Geekster

View Original

ביקורת טלוויזיה: "לגיון" - סיום העונה

אחרי שראיתי הפרק השביעי, החלטתי לחכות לסוף העונה כדי להציג לכם ביקורת כפולה על 2 הפרקים האחרונים של הסדרה.

הפרק השביעי חותם בעצם את החלק של הסדרה שנעשה בעולמו של"מלך הצללים" וסוף סוף אנחנו מקבלים קצת הסברים למי שלא הצליח לנחש או להבין קודם. Clockworks הוא לא אמיתי. זו הקרנה מנטלית של לני על הצוות, כדי לנטרל אותם, להשאיר אותם קפואים בזמן בעולם האמיתי, בעוד הם מתקיימים רק במישור האסטרלי, מדוכאים בבית המשוגעים שלני יוצרת סביבם.

לשמחתנו קרי שהצליח להמלט בעזרתו של וולטר מצליח להעיר את סיד, ולעזור לה למשוך את האחרים ממחוץ לאשליה שהיא clockworks. זה שינוי משמח, לראות דמות נשית שמצליחה לפצח את התעלומה בעצמה, ולא נשענת על דמויות גבריות שיסבירו לה מה קורה סביבה. בסצינה בה קרי מדבר עם סיד, היא משלימה את המשפטים שלו, ומאיצה בו להזדרז כדי שהיא תוכל לחזור חזרה אל האשליה של לני כדי להציל את השאר. סיד מוכיחה שוב שהיא הגיבורה של הסיפור שלה, והיא זו שמנסה להציל אותו, לא הוא אותה.

בנתיים דיוויד נעול בתוך התודעה שלו בתוך ארון מתים קטנטן. ומוצא את עצמו בחברתו של עצמו אבל בגרסה הבריטית, אל לנו לשכוח שגם דן סטיבנס הוא שחקן בריטי מה שעושה את זה עוד יותר משעשע.
בעזרתו של הצד הרציונלי (וכפי שציינו בריטי) הוא מצליח להוציא את דיויד מתוך הארון לתוך כיתה, ושם אנחנו  מקבלים ברצף אחיד את סיפור חייו של דייוויד, בעזרתה של אנימציה פשוטה ומקסימה של ציורי גיר שעוזרת לחבר את הצופה במתרחש.
מה שהוסבר עד כה בחלקים ברמזים בסצינות רוויות מתח וכאוס, מובא לכאן כסיפור פשוט על ילד שנמסר לאימוץ, לאחר שאבא שלו ניצח אויב חזק, ואותו אויב חוזר לרדוף אותו.

הפרק מקדיש חלק לא קטן שלו ליישר את הרקע של דיוויד בצורה מסודרת בסביבה "סטרילית" כדי לאפשר לצופים לספוג ולעכל את המידע החדש. הוא לא מסתיר את הרקע המשפחתי של דיוויד, אך ההקשר נעשה אך ורק במוחו של הצופה. שמו של אקסאוויר לא מוזכר, אך הרמזים כאן קיימים בהחלט. (כיסא הגלגלים המפורסם מופיע לרגע, הדמות המצוירת היא בעלת ראש קירח,  וכמובן, הקול הרציונלי של דיוויד, הוא בריטי, כמו מקורתיו של אקסאוויר.)

החלק השני של הפרק מוקדש ללני ולחבורה שנאבקים לשבור את ההקרנה המנטלית של לני עליהם. הם מנסים לברוח מבית המשוגעים, וממתקפת הזומבים של לני (שנראית יותר ויותר מופרעת ומרוסקת  ככל שהפרק מתקדם וכוחותיה על דיוויד נחלשים) הסצינה הזו צולמה ללא דיאלוגים, בסגנון הסרט האילם, המעט דיאלוגים שמופיעים על המסך, מופיעים על גבי שקופיות. הטכניקה הזו נועדה לתת לצופה להתרכז במתרחש על המסך, על שפת הגוף של הדמויות, ולתת לצופים להתמקד ביחסים בין הדמויות. כמה לני מתפרקת, ומאבדת מכוחה וכמה סיד מתחזקת ועומדת מולה, בסוף דיוויד מצליח לשבור את הכלא המנטלי של לני, ולהחזיר את כולם לעולם האמיתי.

