Geekster

View Original

Quantum Break - סקירת משחק והגרלה

לפני כמה חודשים סקרתי באתר את Life Is Strange, משחק שנתן לשחקן לבחור את נתיב העלילה שלו ולבצע בחירות קריטיות במהלכו. טענתי בסקירה שהמשחק נתן לנו הצצה לז׳אנר טלוויזיוני חדש: דרמה אינטראקטיבית. משחק הדגל החדש של מייקרוסופט וRemedy (מפתחת ״מקס פיין״ ו"Alan Wake״ המשובחים), "Quantum Break", לוקח את הרעיון הזה צעד אחד קדימה.

קוונטום ברייק הוא מעין יצור היברידי ולא שגרתי: חצי משחק מחשב, חצי סדרת אקשן טלוויזיונית. כשטענתי שLife Is Strange היא כמעט סדרת טלוויזיה, התכוונתי שהיא רק מזכירה לי אלמנטים של דרמה טלוויזיונית, אבל קוואנטום ברייק מנסה להיות משהו חדש לגמרי.

עלילת המשחק שמה אתכם בנעליו של ג׳ק ג׳ויס, שבעקבות תאונת ניסוי במעבדה מקבל כוחות שליטה על הזמן, בזמן שחברו הטוב ביותר, פול סרין, מקבל את היכולת לחזות את השפעות ההחלטות שלו על העתיד. ג׳ק הופך לנרדף על ידי תאגיד ״מונארק״ המסתורי, שנשלט על ידי אותו סרין, ומנסה להציל את… הזמן. רוצים להבין על מה מדובר? תצטרכו לשחק במשחק. העלילה שלו די סבוכה ומבלבלת לעתים, אבל יחסית למשחק מחשב היא מושקעת מאוד ומעניינת. כך שאני לא מתכוון לחשוף לכם עוד יותר מדי פרטים לגבי העלילה.

הכוחות שג׳ק מקבל הם פשוט מגניבים, ויתנו לכם אפשרות לשלוט על הזמן בצורה די מגניבה בעיקר בזמן קרבות: תוכלו להקפיא אויבים, לירות עליהם כמות של יריות, ולאחר שהזמן יחזור לקדמותו תוך כמה שניות, כל היריות יפגעו בהם במכה. בנוסף תוכלו ״להשתגר״ ממקום למקום ולבלבל את האויבים שלכם, או לרוץ סביבם במהירות בעוד שהן רואים את העולם עוצר מאט. יש עוד לא מעט כוחות אפשריים לשילוב, והם יוצרים ביחד סצינות אקשן מטורפות וכיפיות להחריד. שאר המשחקיות לעומת זאת היא די סטנדרטית, ולרוב אתם פשוט תעברו מאיזור לאיזור ותלחמו באויבים שונים ומשונים. אין כאן המון דברים שלא ראינו קודם, אבל המשחק הוא מהנה ורגעי האקשן שלו מספקים ומהנים.

בכל שלבי המשחק תוכלו גם לחפש ולמצוא תוספים מוחבאים שיאפשרו לכם לשדרג את היכולות של ג׳ק, ובנוסף תוכלו גם למצוא מסמכים, תמונות, פוסטרים ומחשבים שמכילים מידע שיעזור לכם להשלים ולהרחיב את עלילת המשחק. הבעיה העיקרית של המסמכים הללו היא שהם לרוב כתובים. לא מדובר בכמה שורות בודדות, אלא לפעמים במסמכים ואימיילים ארוכים ומייגעים. עם כל הכבוד, אחד הדברים האחרונים שבאתי לעשות כשבחרתי לשחק במשחקים, זה לקרוא המון מלל. חבל מאוד שיוצרי המשחק לא למדו ממשחקים כמו ״ביושוק״ איך להרחיב את העולם של המשחק באמצעות סוג של יומנים קוליים של דמויות, בלי לעצור את האקשן ואת המשחק עצמו. קריאה של המסמכים קוטעת את הרצף של המשחק ומוציאה אתכם מהתחושה ההולווידית המאוד חזקה שיש במשחק.

