Geekster

View Original

כושר, בריאות וטכנולוגיה

TRX training

See this content in the original post

מאת: מירי נמנוב 

לפני 3 שנים עשיתי מהפך, מגיקית חובבת ספה, הפכתי לגיקית חובבת ריצה. היה זה רק מתבקש שהאופי הגיקי שלי יתפרץ גם בגלגול החדש של חיבתי ההולכת וגדלה לספורט. מתחילת התהליך שלי הסתמכתי על מגוון פתרונות טכנלוגיים כדי לתעד ולעקוב אחרי הנצחונות היומיומיים שלי, בדרך להיות אדם בריא, נמרץ, ומאושר יותר

ההמלצה הראשונה שלי לכל אדם הרוצה להתחיל לעסוק בספורט, היא להתחיל בקטן, גם כאן, החוק הזה תקף. האביזר הראשון שרכשתי לעצמי היה שעון דופק.

שעוני הדופק מורכבים משני חלקים: חיישן ומחשב (שעון) החיישן מצורף לרצועה אשר אותה מצמידים לגוף. החיישן מגלה לנו את הדופק שלנו, ומאפשר לנו לעקוב אחרי ספירה קלורית, ורמת הדופק שלנו, ומאפשר לנו בזמן האימון לקלוע לחלון הדופק הרצוי.

  •      60-80 אחוז מדופק המקסימלי- רמת דופק המגבירה את רמות שריפת השומן.
  •      80-100 אחוז מהדופק המקסימלי- רמות דופק של סיבולת לב ריאה.

בסופו של דבר הוא מאפשר לנו להיות מדויקים ולעבוד נכון יותר באימון, בייחוד באימוני אירובי (ריצה, הליכה, שחיה היום שעוני הדופק מאפשרים עוד מגוון אפשרויות החל ממדידת GPS  לריצה, ועד התחברות לאייפון שלכם בעזרת שעון ייעודי.

Polar H7 לינק לאיביי

החביבה עליי בתחום  שעוני הדופק הינה חברת פולר - Polar  שלמרות התעוררותה המאוחרת בהשתלבות לשוק הסמרטפונים, עושה את צעדיה הראשונים בעזרת רצועת הדופק החדשה H7. הרצועה מתממשקת לאייפון 4S או 5 ומאפשרת מעקב אחרי רמות הדופק שלכם, כמו גם למרחקים שאותם רצתם או רכבתם.

יתרון נוסף שלה הוא האפשרות להתחבר לכל שעון פולר קיים כמעט, ובכך מעניקה לכם תצוגה נוחה כפולה - גם על האייפון שלכם, וגם על השעון הישן שלכם.

Polar FT4

אפשרויות נוספות בהנחה שזהו השעון הראשון שלכם,הם שעוני FT4 או FT7 (או באיבייבהתאמה) המגיעים במגוון צבעים. ישנו גם הדגם RS300X (או באיביי) המגיע עם סנסור GPS ומעניק לכם חוויה ייחודית של ריצה ותיעוד מרחק+דופק, מה שמעניק לכם תמונה רב מימדית של ההתקדמות שלכם.

Nike+ sensor

אוהבים נייקי Nike? יופי. לפני מספר שנים השיקו נייקי יחד עם אפל את הצי'פ שלהם - הנייק+. הצ'יפ מתלבש במקום ייעודי בנעליים של נייק, ומתנהג כפדומטר (מד צעדים) לכל דבר. הוא שולח מידע לאפליקצייה של נייק באייפון או באנדרויד שלכם (או לנגן האייפוד נאנו שלכם) ומציג את  קצב הריצה שלכם בזמן אמת.

בצירוף עם אפליקציית נייק+RUNING הנפלאה, אתם יכולים לראות את מסלול הריצה שלכם, הקצב שלכם, ולקבל עידודים ומחיאות כפיים מחבריכם בפייסבוק. אדיר.

מעבר אליה יש את אפילקציית אנדמונדו  אפליקצייה זו היא בעצם רשת חברתית לאצנים וספורטאים חובבים. היא מציעה מסלולים שהועלו ע"י משתמשים, כמו גם האפשרות לשמור את המסלול החביב עליכם. גם היא, כמו הנייקי RUNING,  מציעה מגוון אפשרויות לתיעוד הקצב, הזמן, והמסלול שלכם. העניין עם האפליקציה הזו, שהיא מאפשרת גם חישובים שונים של קצב שריפת קלוריות לא רק לריצה אלא גם לאימוני כוח, יוגה פילאטיס, ואפילו מבדילה בין רכיבת אפניים בעיר לבין רכיבת שטח. היא גם מאפשרת חיבור של רצועת הדופק שלכם (פולאר או טיימקס) ומקטלגת את הנתונים שלכם.

אבל, נגיד ולא בא לכם אירובי, נגיד שאתם רוצים להיות חזקים, להגדיל את המסת השריר שלכם, אבל...לא ממש בא לכם לצאת מהבית (גיקים או לא?) - את TRX אתם מכירים?

TRX הינה המצאה של חייל אמריקני ששירת בSEALS. הוא לקח חוטים של מצנח, וחגורת ג'יגיטסו ישנה, ויצר שיטת אימון חדשה. אימון כוח בתליה. בעזרת עוגן שמתברג לקיר, או לדלת (!) אפשר לבצע מספר רב של תרגילי כוח, באמצעות כוח הגוף וכוח המשיכה. האפשרויות הן בלתי מוגבלות, ואמצעי זה מפתח את סיבולת השריר, היציבה, מגדיל מסת שריר, וזה ממש לא פשוט כמו שזה נראה (מניסיון).

אז זהו, עכשיו יש בידיכם את כל הפתרונות, הביתיים והפחות ביתיים להיות חזקים יותר, מהירים יותר, וחטובים יותר,

תנו בראש.