו לי מהאוזניים ואז ישברו", "הן בטח לא יעבדו עם מכשירים אחרים", "הן יקרות בצורה לא הגיונית". אז תרשו לי להרגיע אתכם, כמעט כל הטענות פשוט לא נכונות.

בואו נתחיל בהתחלה האמיתית של כל מכשיר בלוטות׳: החיבור של האזניות למכשירים שלכם. כאשר אתם משתמשים באזניות אלחוטיות חדשות, אתם צריכים להעביר אותם למצב "צימוד", ובכל אחד מהמכשירים השונים שלכם לבחור את האזניות מחדש. אך בAirPods, אם יש לכם מכשיר iOS, הרווחתם. זאת בזכות שבב הW1 החדיש של אפל. הAirpods הופכות את מצב הצימוד לנחלת העבר: כאשר תוציאו את הקייס עם האזניות מהקופסא ותרצו לחבר אותן בפעם הראשונה לiPhone שלכם, כל שתצטרכו לעשות הוא לפתוח את הקייס. באותו רגע תופיע על גבי המכשיר שלכם הודעה שמזמינה אתכם ללחוץ על Connect. זהו.

כן. זה כל מה שנדרש מכם בכדי לחבר את האזניות למכשירי הiOS שלכם (שאר המכשירים שלכם יזהו לבד את האזניות באמצעות החיבור לiCloud. חכם מאוד). מכאן, כל מה שנשאר לכם לעשות הוא להוציא את האזניות מהקייס ופשוט להאזין למה שאתם רוצים. ואכן השימוש פשוט כל כך גם מעתה והלאה - אין צורך להדליק את האזניות, אין צורך ללחוץ על אף כפתור ואין צורך לעשות כלום במכשיר שלכם. ברגע שתפתחו את הקייס ותשימו את האזניות באוזן אתם מוכנים לצאת לדרך.


הקייס הקומפקטי הוא בעל מגנטים שדואגים להחזיק את האזניות כשאתם מניחים אותן בתוכו, ותוך כדי גם טוען אותם. אפל טוענת שניתן להשתמש באזניות לכחמש שעות האזנה רצופות, ובשילוב עם ההטענה של הקייס ניתן להשתמש בהן לעד כ-24 שעות האזנה, זאת מבלי להטעין את הקייס. הקייס מטעין את האזניות במהירות כאשר רבע שעת הטענה מספיקה לפחות לשעת האזנה. השילוב החכם של הקייס עם האזניות מביא למצב שבו אתם כמעט תמיד שולפים את האזניות על מצב של 100% סוללה, ומובטחת לכם האזנה רציפה ומהנה.

האזניות מצוידות גם בחיישנים שמזהים מתי הן בתוך האוזן שלכם, כך שברגע שתוציאו אוזניה מאוזן, המוזיקה תושהה, וברגע שתחזירו, היא תשוב לנגן. פשוט מאוד, אבל שימושי בהחלט בסיטואציות כמו תחנות רכבת שבהן אתם רוצים לשמוע לרגע את מערכת הכריזה מבלי לגעת באייפון, או חברים נודניקים שלא שמים לב שאתם עם אזניות.

בתוך האזניות ישנו גם חיישן שמזהה טפיחות על גבי האזניות. טפיחה כפולה תוכל לעשות פעולה אחת משתי אפשרויות לבחירתכם: הפעלה של סירי, או הפעלה/השהייה של המתנגן כעת במכשיר שלכם. המחסור בשליטה בווליום באזניות פוגם בחוויית השימוש, ומכריח אתכם להוציא את המכשיר שלכם בכדי להחליש או להגביר את הווליום. האפשרות של לבקש מסירי להגביר ולהחליש היא די לא נוחה ומביכה מעט. אם כי אם אתם בעלים של Apple Watch, תוכלו להעביר ולהחליש את הווליום דרכו גם אם אתם מאזינים למוזיקה מהאייפון. מעט מצער שאפל לא השכילו להוסיף חיישנים נוספים לאזניות שיאפשרו יותר ממחווה אחת בסיסית כל כך.

