Geekster

View Original

ביקורת טלויזיה: "ריברדייל" עונה 1 פרק 5 - Heart of Darkness

לאחר שהפרק של שבוע שעבר היה בסימן ירידה שמחתי לראות שהשבוע הם חזרו חזרה למסלול עם פרק עסיסי במיוחד שחושף לא מעט מהסודות והשקרים של ריברדייל.

בהמשך לאווירה הכללית של הסדרה גם הפרק הזה היה אפלולי. קשה שלא להשוות כל הזמן לטווין פיקס, שגם היא צולמה בעיירה שלא רואה יותר מדי אור יום, עם פילטרים כהים ותעלומת רצח מיסתורית שמעסיקה את תושביה וחושפת את הסודות של כל מי שחי שם.

אנחנו מקבלים הצצה ראשונית לתוך האחוזה הגותית בה חיה שריל בלוסום עם משפחה, כזאת שלא הייתם מאחלים לאויב הגרוע ביותר שלכם. כל פרט ופריט בבית משדר אימה וקור.זה נעשה יותר ויותר ברור ששריל היא דווקא לא בחורה כזאת נוראית כמו שהיא בוחרת להציג את עצמה לעולם. היא בעיקר קורבן של הנסיבות, משפחה מרוחקת ויש שיאמרו אפילו מתעללת עם עבר מפוקפק וסכסוכי דם עם כמה מהמשפחות המייסדות של ריברדייל.

האלמנה השחורה בוחרת להתקרב לורוניקה לאחר שהיא תמכה בה באותה עצרת פוטבול וחושפת אותה למציאות העגומה בה היא חיה. בסופו של הפרק אם לא תרגישו מינימום של סימפטיה כלפי שריל אז כנראה שאין לכם לב.

בזמן שורוניקה מאמצת לה בפף חדשה, בטי וג'אגהאד ממשיכים בחקירות שלהם למציאת הרוצח של ג'ייסון וחושפים עוד ועוד פרטים, כמו המפתיע ביותר מכולם, אחות של בטי, פולי, היתה מאורסת לג'ייסון, למורת רוחם של ההורים משני הצדדים והקשר האסור שלהם א-לה-רומיאו ויוליה כנראה המפתח לגילוי מי הרוצח האמיתי ולמה.

כיוון העלילה שהכי פחות התחברתי אליו היה הדילמה של ארצ'י בין להפוך להיות הקפטן של קבוצת הפוטבול לבין להשקיע את כל כולו במוזיקה. זה הרגיש מאולץ ומעייף. הכותבים לא מפתחים את הדמות של ארצ'י בצורה שגורמת לקהל להתחבר אליו. הוא נתפס כלא רציני. כמו יו-יו הוא חוזר אחורה וקדימה עם השאיפות שלו ויחסית לזה שהוא החבר הכי טוב של בטי הוא לא ממש מספר לה כלום או אפילו מבלה איתה זמן. לעומת זאת הוא כן מבלה זמן עם בערך כל בחורה אחרת בעיר. זה נראה שכל פרק ארצ'י זורם על מישהי אחרת ואין שום סימן לפיתוח המשולש הרומנטי המיוחל בינו לבין ורוניקה ובטי. בפרק הזה הוא פלירטט בלי סוף עם ואל מג'וזי והפוסיקטס תחת המסווה של שיעורי מוזיקה ולמרות שהם נראים לא רע ביחד זה לא השיפינג שאני בונה עליו לעונה זאת. כל עניין הפוטבול מייגע, כי דוגרי, פוטבול תיכון זה כזה פאסה ואם כבר הבאתם לארצ'י מנטור חדש שקשה איתו תנו לעניין צ'אנס, תפתחו את זה לכיוון יותר אינטנסיבי ותספקו לנו פסקול מעניין על הדרך.

בנתיים הזוג היחידי שגורם לקהל לתהות will they or won't they  הם אבא של ארצ'י ואמא של ורוניקה שמפלרטטים הלוך-חזור למרות הפרט השולי שהם שניהם נשואים. זאת גם היתה הפעם הראשונה בסדרה שהזכירו לפחות בעקיפין את אמא של ארצ'י וכיוון שהיא כבר לוהקה (מולי רינגוולד האגדית) זה רק עניין של זמן עד שהיא תחזור לתמונה ותהרוס לכולם את המסיבה.

למרות מונטאג' הפתיחה של ארצ'י, ללא חולצה, מזיע, פלוס קוביות, חובט בשק איגרוף, בכל פרק אני יותר ויותר מתעניינת בג'אגהאד. השבוע הוא אפילו נכנס לחליפה רישמית לטובת ההלוויה של ג'ייסון ונראה חתיך במיוחד, אפילו בטי פזלה לכיוונו ואני לא מאשימה אותה.

השוקר הגדול של הפרק הוא שאבא של בטי היה זה שפרץ למשרד השריף וגנב את כל החומר של החקירה על הרצח של ג'ייסון והוא גם זה שהיה לו מניע לפגוע בג'ייסון אחרי שהוא התארס בסודיות לביתו האהובה. תוסיפו לזה איזה סיפור מונפץ על זה שסבא-רבא של ג'ייסון רצח את סבא-רבא של בטי על השליטה בעסק המייפל בעיר וקיבלתם את חשוד מספר אחד.

מה שבטוח, אני מחכה בקוצר רוח לפרק הבא.


ניצן ניקי מור


בת 34, מורה לאנגלית, חובבת קולנוע, טלויזיה, קומיקס, היאבקות ואופנה. שואפת השראה יומיומית מבאפי סאמרס והרמיוני גריינג'ר. אמא לכלבים, אספנית כפייתית ומכורה לקינוחים מושחתים.


See this gallery in the original post