הדיבוב והדיאלוגים במשחק מבוצעים ביד אומן, והשחקנים עושים עבודה מצוינת, אך לפעמים חלק מהדמויות משנה שעוקבות אחרי ג׳ק ישארו מאחור בזמן שהן שולחות אתכם לחפש משהו בסביבה, וימשיכו לדבר בזמן שאתם תתרחקו ותתרחקו מהן עד כדי כך שלא תשמעו אותן. אמנם זה ריאליסטי, אבל זה קצת מציק, במיוחד לאור העובדה שהדיבוב כל כך מוצלח שאתם לא תרצו לפספס כמעט אף שורה.

הגראפיקה של המשחק מרשימה, ובעיקר עבודת הmotion capture והבעות הפנים משחקות כאן תפקיד מעולה שגורם לכם לפעמים לתהות האם אנחנו עדיין צופים בסדרה, או במשחק, ולהפך. אבל בכל זאת רוב הסביבות קצת מדכאות ונשארות באזורי המפעלים, מעבדות ובנייני הייטק. באופן מצער, הסביבות האלה קצת דומות אחת לשניה. זה כמובן רק עניין של טעם, ואני אישית קצת יותר מתחבר לסביבות יותר מגוונות ופחות ״מתכתיות״. עם זאת, לפעמים ישנם רגעים בהם גם הסביבות האלה משתנות לחלוטין ונוצרים רגעים מדהימים ומטורפים לחלוטין.

המשחק מחולק למערכות, כשכל אחת מהן מחולקת לשלושה חלקים. בכל סיום מערכה אתם תוכלו להתרווח בספה ולצפות ב20 דקות מתוך סדרת Live Action של קוונטום ברייק. הסדרה מרחיבה את הסיפור של המשחק ועוקבת לרוב אחרי דמויות ועלילות משנה שכמעט ולא מופיעות במשחק עצמו, אך קשורות ומסתובבות סביב ההתרחשויות של העלילה הכללית של המשחק.

הסדרה עצמה, למרבה ההפתעה, עשויה היטב. אף אחד כאן לא חסך בכסף והסדרה נראית כמו סדרת אקשן אמריקאית מן השורה: יש פעלולים, מכות, מרדפי מכוניות, קרבות יריות, דיאלוגים ארוכים. יש כאן הכל. זו אולי לא סדרת מופת של HBO אבל היא עובדת טוב ומזכירה סדרות של רשת CW - אולי קצת טראשי, אבל עשוי טוב.

בסדרה, כמו במשחק עצמו, משחקים שחקנים לגיטימיים ורובם כלל לא אנונימיים כפי שציפיתם: איידן גילן, שוודאי מוכר לכם כפיטר בייליש מ״משחקי הכס״, משחק את פול סרין, הרשע של הסדרה. ושון אשמור, שאפילו לא זכרתם שהוא שיחק את אייסמן בסדרת סרטי ״אקס-מן״, משחק את הדמות הראשית, ג׳ק ג׳ויס. ישנם עוד כמה שחקנים שוודאי תזהו מסדרות אחרות. יש תמיד ערך מוסף נחמד כששחקנים לא מדובבים סתם דמויות לא מוכרות, אלא משחקים בעצמם במשחק. התחושה היא יותר הוליוודית וקצת פחות מצועצעת.

אבל הסדרה הזאת היא לא סדרה סטנדרטית. בסוף כל מערכה במשחק שבה תשחקו את ג׳ק, לפתע אתם תעברו לסצינת ״צומת״ כאשר תשחקו לכמה דקות את פול סרין, הרשע. בסצינות אלה תצטרכו לבחור בין שתי דרכי פעולה, כאשר כל אחת מהן תשפיע על עלילת המשחק, וכתוצאה מכך, גם על הסדרה שתוקרן מיד לאחר מכן. אני כמובן לא אהרוס ואספר לכם מה הן, אבל כן אגיד שההחלטות אכן משפיעות על העלילה ולעיתים הן קריטיות.

