Geekster

View Original

ביקורת טלוויזיה: "החץ" עונה 5 פרק 22 - Missing

השאלה שנשאלת בעונה הזו של ״החץ״ היא מאוד פשוטה, היא גם שאלה שנשאלה פעם אחר פעם בעונות אחרות של הסדרה, אבל בעונה מספר 5 השאלה הזו התחדדה הרבה יותר והוצגה ללא כל מסווה, כמה רחוק מוכן ללכת אוליבר קווין/החץ בשביל לעצור אנשים מרושעים? באיזו נקודה הקו שמפריד בינו כשומר חוק ומגן העיר מטשטש מעבר לכל היכר? והאם הוא או חבריו ידעו לזהות את הנקודה הזו בזמן ויוכלו לעצור את אוליבר עצמו מלחצות קווים שאי אפשר לחצות אותם ואז לחזור אחורה כאילו לא היו קיימים.

אוליבר זכה להנות ממסיבת הפתעה לכבוד יום הולדתו, וקרטיס היה הדוגמא המוחשית הכי טובה ללמה לא כדאי לעשות לגיבור על עם אימוני נינג׳ה ואינסטינקט של רוצח מסיבות הפתעה. כאילו היינו זקוקים לעוד הוכחה שהתוכנית של צ׳ייס, סוף העונה והסבל הצפוי של חברי הצוות לא הסתיים. הצוות ניהל שיחה חביבה ורגועה על מה התוכניות שלהם לעתיד המיידי: דיגל רוצה לדוג, קרטיס רוצה לטוס לחו״ל, פליסטי רוצה לצ׳פר את עצמה במניקור דיקור ואוליבר, הוא רוצה לקנות גרביים (כמו דמבלדור) ההוכחה האולטימטית לכך שהוא כנראה החנון הגדול בייקום, כשהוא לא נראה כמו דוגמן על או מציל את העיר מנבלים כמובן.

כמובן שהחופשה של צוות חץ הסתיימה באותה מהירות שהתחילה כאשר קרטיס וכנראה גם דיינה ורנה נעלמים אחד אחד. כמו תמיד ניתן לסמוך על דיגל שיהיה זה שאומר את מה שכולנו חושבים ויודעים כבר מסוף הפרק שעבר, שזו בעצם התוכנית של צ׳ייס, להעמיד פנים שהוא נלכד ולאפשר לשותפיו מחוץ לכלא ״לסיים״ את העבודה שעה שהצוות כולו חוגג את נצחונו. תודה דיגל, באמת, לא היינו יכולים לפצח את החידה הזו בלעדיך.

הפלאשבקים השבועיים החזירו אותנו לליאן יו, כנראה ימים ספורים לפני שאוליבר ״נמצא״ ולעוד רצף עינויים בחסותו של קובאר שהשתמש בסם הכי דמיוני שיש. סם הזיות שגורם לכאב, אבל בעצם היה תירוץ להראות לנו קטעים מעונות קודמות שמסכמים את סך צלקותיו של אוליבר. והכל בשביל מה? כנראה בשביל להראות לנו את הדרך שאוליבר עבר במהלך העונות, הדרך שהובילה אותו לחזור לאי לעימות האחרון מול צ׳ייס, הדרך לסוף עונה 5

שאר הצוות כמובן נפל במהרה בשבי גם הוא, מה שהוביל אותי לתהיה קיומית  לגבי השימוש בבתי מחסה בסדרה הזו (והרבה סדרות אחרות) הודות לאוולין והבלאק סיירן שחזרה (כי לא ראינו מספיק שוטים של קוונטין מתענה על מותה של לורל).

אוליבר מנסה כמובן להגן על חברי הצוות האחרונים, דיגל ופליסיטי על ידי כך שהוא מבקש מהם לברוח ולא לגלות לו לאן (מה שגורם לי לפלאשבקים לפרקים האחרונים של "הפלאש") והולך להתעמת עם צ׳ייס שמכריז שוב שכולם בחייו של אוליבר יסבלו עד שהוא ישוחרר, תוך כדי תהיה שכולנו יודעים לאן תלך, מי יהיה זה שיפול בשבי שישבור את אוליבר סופית? פליסיטי? ת׳יאה? או אולי מישהו אחר...מישהו שכולנו יודעים מישהו, כי ראינו את צ׳ייס מדבר איתו בסיום הפרק לפני שבועיים.

בעזרתו של מלקולם מרלין שחזר כדי לעזור למצוא את ת׳יאה וניסה אל גול שהופתעה לשמוע שאחותה נמצאת כנראה בצד השני של המתרס אוליבר הגיע חזרה לליאן יו, המקום בו הכל התחיל מבחינתו והמקום בו עונה 5 תסתיים ככל הנראה. כדי לראות איך נצטרך לחכות רק עוד כמה ימים.

הפרק הזה היה כל מה שפרק טרום סיום עונה צריך להיות. הוא חשף סופית את התוכנית של צ׳ייס, העלה את רמת הסיכון עם חטיפתו של וויליאם (ושאר הצוות) איחד סופית את כל כוחות ה״רשע״ מול כוחות ה״טוב״ (בתוספת כמה חיזוקים), סיפק לנו הפתעה גדולה בסיום (למי שלא ראה את הטיזרים לסוף העונה)  והכין את הבמה לעימות הסופי.

וזה עוד לפני שדיברנו בכלל על כך שגם הפלאשבקים שבו לא רק שלא היו מיותרים אלא שימשו למטרה מאוד מסוימת ויעילה. למרות שכנראה כבר אי אפשר להכחיש את העובדה שיש חפיפה בין כותבי הסדרות של גרג ברלנטי, נראה כאילו הם שומרים את עבודתם הטובה ביותר לסדרת האם, כי בניגוד לסיום העונה של "הפלאש" – בחץ אני רוצה לדעת מה יקרה.

ולכן, אני יכול לאמר בבטחה:

Arrow, Season 5 Episode 22 – “Missing” – you have NOT failed this city.


רשף שייר

נשבע אמונים לג׳וס ווידון, אארון סורקין ורוב תומאס ולכן רוב החלומות שלו מתנהלים בדיאלוג שעף ב 100 קמ״ש פר סצינה, וזאת כנראה חלק מהסיבה שבגללה הוא תמיד עייף. חונך כטרקי, אבל אוהב גם את בבילון 5 ושאר סדרות המד״ב, במעט הזמן החופשי שלו מתכנן איך ליצור מכונה שתמתח את שעות היום ותאפשר לו לראות יותר סרטים וסדרות


See this gallery in the original post