Geekster

View Original

ביקורת טלוויזיה: "אגדות המחר" עונה 3 פרק 7 - Welcome to the Jungle

אנחנו שבוע לפני הקרוסאובר השנתי של כל סדרות הקומיקס מבית ה-CW ולפני שאנחנו מתחילים אותו "אגדות המחר" מספקת שוב פרק מצוין שכולל לא מעט אזכורים לסרטים, הומור, נבל מצויין ואפילו מנה הגונה של רגש.

האגדות מגיעים לויאטנם של 1967 לשיאה של מלחמת ויאטנם בעקבות אנכרוניזם שמעלים חיילים אמריקאים וויאטנמים למטרה לא ידוע. הבחירה במלחמת ויאטנם הפתיעה אותי, המסע בזמן מאפשר לכותבי הסדרה לבחור כל אירוע היסטורי ולשלב אותו בעלילת הסדרה ולכן בחירה באחד האירועים ההיסטורים הכואבים ביותר בהיסטוריה האמריקאית נראתה לי אמיצה ומעניינת. הפרק לא הפסיק שם, מלחמת ויאטנם היתה התפאורה לאחד הסיפורים העיקריים של הפרק, היחסים של מיק עם אביו שלאחר הפרק השבועי אנחנו מבינים שסבל מהפרעת דחק פוסט-טראומטית בעקבות המלחמה.  

מבחינתי מיק היה הלב של הפרק, מתחילתה של הסדרה מיק היה האתנחתא הקומית, הוא ידע מה לומר, הוא ידע איך להתנהג ותמיד היה אפשר לסמוך עליו שינער את העלילה כשצריך. הפעם הגיע גם תורו של מיק להתפתח בתור דמות, חוץ מזה שידענו שיש לו חיבה ללהבות והוא שרף את משפחתו לא הכרנו אותו יותר מידי. אביו של מיק שירת במלחמת ויאטנם וכמו חיילים רבים הוא חזר עם המטען הזה הביתה והוציא את זה על המשפחה שלו. זה היה מצויין, היינו צריכים את זה ממיק מתישהו, הוא לא יכול להישאר הבדיחה של הצוות והפרק הזה עשה את כל מה שהיה צריך ויותר. הוא ראה את מה שעבר על אבא שלו, הניא אותו מלרצוח חפים מפשע וכנראה שגם סלח לו. נשארה רק השאלה, האם מיק שינה את העתיד שלו? מצד אחד הוא כן מנע מאבא שלו להרוג את אותם אנשים אבל מצד שני הוא עצר את עצמו מלומר לאביו איך להתנהג לאני הצעיר שלו.

האנכרוניזם של הפרק חושף את עצמו בתור גרוד, שבתקופה שלו בויאטנם חטף חיילים אמריקאים וויאטנמים והם מתייחסים אליו כאל ("אפקוליפסה עכשיו" מישהו?). גרוד כרגיל היה נפלא כנבל, הוא ממשיך את המגמה של שנאה כלפי בני אדם לאור מה שנעשה לו, הוא מפגין כמו בפרקים הקודמים (של "הפלאש") את האפשרות שיהיה ניתן לגאול אותו מתישהו אבל בסוף הוא חוזר לדרכיו הרגילות. בשונה מפעמים קודמות, הפעם ה-CGI עליו היה לא רע בכלל. נראה שגם זו לא הפעם האחרונה שנראה את גרוד, בסיום הפרק הוא מצטרף לחסידיו של מאלוס יחד עם דמיאן ונורה דארק וקואסה, מה שהופך את הנבלים העונתיים למוצלחים מאוד.  

ג'קס ומרטין עדיין בשלהם ומנסים להפריד את פיירסטורם, מה שנהיה טיפה מתיש, כי כולנו יודעים שזה יקרה ופשוט מחכים לרגע הזה. אבל, הסדרה הצליחה להפוך את הסיטואציה למהנה בכך ששטיין מזמין את גלילאו גלילי, אייזק ניוטון ומארי קירי על מנת לעזור לו.

בסך הכל האגדות ממשיכים להוכיח למה הם הסדרה הטובה ביותר של ה-CW, עכשיו נותר לחכות להמשך השבוע עם הקרוסאובר השנתי.


נתי אקב

בן 29, גיק הייטקיסט קלאסי. חובב סרטים באופן מושבע. אוהב כל סרט טוב ללא הבדלי אולפן, במאי ושחקנים. שונא שמייקל ביי הורס את הילדות שלי ואת הפריקוולים שהשמידו את מלחמת הכוכבים