Geekster

View Original

ביקורת טלוויזיה: "הפלאש" עונה 3 פרק 20 - I Know Who You Are

לכל אחד מאיתנו יש רגע בחיים שבו אנחנו חווים אכזבה ברמה חדשה, כזו שעוזרת לעצב את מי שנהיה בעתיד כבני אדם, יש אנשים שקוראים לרגע הזה אובדן התמימות.

העונה השלישית של "הפלאש", לצערי הרב, הכילה כמה וכמה רגעים שניתן לציין בתור "אובדן התמימות" הן של הסדרה עצמה ושל יוצריה והן של הצופים, שפעם אחר פעם התאכזבו מאינספור מרכיבים בסדרה – מהמשחק, דרך התסריט ועד האפקטים.

אבל עדיין לא מאוחר מדי, לפלאש עדיין יש אס אחד בשרוול, אס אחד, שאם ישוחק בצורה נכונה, יכול לפחות להביא לסיום עונה מוצלח יותר שאולי לא יכפר על פגמיה של כל העונה, אבל ישאיר לנו טעם טוב בפה, ותקווה לקראת העונה הרביעית שאולי עדיין אפשר לצפות בסדרה ולקוות שהיא תחזור לימיה הטובים בעונה הראשונה והשנייה. לאס הזה קוראים סאביטאר. פרק מספר 20 בעונה השלישית, ששמו באופן כל כך ברור הוא I Know Who You Are, הוא הפרק שבו אנחנו מגלים מי עומד מאחורי המסיכה של אל המהירות, אז האם הסדרה השתמשה באס המנצח שלה בחוכמה או שכל מגדל הקלפים התקפל?

הפרק התחיל במה שניתן לתאר רק כפאדיחה הכי גדולה והכי צפויה בכל קשר טלוויזיוני מתחילת הזמן. הצהרת ה"אני אוהב/ת אותך" שנפלטת בטעות כשהצד השני לא עונה, כאשר ג'ו משחק את תפקיד ה "קיבלתי טלפון, אני ממש מצטער אני חייב לזוז" וססיל נשארת עם פה פעור ומחפשת מקום עמוק מספיק שבו תוכל לקבור את עצמה.

צוות סטאר לאבס בחיפושים אחר טרייסי, הפיזיקאית שלפי בארי העתידי, תמציא את הטכנולוגיה שתאפשר לכלוא את סאביטר בתוך בתוך הספידפורס. לא רק שהצוות מצא את טרייסי, הם מצאו גם את קילר פרוסט/קייטלין שעברה לצידו של סאביטר שכמובן לחסל את טרייסי ובכך למנוע ממנה לבנות את הכלא. דבר אחד לא ברור במעשיו של סאביטר, הוא ספידסטר, הוא יכול להרוג את טרייסי מבלי שאף אחד ישים לב או יעצור אותו. למה הוא שולח את קילר פרוסט לעשות את העבודה המלוכלכת? האם זה כי הוא רוצה סופית להעביר אותה לצד האפל בכך שתיקח חיים בפעם הראשונה? או שאין באפשרותו להרוג אותה מסיבה כזו או אחרת?

אחד הדברים שהכי היו חסרים לי בפרקים האחרונים של הפלאש היו רגעי ההומור הקטנים, וקיבלנו אחד מהם. יחד עם HR, טרייסי מזמינה כוס קפה, היא מבקשת מהבריסטה להכין משקה מהתפריט ה"סודי" של ג'יטרס, משקה שנקרא זום, ו HR פולט, “Never heard of it”. הזום הוא בעצם אותה כוס קפה כמו הפלאש, רק עם עוד שוט אחד של אספרסו, בדיחה פנימית ונחמדה על התקופה שזום היה מהיר יותר מהפלאש.

אבל עם חזרתו של ההומור קיבלנו גם את חזרתם של האפקטים הראויים לסרטים משנות ה 80, במיוחד בקטע שבו קילר פרוסט עושה חיקוי של הסילבר סרפר, פרוזון (דמותו של סמואל ג'קסון) מ"משפחת סופר-על", או איש הקרח מאקס-מן. האפקטים האלו פשוט הורסים כל חלקה טובה שבה הם נוגעים, הם נראים ממוחשבים בצורה קשה לעיכול אבל לפחות עם המון כוונה טובה מאחוריהם.

