Geekster

View Original

ביקורת טלוויזיה - "ריברדייל" עונה 1 פרק 9 - La Grande Illusion

בזמן שעלילתית הסדרה ממשיכה להתדרדר, ויזואלית היא יותר מרשימה מתמיד. זאת בעיקר מהסיבה שהפרק של השבוע סבב סביב מוטיבים של אדום ולבן כדי להדגיש את הדומיננטיות של משפחת בלוסום.

הניגוד בין השלג הכבד לבגדים האדומים הבוהקים והשיער הג'ינג'י של כל כך הרבה דמויות בסדרה היה יפהפה. במקום בו התסריטאים מפשלים, מעצבי התלבושות זורחים מעל כולם באחד מהפרקים הכי אופנתיים שנראו בטלויזיה מאז "שאחת שיודעת" ירדה מהמסך.

ורוניקה לודג' ושריל בלוסום נראו כמו דוגמניות מפרסומות לאופנה עילית. מכף רגל ועד ראש הן שידרו יוקרה וכסף. כל פריט לבוש נבחר בקפידה: המעילים, השמלות, התכשיטים, הנעליים והתיקים, הכל נועד להדגיש ולהבדיל את שתיהן משאר האספסוף.

סיפור המקור שלהן מאוד דומה, שתיהן גדלו בבית עשיר מאוד עם הורים שיעשו הכל בשביל לשמור על הכוח, הכסף והמעמד שלהם. שתי הבנות חסרות ביטחון וסובלות מההשלכות של חטאי ההורים אבל כל אחת מהן לוקחת את זה למקום אחר. ורוניקה החליטה לנטוש את ימי הבריונות שלה, היא לא רוצה להיות קווין בי מרושעת יותר, באמת ובתמים אכפת לה מרגשות של אחרים, גם אם זה אומר לאבד את כל מה שיש לה והיא מאמצת לחייה את את'ל (שאנון פורסר, בארב מ"דברים משונים" בהופעת אורח נוספת העונה) המאותגרת חברתית, כדי לפצות על כל הרע שהיא עשתה. שריל לעומת זאת הופכת למסוכנת יותר ויותר. כל פרק ופרק היא מתנדנדת בין להיות קורבן לבין להיות כלבה מרושעת ונקמנית וזה מה שעושה את הדמות שלה כל כך מעניינת. רוצים לשנוא אותה אבל אז היא מראה צד רך. רוצים לאהוב אותה אבל אז היא מתנהגת כמו ילדה מפונקת וחסרת לב.

לעומתן ההתפתחות העלילתית של שאר הדמויות לוקה בחסר. בטי שהראתה בתחילת העונה סימנים של הפרעה נפשית מתחת למעטה הברבי המושלם הפכה לחלוטין לדמות קרטונית. היא ילדה טובה, יפה ומשעממת ועד כמה שעדיין חמוד לראות אותה ביחד עם ג'אגהאד, היא גוררת את הדמות שלו לתוך הכיוון התפל שלה.

כל הפיוד בין משפחת קופר-אנדרסון-בלוסום-לודג' הולך במעגלים ואנחנו לא מתקרבים לגלות מי הרוצח של ג'ייסון ורק מגלים כמה כולם (חוץ מאבא של ארצ'י שהוא סתם חייל במשחק שחמט שגדול עליו בעשר מידות) עסוקים בלתחמן ולפגוע אחד בשני. להגיד שזה מעניין? זה לא.

ארצ'י שאמור להיות הגיבור של הסדרה ממשיך להיות אכזבה ענקית. חוץ מלהראות ממש טוב בחליפה האדומה-שחורה הוא רוב הזמן מתנהג בתמימות ואפילו סוג של טיפשות מוחלטת סביב כולם. הוא היחידי שלא מבין מה קורה סביבו ובמקום לעשות טוב הוא רק מסבך את עצמו עם החלטות גרועות.

אני תוהה לאן הסדרה מתקדמת, אם בכלל, מה גרם לשינוי הדרסטי בכתיבה, לאן נעלם הפסקול המשובח והאם זה מה שאנחנו הולכים לקבל מעכשיו כל שבוע? בשלב זה הסדרה לא נאמנה בשום צורה לקומיקס ואיבדה את האדג' שלה כסדרת מתח לצעירים. כל מה שיש לנו זה במקרה הטוב גרסת העיר הקטנה של "אחת שיודעת".


ניצן ניקי מור


בת 34, מורה לאנגלית, חובבת קולנוע, טלויזיה, קומיקס, היאבקות ואופנה. שואפת השראה יומיומית מבאפי סאמרס והרמיוני גריינג'ר. אמא לכלבים, אספנית כפייתית ומכורה לקינוחים מושחתים.


See this gallery in the original post