Geekster

View Original

Huawei Mate S - סקירה

לפני מספר שבועות Huawei השיקה בארץ את ה-Mate S, מכשיר הדגל החדש של החברה, עם חידושים מרשימים ועיצוב דק. לאחר שימוש ב-Mate S כמכשיר ראשי (נסיון ראשוני אי פעם עם מכשיר אנדרואיד) חזרתי עם תוצאות מעניינות.

העיצוב:

לפני שמגיעים לעיצוב המכשיר צריך לדבר, כמו כולם, על עיצוב האריזה. וואווי ללא ספק לקחה דף מספר העיצוב של אפל בכל מה שקשור לעיצוב גם של הדברים התפלים כביכול. הקופסה מעוצבת להפליא, הכל מסודר ומאורגן בצורה מופתית ונאה ובהחלט עושה חשק לשמור על הקופסה הרבה מעבר לסיום השימוש בה.

העיצוב של המכשיר עצמו הוא מתכתי מרשים ומקומר, עיצוב שמתעלה גם על המכשיר הקודם שוואווי השיקה בארץ, הP8. החברה מתגאה בחיתוך היהלומים משני הצדדים שעושה רושם מוצדק של מכשיר פרימיום ולא מתביישת להציבו מול העיצוב של האייפון. המכשיר דק, קל ונוח לשימוש בכף היד.

 

ממשק ושימוש:

ה-Mate S מגיע עם Android 5.1.1 (לפי החברה העדכון ל-6 צריך להגיע לקראת תחילת 2016), וואווי הכינה ממשק משלה שנקרא EMUI. הממשק מגיע עם דפדפן, מייל ונגן מוסיקה. את הדפדפן החלפתי לכרום כברירת מחדל ואת המייל שיניתי ל-Outlook. נגן המוסיקה המובנה לעומת זאת מרשים מאוד ונוח לעבודה.

תפריט ההגדרות מאוד קל לניווט בזכות החיפוש, מספיקות כמה אותיות כדי להגיע לתפריט הרצוי. אפליקציית מזג האוויר מעוצבת מאוד והמידע מוצג בצורה ידידותית למשתמש, כשרואים שהושקעו מאמצים רבים סביב כל המכשיר ליצור אפליקציות מרשימות כדי למנוע הורדה של אפליקציות צד שלישי.

סריקת טביעת האצבע החדשה שהושקה במכשיר מהירה מאוד, מספיקה נגיעה קלה והמכשיר נפתח, מיקום הסורק הוא בגב המכשיר, מה שהופך אותו למאוד טבעי כשמחזיקים את המכשיר. חיישן טביעת האצבע לא מוגבל רק לזיהוי טביעת האצבע, אלא מאפשר לעשות דברים שמרגישים מאוד טבעיים כמו להחליק מלמעלה למטה כדי לפתוח את מרכז ההתראות או להחליק מימין לשמאל וההפך כדי לעבור בין תמונות בגלרייה (המובנית בלבד, אין עדיין תמיכה באפליקציות צד ג).

בקופסה מגיע כיסוי חכם עם חלק שקוף שמאפשר אינטרקציה עם המכשיר גם כשהכיסוי סגור. לדוגמה, ניתן לענות לשיחה, להשתמש בנגן המוסיקה ולראות מה השעה ומזג האוויר. הכיסוי מאוד איכותי, מרגיש כמו עור מבחוץ וקטיפה עדינה מפנים.

הרמקולים במכשיר מאוד חזקים ואיכותיים, עד כדי כך שנדמה שהמכשיר מחובר לרמקול חיצוני בזמן האזנה למוזיקה או משחק במשחק עתיר אפקטים.

דבר שימושי נוסף הוא Knock Konck -  לקיחת צילום מסך בעזרת הקשה פעמיים על המסך בעזרת תנועה של דפיקה על דלת, פיצר שהוצג אף קודם עם מכשיר ה P8. יש עוד מספר מחוות מגע ונקישה שימושיות, אך די נסתרות ואני כל הזמן שוכח להשתמש בהן, אז כנראה שלא ממש שימושיות אחרי הכל.

 

ביצועים:

הביצועים של המכשיר נמצאים ברף העליון של מכשירי הדגל שבשוק כיום, המכשיר מגיע עם זכרון 3GB ומעבד Octa-Core 2.2GHz בארכיטקטורת 64 סיביות. שיחקתי במספר משחקים על גבי המכשיר כמו GTA San Andreas שמאפשרים לשחק עם הגדרות הגרפיקה של המשחק. הגברתי את ההגדרות לגבוהות ביותר והביצועים היו מרשימים מאוד: FPS גבוה, מעבר חלק, תמונה חדה ומרחק ראיה גבוה. המכשיר מתחמם מעט אך זה לא יוצא דופן משאר סמארטפונים בעת מאמץ שכזה. בשימוש יום-יומי המכשיר לא מאכזב כלל, אין תקיעות, אין קריסות והאנימציות חלקות מאוד.

סוללה:

סוללת המכשיר מפתיעה ביעילותה, הנפח שלה הוא 2700mAh, ובשימוש עם ה-Huawei Watch היא מחזיקה יום וחצי - יומיים וללא ה-Watch בערך יום-יום וחצי. כאשר יש אפליקציה שעושה שימוש מוגבר בסוללה הממשק מתריע מיד ונותן אפשרות לבחור אילו אפליקציות לסגור. ישנה אפשרות להטענה מהירה כאשר המכשיר מחובר לחשמל, אך בחיבור USB הטעינה יכולה לקחת בין 4 ל5 שעות.

מצלמה:

המצלמות במכשירי אנדרואיד ביצעו קפיצה גדולה בשנה האחרונה, כך גם בוואווי, הכול מתחיל בממשק נוח שמאפשר גישה מהירה לאפקטים ומצבים שונים. מצלמת הסלפי מגיע עם חידוש שלא נראה בהרבה מכשירים נוספים עד כה: פלאש/פנס קדמי.

המכשיר מציע מצב Pro המאפשר שליטה על אלמנטים בצילום סטילז כמו ISO, צמצם ואפשרויות נוספות שיקרצו לצלמים המעט יותר מקצועיים ולצלמים שרוצים להוציא תוצאות מדויקות יותר בעת הצילום.

תוכנת המצלמה מאפשרת עוד כמה מצבים חביבים כמו מצב Time Lapse של וידאו בהילוך מהיר ומצב Light Painting לצילום מיוחד של מריחת אור.

הפוקוס של המצלמה מאוד מהיר כאשר צילום תמונה לוקח רגעים בודדים שקשה אפילו לאמוד אותם. הרזולוצייה והצבעים של התמונות בסופו של דבר מאוד מרשימים. בנוסף, גם למצלמה האחורית יש פלאש מיוחד עם 2 צבעים, שאמור להעניק צבעים מדויקים יותר בעת צילום בפלאש. תכונה שדומה מאוד ל״True Tone״ באייפון.


השורה התחתונה

לסיכום, מכשיר מאוד מומלץ אם אתם מחפשים אנדרואיד שנראה יפה ונותן ביצועים מעולים במחיר טוב.

המחיר המומלץ לצרכן הוא 2,599 - 2,699 ש"ח וניתן להשיג את המכשיר אצל המפעילים הסלולריים או בחנויות מחשבים כמו Ivory, KSP, באג ומחסני חשמל.