Geekster

View Original

FitBit Charge - סקירת מוצר

אני עצלן בטירוף. לא משנה מה אני עושה בשביל לפתח אורח חיים בריא יותר, אני פשוט לא עושה את זה. יש לי מנוי לחדר כושר שאני מנצל בערך שלוש פעמים בשנה, נעלי ריצה שקניתי ב500 שקלים, בגדים לאימון, משחקי קינקט ומה לא? אף אחד מהדברים האלה אף פעם לא גרם לי לאמץ אורח חיים בריא. העצלנות גוברת עליי. האם הטרנד החדש של מוצרים לבישים הולך לשנות את אורח החיים של סטודנט עצלן? לא יודע, אין לי כוח. סתם, בואו נגלה אם הFitbit Charge החדש יעשה את העבודה עבורי ועבורכם.

קודם כל הפיטביט מאוד מאוד נוח ללבישה. ישנם רגעים שבהם אני צריך להזכר שהוא בכלל עליי. הוא לא הפריע לי בשינה או ביומיום תודות לעיצוב השטוח שלו. בניגוד לרצועות אחרות, הוא לא נתפס בבגדים שלי ולא הציק לי במשך היום. מאוד מאוד כיף שפיטביט סופסוף הוסיפו מסך לרצועה. אתם יכולים לראות (מבלי לפתוח את הסמארטפון שלכם) את השעה ואת הנתונים היומיים (כמות צעדים, קלוריות שנשרפו, קומות שעליתם ומרחק הליכה) על ידי לחיצה על הכפתור היחידי שקיים על הרצועה. מאוד נוח ומאוד שימושי. תוספת מתחשבת למדי על ידי פיטביט הגיע בדמות ה״טפיחה הכפולה״ על הרצועה. ברגע שתקישו פעמיים על הרצועה המסך ידלק עם השעה או כל נתון אחר שתעדיפו לשים. אני מוצא את האופציה הזאת שימושית למדי ונוחה מאוד, על אף שהרבה פעמים הנקישות לא יקלטו ותצטרכו לנקוש על המכשיר כמה וכמה פעמים, מה שעלול לגרום לכם להראות כמו סהרורים עם שעון ישן. בזכות הפונקציונאליות הזאת יכולתי סופסוף לוותר על שעון היד שלי ועל רצועת הבריאות הקודמת שלי. כמו כן, הרצועה עמידה בפני מים (אם כי לא מומלץ להתרחץ או לשחות איתה).

אבל לא קניתם את הפיטביט סתם כדי לדעת מה השעה. פיטביט אמור לגרום לכם לחיות בריא יותר. בהפעלה הראשונית של הרצועה תצטרכו לבחור כמה צעדים ביום יהיו היעד שלכם. ברירת המחדל היא 10000 צעדים (לא תאמינו כמה פחות צעדים אתם עושים ביום). המטרה היא שתשימו לב במשך היום שלא זזתם מספיק ותתחילו לבחור בחירות נכונות יותר במשך היום. כך בשביל להגיע ל10000 המיוחל, החלטתי ללכת ברגל הלוך וחזור למכללה במקום לקחת את האוטובוס או שבחרתי לעלות במדרגות מאשר במעלית כדי להעלות את מכסת הצעדים היומית. ברגע שתגיעו ליעד הצעדים שבחרתם, הרצועה תרטוט ותבשר לכם על הניצחון היומי שלכם. במידה ותתמסרו לרעיון, קניית פיטביט בהחלט יכולה לגרום לכם להתחיל לחיות אורח חיים בריא יותר. הכל תלוי בכם בסופו של דבר.

לצערי, הפיטביט ממשיך לצערי לספור צעדים גם בישיבה. כל מיני תנועות ידיים שעשיתי נקלטו כצעד, זה מוריד כמובן מהאמינות של המכשיר, אבל מוסיף לאשלייה שלי שאני עושה הרבה צעדים ביום.

הפיטביט יודע גם לספור כמה קומות עליתם היום ברגל, אבל בימים מסוימים הייתי בבית מישורי לחלוטין וללא קומות. בסוף היום בכל זאת הופיע לי שעליתי 3 קומות. מוזר מאוד.

פיטביט יודע לבד מתי אתם ישנים, בניגוד לרצועות אחרות שצריך ללחוץ עליהן כדי להודיע למכשיר שאתם הולכים לישון (ואני שוכח לעשות את זה הרבה פעמים). פשוט תלכו לישון ופיטביט כבר יבין מתי עשיתם את זה ומתי קמתם. בעיה שנתקלנו בה בשימוש במכשיר הופיעה כשהנחתי את הפיטביט בצד לצורך שטיפת כלים וניקיון הבית (ואני סטודנט עצלן כאמור, אז יש הרבה כלים שלא שטפתי בימים האחרונים והם קצת מתחילים לגדל צורות חיים חדשות. תיכף אשוב). לא שמתי את הרצועה עליי במשך בערך שעה. יום למחרת כאשר בדקתי את הנתונים גיליתי שהפיטביט חשב שהלכתי לישון לשעה באמצע היום. מאוד מוזר שפיטביט החליטו לא להוסיף חיישן פשוט מאוד בגב הרצועה שמאפשר לבדוק האם הרצועה כרגע יושבת על המשתמש או לא בכדי שהנתונים יהיו אמינים יותר. בנוסף, בבוקר תוכלו לבדוק איך ישנתם, כמה פעמים התעוררתם, כמה עמוק ישנתם וכדומה. הרבה פעמים התעוררתי בבקרים ובאמצע הלילה (אני ישן נורא. תשאלו את הבת זוג) ובכל זאת בבוקר הופיעה לי שינה רציפה ואיכותית.