אחרי סצינת ארוחת בוקר נעימה ומשפחתית אנחנו נזכרים שיש גם את הממשלה להתמודד איתה, והכל נראה הרבה יותר קל שעכשיו דיוויד בשליטה על עצמו על כוחותיו, ולני-מלך-הצללים-השטן-עם-העיניים-הצהובות, נמצא בתוך ארון קבור עמוק בתודעה של דיוויד. ורגע לפני סיום העונה נראה שזהו המכשול האחרון שיש לדיוויד להתגבר עליו, כמה פקידים ממשלתיים מעצבים, ולכן קיבלנו את הפרק השמיני.

להגיד לכם את האמת? לא מצאתי את הפרק השמיני והסוגר של הסדרה כמופתי במיוחד. הוא הכי DOWN TO EARTH שהיה עד כה. אולי בגלל שהוא מתרחש בעולם האמיתי, במציאות, אולי בגלל הסיפור הרקע של קלארק של דמות בקושי קיימת בעונה הזו, וכנראה תשחק תפקיד משמעותי יותר בעונה הבאה,
אולי זה בגלל שהשיא כבר מאחורינו, אבל הפרק הזה הרגיש יותר כמו פרק מקדים לעונה השנייה מאשר פרק ששייך לעונה הראשונה. הוא גם הכי קומיקסי בעיניי, וזה שמגלם בצורה הכי מובהקת מכל שאר פרק העונה שיש כאן סיפור שהוא בהשראת קומיקס. זה מופיע בעיקר ברמזים עדינים, בעיקר ב"כתר" שלדיוויד יש על הראש, בשילוב עם המעיל שלו, הבגדים של קארי, והקרב בין קארי שנשלטת ע"י "מלך הצללים" ודיוויד עצמו, שרווי גרפיקה ואפקטים.
הפרק הזה מטפטף אותנו חזרה אל המציאות הז'אנרית של סרטי קומיקס, ומשאירה מאחוריה את המסע הפנימי שדיוויד עבר בעונה הראשונה, שם את פעמיו אל הקרב הגדול שמצפה לנו כנראה עם מלך הצללים בעונה השנייה ומכין את לוח המשחק לקראת העונה הבאה.

למרות הכל, ובגלל שזה הפרק האחרון לעונה אני מזמינה אתכם לצאת במחיאות כפיים סוערות לכוכבת האמיתית של הסדרה הזו: לני בגילומה של אוברי פלאזה. השחקנית היחסית אלמונית הזו, ריסקה את המסך, סצינה אחרי סצינה, פרק אחרי פרק ועשתה ככל העולה על רוחה. נרקומנית, פסיכאטרית, מפלצת, נבלית על, אפילו רקדנית קברט  (זוכרים איך היא רקדה על זכרונותיו של דיוויד?) היא משאירה אותנו תמיד פעורי פה, והיא בעיניי אחד האלמנטים החזקים והטובים ביותר שיש בסדרה. ולא אתפלא אם היא תגבור על שחקניות ותיקות ממנה במועמדות לאמי.

לידיעתכם, הסדרה כבר חודשה לעונה שנייה, אז בתקווה, לא נצטרך לחכות יותר מדי.

הסדרה "לגיון" משודרת החל מה-29.6 ב-yesBinge והחל מה-23.7 ימי ראשון ב-yesOh


מירי נמנוב

גיקית, כותבת, לוחמת, ומאמנת.
מירי היא המפיקה הראשית של גיקטסר, מאמנת חד"כ
הייטקיסטית טריה, וחובבת קומיקס, טלווזיה, וקולנוע באופן כללי


See this gallery in the original post