מסך של כסף - סיכום שבועי של נתוני קופות הקולנוע

יש סרטים שכאילו הונדסו גנטית כדי לזכות בפרסים.
סיפור דרמטי, מרגש ופטריוטי - צ'ק. שחקן חתיך ומוכשר בתפקיד הראשי - צ'ק. במאי זוכה אוסקר - צ'ק.
ביוניברסל כבר מפנים מקום על מדף הפרסים בעוד 'האדם הראשון', חמוש בביקורות מהללות, צועד לו בבטחה אל סוף השבוע הראשון שלו בבתי הקולנוע. רק שבכל הנוגע להכנסות בקופות, הוא לא ממש ראשון.

מי שנמצא בראש הטבלה הוא עדיין 'ונום', שהכניס 35 מיליון דולר בסוף השבוע, והגיע ל-142 מיליון בסך הכל. ירידה לגמרי הגיונית לז'אנר (56%), לא שונה מירידות של סרטי מארוול, וזו עוד דוגמה (אחרי הפתיחה המפתיעה בשבוע שעבר) לעמידות של הסרט בפני הביקורות. היו מי שהתאכזבו מכך שהסרט לא דורג R, אבל נראה שזה דווקא מועיל לו מאוד בקופות.

גם במקום השני נמצא מי שהיה שם בשבוע שעבר - 'כוכב נולד' עם 28 מיליון דולר בסופ"ש ו-94 מיליון בסך הכל. כצפוי, ירידה הרבה יותר מתונה מזו של 'ונום' (33%). הסרט דוהר לכיוון ה-100 מיליון תוך שבועיים, ויהיה מעניין לראות איפה הוא יעצור.

1stman.jpg

אה, הנה 'האדם הראשון', כאן במקום השלישי עם פתיחה של 16 מיליון דולר, פחות מהתחזיות של מעל 20 מיליון. הוא מן הסתם נפגע מהתחרות הלא צפויה מצד 'כוכב נולד', ומי יודע, אולי גם בגלל ההיעלבות המטופשת של חלק מהקהל האמריקאי כששמעו שהסרט לא כולל את נעיצת דגל ארה"ב באדמת הירח.

אפילו 'צמרמורת 2' כמעט עבר אותו, עם 15.8 מיליון דולר שממקמים אותו במקום הרביעי, אבל הוא לעומת זאת לא יכל לקוות להרבה יותר. הילדים כנראה מעדיפים לראות את 'ונום', בזמן ש'צמרמורת 2' לא כולל את ג'ק בלאק מהסרט הראשון (שפתח עם 23 מיליון), ולא ליהק פנים מוכרות אחרות במקומו.

גם 'זמנים קשוחים באל רויאל' יצא השבוע, רק שכדי למצוא אותו בטבלה צריך לרדת עד המקום השביעי, כי הוא פתח עם 7 מיליון דולר בלבד. למרות הקאסט המרשים היה ברור שהסגנון הזה הוא לא לכל אחד, ובכל זאת התחזיות צפו לו לפחות 10 מיליון, כך שהפתיחה הזו בהחלט מאכזבת. (אגב, מוזמנים לקרוא את הביקורת שלנו כאן)

elroyal.jpg

ולסיום, דרמת הנעורים The Hate U Give המבוססת על הספר באותו שם (בארץ הוא נקרא ‘השנאה שנתתם’), מקבלת יופי של ביקורות ומצליחה להשתחל לטופ 10 עם 1.7 מיליון דולר שמספיקים לה למקום התשיעי, וזה למרות שהיא מציגה בקצת פחות מ-250 אולמות. סחתיין.

הטבלה המלאה:

1. ונום - 35
2. כוכב נולד - 28.4
3. האדם הראשון - 16
4. צמרמורת 2 - 15.8
5. מפלצות בשלג - 9
6. חכם בלילה - 7.7
7. זמנים קשוחים באל רויאל - 7.1
8. עם השעון המסתורי - 3.8
9. השנאה שנתתם - 1.7
10. הנזירה - 1.3


דין בלכמן

מנהל העמוד 'סרטים וזה' בפייסבוק. בעל חולשה למהדורות מיוחדות. צריך להתגלח

dean.jpg

קישור קבוע