Geekster

View Original

ביקורת טלוויזיה : "אגדות המחר", עונה 3 פרק 4 - Phone Home

שם הפרק, "Phone Home" אומר את כל מה שאנחנו צריכים לדעת על הפרק השבועי, מחווה לסרטו של סטיבן ספילברג, E.T בשבוע של "ליל כל הקדושים", אפשר לבקש יותר? מסתבר שכן, למרות שזהו רק הפרק הרביעי בעונה, הוא כבר מתקבע כטוב ביותר מאז חזרתה של הסדרה לעונה שלישית.

לאור הצטרפותה של זארי לחבורה ריי מנסה לרתום את האגדות לפעילות קטנה של דינמיקה קבוצתית. בדיוק בזמן שהוא מבקש ממיק ליפול לאחור כדי שיתפוס אותו, זאת על מנת לבסס אמון בין השניים, ריי נעלם. מסתבר שהגרסה של ריי, בן ה-13 נהרג ב-1988 ולכן ריי שלנו חדל מלהתקיים.

האגדות חוזרים ל-1988, יום לפני שריי הקטן נהרג, מה שלפי חוקי הזמן, מחזיר את ריי המבוגר ישר לחיים. הם מגלים שאנכרוניזם, הגעתו של תינוק דומינייטור קטן (זוכרים אותם מהקרוסאובר של העונה הקודמת?) והוא בצורה עקיפה גרם לסטיית הזמן שהובילה למותו של ריי. מפה לשם, כמו שציינתי הפרק הפך למחווה אחת גדולה, נעימה, מצחיקה וטובה ל E.T. החל מהתינוק החייזרי, הסוכנים הממשלתיים, השוט המפורסם מול הירח ואפילו עם מחווה נוספת ל"שיר אשיר בגשם".  

הפרק הזה זיקק בצורה מושלמת למה אני אוהב את "אגדות המחר", הם לא לוקחים את עצמם ברצינות, אחרי הכל, הפרק כלל סצינה שבה נייט מנסה להשכיב את אמא של ריי. כשצריך הם הגיבורים שיעשו את המעשה הנכון, אם זה להחזיר תינוק חייזרי או לשמח ילד שחווה חיים של בדידות וניכור מהסביבה. כשצריך הם יכולים להיות האידיוטים הגדולים ביותר על המסך, לקחת על עצמם בעיות בגדול של עכבר ולהפוך אותן לפיל.

אני חושב שאחד הדברים שאני אוהב במיוחד בקבוצה הזו, זה הפערים העצומים בין הדמויות. כי אם נסתכל על "החץ" או "הפלאש" קל מאוד לראות ששתי הסדרות האלו בנויות מאותו תמהיל אנושי ברמת הדמויות, כל אחד בסדרה שלו. אבל באגדות המחר, כולם מגיעים מסיפורי רקע שונים מאוד, גילאים שונים ויכולות שונות. כשנכנסים לפרק, אי אפשר לדעת לאן אתה נכנס וזה אחד היתרונות החזקים של הסדרה.

הפרק הסתיים עם מיני קליפהאנגר שכולנו ידענו שיגיע בסופו של דבר, ג'קס מבקש להפריד את פיירסטורם. מתחילת העונה החלו לצוץ הדיווחים שויקטור גרבר הולך לצאת במהלך הסדרה עקב תפקיד שקיבל בהצגה והנה זה מגיע. אני מניח שבפרקים הבאים נראה היפרדות מוחלטת של פיירסטורם, מרטין שטיין יחזור לקו הזמן שלו יחד עם משפחתו החדשה וכנראה שלא נראה אותו יותר.   


נתי אקב

בן 29, גיק הייטקיסט קלאסי. חובב סרטים באופן מושבע. אוהב כל סרט טוב ללא הבדלי אולפן, במאי ושחקנים. שונא שמייקל ביי הורס את הילדות שלי ואת הפריקוולים שהשמידו את מלחמת הכוכבים


See this gallery in the original post