אבל אני חושב שזה הזמן להתייחס לפיל בחדר: העיצוב. האזניות נראות ממש כמו אזניות ה-EarPods הסטנדרטיות שאתם מקבלים עם האייפון שלכם, רק ללא החוט המחבר. כתוצאה מכך, מתקבל מראה מעט….מוזר. רוב התגובות של הסובבים אותי למראה האזניות היו שליליות. חלקם טענו שהאזניות נראות כמו בדלי סיגריות משומשים, חלקם אמרו שהן נראות כמו עגיל של צוענייה וחלקם טענו שהאזניות מזכירות להם את אזניות הבלוטות' הקלאסיות של אנשי עסקים, שתמיד נראים מוזר איתן. קשה לי להגיד שמדובר במוצר יפה או אפילו אסתטי, אבל אני בטוח שמדובר בעניין של כמה שנים בודדות עד שאזניות אלחוטיות לחלוטין יפסיקו להראות כמו דבר מוזר, ויתחילו להפוך לסטנדרט. יש סיכוי שכמו שאזניות קלאסיות ככלל, והאזניות הלבנות הקלאסיות של אפל בפרט, הפכו לסוג של Statement, גם ה-AirPods יהפכו למראה הקלאסי של אזניות אלחוטיות. אם כי אני מקווה שבדורות הבאים העיצוב יוצנע ולא ישאר בולט כל כך.


משתמשים רבים חוששים לרכוש את האזניות בטענה שהן לא יתאימו לאוזניים שלהם. זה נכון שאין כרגע שום מתאמים לצורות וגדלי אוזניים שונות, כך שאכן האזניות לא יתאימו לכולם, אך הבדיקה שעליכם לעשות היא פשוטה: אם האזניות הסטנדרטיות של אפל (EarPods) יושבות לכם כראוי באוזן, רוב הסיכויים שגם ה-AirPods יתאימו ללא בעיה, וזאת כיוון שהעיצוב הוא על גבול הזהה. ולגבי החשש מנפילת האזניות, בדקו כמה פעמים נופלות לכם האזניות ה״רגילות״ הישנות, ובעיקר האם הן נופלות כתוצאה ממשיכת החוט. ה-AirPods קלות עוד יותר מה-EarPods (כתוצאה מהעובדה הפשוטה שאין שום חוט מתדלדל שמושך אותן כלפי מטה) ולכן לא נוטות ליפול כמו אזניות חוטיות רגילות. הלכתי הליכות ממושכות עם ה-AirPods, התאמנתי איתן, רצתי איתן, רכבתי עליהן קצת עם אופניים על גבי מהמורות (רק עם אוזניה אחת על פי חוק). שום פעילות שכזו לא גרמה להן ליפול מהאוזניים שלי. הפעמים היחידות בהן הן נפלו לי מהאוזניים הן כאשר פגעתי בהן בטעות כשניסיתי ללבוש מעיל או צעיף (קר בשש בבוקר בשדרות). וגם אז, הנפילה הקלה לא הסבה להן שום נזק, והן לא הלכו לאיבוד.

הסאונד של האזניות הוא פשוט Good Enough. הסאונד זהה כמעט לחלוטין לזה של אזניות ה-EarPods הרגילות. מה שאומר שאם האזניות הסטנדרטיות הספיקו לשימוש שלכם, גם ה-Airpods יספקו אתכם מבחינת איכות האזנה. אם אתם אודיופילים, ברור שאלה לא האזניות שיספקו אתכם. האזניות לא מספקות בידוד כלשהו לרעש חיצוני, אבל משימוש של חודש ברכבת ישראל הרועשת בבוקר ובערב, הן לחלוטין מספיקות כדי להתגבר על הרעש המעיק. האזניות מצוידות גם במיקרופון לניהול שיחות (ופקודות קוליות לסירי), ואיכות הסאונד שלו פשוט מצוינת. גם בתנאים לא אידיאלים (רחוב סואן), הצד השני בשיחה כלל לא ידע שאני משתמש במיקרופון שנמצא באוזניה.