בנוסף, במהלך המשחק ישנם רגעים שבהם תוכלו לעשות כמה פעולות בודדות וקטנות בעולם, שהן לרוב לא קריטיות כלל, ובתחילה הן יראו שוליות וחסרות כל משמעות, אך לפתע בפרק החי אתם תזהו שהן השפיעו, ולו לרגע, על ההתרחשות. יש כאן רגעי עונג די ייחודיים מעצם הזיהוי של ההשפעה שלכם על האירועים. אתם באמת יכולים להרגיש לרגע שהשפעתם על סדרת טלוויזיה, ורוב הסיכויים שאתם תצאו לרגע מהאדישות של צפיה פאסיבית בתוכנית, וזה הישג לא קטן בכלל.

מה שכן, בניגוד לLife is Strange שהציג לכם בחירות קלות, קשות וקריטיות מדי כמה דקות שהשפיעו על העלילה לטווח הארוך, כמות ההחלטות הללו בקוונטום ברייק היא נמוכה מאוד יחסית. אפשר לראות שיש כאן חזון ראשוני לעתיד, ואני לא יכול לחכות למשחקים שיעשו שימוש יותר מתקדם ונרחב לרעיון הכללי המוצלח הזה.

אין למשחק מולטיפלייר, אבל במידה והסיפור יתפוס אתכם מספיק, אתם בוודאי תרצו לחזור לשחק בכמה וכמה סצנות בכדי לקבל החלטות שונות ולראות את ההשפעה שלהן על הסדרה, ועל העלילה הכללית של המשחק.

אז סופסוף מייקרוסופט יכולה להגיד שיש לה אקסקלוסיבי אמיתי ומקורי לקונסולת הדור הבא שלה (ולמחשב האישי כמובן). כזה שמנסה לעשות כמה דברים מקוריים לחלוטין, וכמעט יוצר ז׳אנר חדש משלו. המשחק הזה מרגיש מיוחד יותר בתחומים שבהם הוא באמת מחדש. כלומר בתחום השילוב של טלוויזיה ומשחקי מחשב. בשאר החלקים שלו הוא משחק שאני משער שלא בדיוק עומד בפני עצמו, אבל הוא בהחלט לא אמור לעשות את זה. קוונטום ברייק הוא משחק שאולי יחשב חלוצי בעתיד, כזה שניסה לעשות משהו שונה והוליד מבול של משחקים שינסו לחקות אותו, ובסופו של דבר, בתקווה, גם יתעלו עליו ויובילו אותנו לעידן חדש של משחקים וסדרות אינטראקטיביות. שמעתם את זה, ״נטפליקס״?


השורה התחתונה

״קוונטום ברייק״ הוא משחק מחשב שמתחפש לסדרת טלוויזיה, שמתחפשת למשחק מחשב. והתוצאה היא אכן מעניינת, ובעיקר מעידה על כיוון מרתק לעתיד של משחקי המחשב והטלוויזיה, שאולי יום אחד יעבדו אחד עם השני. זהו משחק בינוני-פלוס עם חוויה ייחודית שרוב הסיכויים שיעניק לכם שעות של הנאה. ממש כמו צפיית בינג׳ בעונה של תוכנית טלוויזיה.


ועכשיו.... אתם יכולים לזכות בחבילת דלוקס קוואנטום ברייק הכוללת:

  • עותק של המשחק Quantum Break כמובן

  • קופסת מתכת מיוחדת לאספנים

  • חולצה של המשחק

  • קוד להורדת המשחק Alan Awake – American Nightmare

כדי לזכות אתם צריכים לבצע את הצעדים הפשוטים הבאים:

  1. לייק לעמוד של גיקסטר

  2. לייק בפייסבוק לעמוד הרשמי של אקס בוקס ישראל

  3. לספר לנו בתגובות לפוסט הפייסבוק של הסקירה (מצורף מטה) באילו סיטואציה אתם הייתם רוצים לעצור את הזמן

אנחנו נבחר את התגובה שאהבנו במיוחד ובנוסף נגריל מכל השאר עוד עשרה שיקבלו קוד להורדת המשחק Alan Awake – American Nightmare

See this content in the original post

עידן בן טובים

בן 27. סטודנט ללימודי טלוויזיה. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל: ״האוס שואו״


עוד בגיימינג:

See this gallery in the original post