מעבר לאפקטים, האם אנחנו פשוט אמורים להאמין שקילר פרוסט, שעד מספר ימים לפני זה בקושי הכירה את הכוחות שלה למדה בין לילה לא רק להשתלט עליהם אלא להגיע איתם לרמה שבה היא מתחרה בפלאש ביכולות? הרי בכל הפרקים שבהם ראינו את קילר פרוסט/קייטילין עד עכשיו היא בקושי ידעה לשלוט ביכולת שלה ליצור קרח, ועכשיו היא יוצרת מסלולי קרח באויר ועושה את זה במהירות שלא נופלת מזו של בארי?

סיסקו לא מסוגל לפגוע ב"קייטלין" מה שכמובן גורם לבארי לספוג נפילה כואבת ועוד פגיון קרח ברגל שגם ככה לא החלימה במיוחד, ולמרות זאת אני נותר עם הרושם הברור שסיסקו הוא היחיד שמתנהג כמו בן אדם. הוא לא מסוגל לדמיין מצב שבו הוא יפגע בחברה הכי טובה שלו, בשעה שכולם סביבו חושבים רק איך לעצור אותה.

אם לא הספיקה לנו מנת הדרמה בשקל, אחרי שנכשלה שוב להרוג את טרייסי, קילר פרוסט מחליטה לחטוף את סיסיל כדי שג'ו יביא אליה את טרייסי, שניה אחרי שג'ו שמנסה להגן על סיסיל מפני החיים הכפולים שלו נפרד ממנה.אם מישהו לא ראה כזו עלילה כבר 10 פעמים לפחות בסרטים או סדרות, שירים את היד...

כמה דקות לפני סוף הפרק התחילה הסצינה שלשמה התכנסנו כאן, חשיפתו של סאביטאר. זוכרים את האס מתחילת הכתבה שלנו? אז הפלאש לקחה את האס הזה, גזרה אותו לחלקים קטנים, שרפה את אותם חלקים באש, העבירה אותם לארץ 3, פוצצה אותם וכלאה אותם בספיד פורס לנצח. כן, זה היה עד כדי כך נורא, ואפילו יותר גרוע ממה שחלמתי שזה יהיה.

זו לא רק העובדה שסאביטאר התגלה להיות בארי (עתידי/שריד של קו זמן אחר/טיים רמננט), שזה אולי הפתרון הכי פחות מפתיע והכי לא מקורי שיכלו לחשוב עליו התסריטאים. הגילוי עצמו נעשה בצורה מרושלת, חסרת מעוף ובלי שמץ של מקוריות, במקום לבנות מתח מתחילת הפרק עד לחשיפה עצמה, הפלאש בחרה לתת לבארי להבין בעצמו שהוא סאביטאר כשהטריגר שלו הוא משפט אחד קטן שג'ו פולט שגורם לו סוף סוף להזכר בדברים שנאמרו ונעשו לאורך כל העונה. מעין רצף פלאשבקים שמחבר את כל הנקודות הכי קטנות, כך שאפילו גורילה (אמיתית, לא גרוד) שראתה את הפרק היתה יכולה להבין שבארי הוא הפלאש במהלך הרצף הזה. זה לא נגמר שם, הפרק עצמו גם זרק רמזים כבדים מאוד לגבי זהותו של סאביטר, כאלו שאי אפשר לפספס. קייטלין אומרת לבארי: "אתם יותר דומים ממה שאתה חושב" ו"סאביטר נתן לי הוראות מפורשות לא להרוג אותך", אם בניתם כזאת חשיפה בעלת "משמעות" למה לחשוף אותה בצורה כל כך פשוטה מתחילת הפרק?

אז למעשה, כל מה שנותר לנו בפרקים האחרונים של העונה הוא לראות את בארי של ההווה מנסה לנצח את בארי של העתיד כשכל תוצאה אפשרית משאירה יותר חורים בהגיון ובעלילה מקודמתה. הפלאש חודשה לעונה רביעית כבר לפני כמה חודשים, וכנראה שאני אמשיך לראות אותה כי אני שפוט, אבל התמימות שלי לגבי הסדרה, המקוריות שלה והכיוון העתידי שלה? זה היה הרגע שבו איבדתי אותה.


רשף שייר

נשבע אמונים לג׳וס ווידון, אארון סורקין ורוב תומאס ולכן רוב החלומות שלו מתנהלים בדיאלוג שעף ב 100 קמ״ש פר סצינה, וזאת כנראה חלק מהסיבה שבגללה הוא תמיד עייף. חונך כטרקי, אבל אוהב גם את בבילון 5 ושאר סדרות המד״ב, במעט הזמן החופשי שלו מתכנן איך ליצור מכונה שתמתח את שעות היום ותאפשר לו לראות יותר סרטים וסדרות


See this gallery in the original post