Geekster

View Original

ביקורת טלוויזיה: "אלים אמריקאים" עונה 1 פרק 3 - Head Full of Snow

לפני כל צפייה שלי בפרק של "אלים אמריקאים" אני מחכה לשני אירועים: הראשון הוא הפתיחה המצוינת של הסדרה, שמצליחה לתת תחושה פסיכודלית מרתקת. השני הוא הסצינה שלמדנו שפותחת כל פרק, כזאת שמנותקת מן העלילה הראשית של הסדרה אשר מציגה לנו אלים מסוימים בזמן מילוי תפקידם.

הפרק השלישי נפתח עם אישה מוסלמית שבזמן הכנת ארוחת צהריים, מוצאת את מותה. ברגעים שלאחר מותה היא פוגשת את אנוביס, אל המוות בתרבות המצרית, זאת בניגוד לאמונותיה בתור מוסלמית. אנוביס מסביר זאת בצורה די חכמה, כשהייתה ילדה היא שמעה סיפורים על האלים המצריים, ספורים אלו נטעו את גרעין האמונה, זה כל מה שהיה צריך. בדומה לסצינת הפתיחה, ישנו דגש משמעותי במהלך הפרק על הדברים שאנחנו מאמינים בהם, על אמונה באלים ובעצמנו. הפתיחה השונה הזו בכל פרק מרחיבה את העולם של הסדרה בצורה מקורית וחכמה, אנחנו מקבלים הרחבה לעולם שגיימן בנה.

בניגוד לפרקים הקודמים וכנראה וגם להמשך העונה, הצופים הולכים פחות לדבר על צל או מר ורביעי ויותר על הסצינה ההומו-אירוטית שבאה משום מקום והפתיעה את כולם בין איש מכירות מתוסכל ובין ג'ין, או כמו שאנחנו מכירים יותר, ג'יני. הפרקים הקודמים הציגו אלה אחרת, בליקוויס שמשתמשת בסקס על מנת לפתות אחרי ולהקריב אותם לתוכה. בשונה מבילקוויס, יחסי המין עם הג'ין לא באו ממקום של עורמה או כוחניות, נראה שהחיבור בין שתי הדמויות היה אותנטי, שניהם נמצאים במקום לא טוב בחייהם ומוצאים נחמה אחד אצל השני. למרות שהג'ין מציין שהוא לא מעניק משאלות, נראה שהוא כן עשה כזו לאיש המכירות, הוא מתחיל את היום החדש שלו בחיוך ועם עבודה חדשה, אך כזאת שבצורה מסוימת נופלת לסטריאוטיפ של מוסלמים באמריקה.

בחזרה לעלילה המרכזית של הפרק, לאחר שהצליח להביס את זרנובורג במשחק דמקה נוסף,
צל מתחיל לפקפק במציאות שמוצאת סביבו. בדומה לצופה, צל ממשיך להיחשף ליותר ויותר אירועים על טבעיים, אבל למרות הכל הוא ממשיך להיות סקפטי והסיבה לכך נחשפת, אין לו סיבה להאמין בכלום. הוא האמין רק באהבה וזו נלקחה ממנו לאחר שגילה על בגידתה של לורה.

האמונה של צל ממשיכה להיבחן בפרק בשני מקרים: הראשון הוא ללכת עד הסוף עם תוכניתו של מר רביעי לשדוד בנק והשנייה היא יכולתו של צל להוריד שלג. האירועים האלו מתחילים לצל לגרום להאמין, במר רביעי, בעולם רחב יותר ממה שהוא מכיר ולהתחיל לאבד את הסקפטיות שאפיינה אותו. הסדרה מבקשת מאיתנו להאמין בעולם שמעבר, אם נוכל לעשות זאת אנחנו כמו צל נתוגמל.

אנחנו פוגשים שוב בלפרקון ולאחר זמן קצר איתו מבינים שהמזל הטוב שבדרך כלל מאפיין אותו, כבר לא עובד. הוא העביר לצל את מטבע המזל שלו ומאז המזל הרע רודף אותו, האירוע הזה מתקשר לסיום הפרק הראשון בו צל זורק את המטבע על קברה של לורה. התוצאות של המעשה הזה מתגלות גם כאן בסיום הפרק. במבט ראשון, נראה לנו שהמטבע החזיר את לורה לחיים כאשר אנו פוגשים בה בחדרו של צל.

"אלים אמריקאים" מספקת פרק טוב אחד אחרי השני, בכל פרק שעובר רמת הפרקים עולה, בסיפור, הדמויות והגבולות שהסדרה פורצת פרק אחר פרק.


נתי אקב

בן 29, גיק הייטקיסט קלאסי. חובב סרטים באופן מושבע. אוהב כל סרט טוב ללא הבדלי אולפן, במאי ושחקנים. שונא שמייקל ביי הורס את הילדות שלי ואת הפריקוולים שהשמידו את מלחמת הכוכבים


See this gallery in the original post