מכירים את זה שהבן/בת זוג מתעוררים לפניכם ליציאה לעבודה/לימודים עם השעון המעורר המרגיז בטלפון? למה לעזאזל אני צריך להתעורר יחד איתך?? אז פיטביט שמו לכם את האפשרות לקבוע דרך הסמארטפון שלכם שעון מעורר: כאשר תגיע השעה, הרצועה שלכם תרטוט ותעיר אתכם בלי צלצול מרגיז שיעיר את כל החדר. למען האמת, גם אם הייתי ישן לבד הייתי מעדיף להתעורר בעזרת רטט מאשר לקום עם צלצול מקפיץ. לצערי, בניגוד לרצועות אחרות, הפיטביט לא יודע לקבוע ״התראה חכמה״. רצועות אחרות יודעות לנטר את השינה ולהעיר אתכם על פי השעה שבחרתם בשילוב עם מחזור השינה שלכם, כך שאתם אמורים לקום רעננים יותר. בפיטביט כאמור, האופציה הזאת לא קיימת, הרצועה תעיר אתכם בשעה שקבעתם לה. מה שכן, הרטט של הרצועה הוא הרבה יותר חזק מרטט של רצועות אחרות שבדקתי, דבר שלי אין בו צורך. לא ניתן לקבוע את עוצמת הרטט כמובן, מה שאומר שאתם תתעוררו עם רטט די עצבני על הפרק כף יד שלכם. אפשר לחיות עם זה והאפשרות הזאת עדיפה בהרבה מצלצול מרגיז בבוקר.

את הפיטביט צ׳ארג׳ תצטרכו להטעין בערך פעם בשבוע, תלוי בדפוס השימוש שלכם. אם אתם הולכים או רצים הרבה, רוב הסיכויים שהסוללה תגמר מהר יותר. אבל בשימוש די קבוע שלי, מצאתי שאני צריך להטעין אותו בערך כל חמישה ימים עד שבוע. הטעינה עצמה היא טעינה קצרה של שעתיים ומתבצעת על ידי כבל ייעודי לרצועה, כך שכדאי לכם לוודא שהוא זמין לכם במשך השבוע.

נקודת החולשה המעצבנת ביותר בפיטביט לעומת רוב מתחריו היא האינטגרציה שלו עם אפליקציית הבריאות של iOS. או ליתר דיוק, חוסר האינטגרציה שלו. פיטביט החליטו בצעד חד צדדי לא לאפשר סינכרון בין הנתונים של שתי האפליקציות (מה שגרם לאפל להפסיק למכור את הרצועות הללו בחנויות שלה). העובדה הזאת גורמת לכך שאם אתם משתמשים בעוד אפליקציות (או פשוט מזינים נתונים לאפליקציית הבריאות) אתם לא תוכלו לראות את הנתונים האלה במקום אחד, מסודר ונוח. תצטרכו להשתמש בשתי האפליקציות בשביל לראות את כל הנתונים. אמנם ניתן לפתור את הבעיה הזאת על ידי שימוש באפליקציית צד שלישי אבל הצעד הזה דורש הפעלה של האפליקציה בכל פעם שאתם תרצו לסנכרן את הנתונים וכמו כן יוצר כפילויות עם הנתונים האחרים שבאפליקציית הבריאות של אפל. אני מאוד מקווה שפיטביט יתעשתו על עצמם בסופו של דבר ויאפשרו למשתמש לבחור באיזו אפליקצייה הוא מעדיף לראות את הנתונים שלו.

לפיטביט יש תכונה נוספת שעלולה להרתיע חלק מהמשתמשים: הרצועה מסתנכרנת לסמארטפון שלכם באמצעות חיבור בלוטות׳ שבעצם דולק תמיד. אין דרך לכבות את הסינכרון בלוטות׳ וחבל: אני מסוגל להבין משתמשים שלא מעוניינים בעוד מכשיר שפולט קרינה 24/7, בעיקר כיוון שהנושא לא נחקר מספיק לעומק. מה גם שאתם כמובן הולכים לישון איתו והוא צמוד לגופכם במשך כל הזמן הזה. ממש לאחרונה פורסם מאמר שממליץ לא ללבוש רצועות ושעונים חכמים בעלי תקשורת אלחוטית.

אז האם הפיטביט ישנה את חייכם? לא בטוח. הכל נורא תלוי בכם. אם אתם צריכים את הפוש הקטן הזה שיגרום לכם להתחיל אורח חיים קצת (ממש קצת) בריא יותר, יכול להיות שהפיטביט צ׳ארג׳ בהחלט ישנה את האופן שבו אתם מתנהגים ביומיום. אני באמת מאמין שמודעות היא מה שיכולה לשנות את האופן שבו אתם מנהלים את חייכם. מודעות ומידע. הפיטביט נותן לכם לראות את המידע הזה לאורך כל היום מבלי אפילו לסנכרן אותו למחשב או לסמארטפון שלכם ומכאן יוצר אצלכם מודעות. מדובר ברצועה טובה, נוחה מאוד שתחשוף לכם עד כמה אתם חיים ״בריא״. עכשיו רק נותר לכם להתחיל לקום מהספה ולהתחיל לזוז.

למי כן - אנשים שצריכים פוש קטן בשביל לשפר את אורח חייהם, חובבי מידע ונתונים, רצים חובבנים.

למי לא - אנשים שבכל מקרה לא מעוניינים להתחיל ללכת ולרוץ יותר. אנשים שלא מעוניינים ללבוש טכנולוגיה (על כל המשתמע מכך)


עידן בן טובים

בן 25. סטודנט ללימודי טלוויזיה. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים.

See this content in the original post