המעבר של האזניות בין מכשירי Apple השונים הוא קליל. כל שעליכם לעשות הוא לבחור את האזניות מהControl Center במכשירי ה-iOS, או לבחור את האזניות מתפריט השמע ב-Mac שלכם. וזהו, האזניות יעברו למכשיר הבא. אמנם הייתי שמח יותר אם האזניות היו יודעות להתחבר לכמה מכשירים בו זמנית, ולבחור להעביר את השמע של המכשיר שמנגן באותו רגע (בדומה לאזניות בלוטות׳ אחרות), אבל גם השימוש הנוכחי נוח ומסודר להפליא.

שבב ה-W1 גם מצליח לעשות קסמים בטווח המרחק האפשרי לשימוש באזניות. באמצעות האזניות יכולתי להשאיר את האייפון בסלון, לשטוף כלים במטבח תוך כדי שאני מאזין למוזיקה, וללכת לחדר השינה מבלי לאבד קליטה לרגע, ללא אפילו קטיעה אחת. בשימוש באזניות בלוטות׳ אחרות לעיתים היו קפיצות בסאונד אפילו כשהנייד שלי היה בכיס שלי או בתיק. עם הAirpods תוכלו לטייל בכיף במרחב מבלי לקטוע את ההאזנה. השילוב של הטווח עם המיקרופון המאוד איכותי לשיחות, והעובדה שניתן גם להשתמש באוזניה אחת במקום בשתיים, הופך את הAirpods לאזניות משרד ובית מצוינות שמאפשרות לכם להאזין למוזיקה/פודקאסטים בכיף ולנהל שיחות תוך כדי המשך השגרה שלכם מבלי לקטוע אף אחת מהשתיים.

אני מתנייד מדי יום באופן קבוע מהבית לתחנת הרכבת, לעבודה וחוזר חלילה. השימוש ב-AirPods הפך עד מהרה לאחת מחוויות השימוש היותר חלקות שיצא לי להתקל בהן. המסלול הקבוע של שליפת האזניות מהקייס שהטעין אותן, לחיבור האוטומטי למכשירים ברגע השליפה, לזיהוי של ההתמקמות באוזן, להשהיית המוזיקה ברגע שמוציאים אותן ועד להחזרה לקייס שיטעין אותן עד השימוש הבא בכיס שלי, הוא מסלול שהופך את השימוש לכל כך פשוט וטבעי, שכל שימוש שונה ממנו נראה כל כך מיושן. השימוש ב-AirPods הוא שימוש רציף, הגיוני וידידותי למשתמש. בדיוק כמו רוב מוצרי הדגל של Apple.

הצעד של וויתור על שקע האזניות באייפונים החדש הוא צעד ברור, שמטרתו להמשיך את הקו הכללי של אפל מהשנים האחרונות של מעבר מטכנולוגיות ישנות בנות עשרות שנים, לטכנולוגיות חדשות ואלחוטיות. יכול להיות שכרגיל, אפל מקדימה את שאר השוק, אבל אם יש משהו שאפל מוכיחה פעם אחר פים, זה שהיא מבינה לאן השוק הולך. אני התרשמתי לטובה מה-AirPods ומאמין שהדורות הבאים של המוצר שיוסיפו את הפיצ׳רים החסרים ובתקווה ישפרו את העיצוב הכליל של המוצר, יהפכו את ה-AirPods לאחד השחקנים הבולטים ביותר בזירה האלחוטית, ויקדמו את תעשיית ה-Wireless צעד נוסף קדימה.

האוזניות ניתנו לסקירה באדיבות חברת WeDiggIt


השורה התחתונה

הAirPods הן מוצר דור ראשון קלאסי של אפל שמצביע על שינוי מגמה של כל התעשיה. כמו רוב המוצרים של אפל, הן יותר ידידותיות למשתמש מכל מכשיר אחר בשוק, ולמרות המחסור בשליטה בעוצמת השמע והעיצוב המוזר, הן מוצר שהופך להיות חלק משגרת היום שלכם, ומקדמת אתכם צעד אחד נוסף לעולם האל-חוטי האמיתי.


עידן בן טובים

בן 28. בוגר לימודי טלוויזיה וקולנוע. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל: ״האוס שואו״