Geekster

View Original

קפטן אמריקה מלחמת האזרחים: מי אתה הפנתר השחור?

תכנית מיוחדת לקראת עליית הסרט ״קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים״ מבית גיקסטר. 

עם חזרתו של ספיידרמן למארוול וההופעה הכובשת בטריילר האחרון, פתאום קצת קל לשכוח ש"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" הולך להציג לנו את אחת הדמויות המגניבות והקטלניות ביותר שהנוקמים ידעו - "הפנתר השחור". מהשניות הספורות שהצלחנו לצפות בו בטריילרים השונים נראה שאנחנו הולכים לקבל דמות שבמהרה הולכת להיות אהובה על ידי המעריצים. אבל מי הוא הפנתר השחור, מהן היכולות שלו, מאיפה הוא מגיע ולמה הוא מצדד בצוות של טוני? למי שדואג, המידע היחיד שמופיע בכתבה זו שקשור לסרט מגיע משלושת הטריילרים ששוחררו.

הפנתר השחור: היסטוריה

הפנתר השחור (טצ'אלה) נוצר על ידי סטן לי וג'ק קירבי והיה גיבור העל השחור בראשון בקומיקס אמריקאי מרכזי. הופעתו הראשונה הגיעה ב"ארבעת המופלאים" מספר 52 שיצא לאור בשנת 1966. בקומיקס, ארבעת המופלאים קיבלו הזמנה ממלך של שבט אפריקאי במדינה בשם ווקנדה, בהזמנה נכתב כי הם מוזמנים לאירוע צייד חגיגי, הארבעה לא ידעו כי בעצם הם הניצודים והצייד הוא הפנתר השחור.

יוליסיס קלאו בגילומו של אנדי סרקיס. "הנוקמים: עידן אולטרון"

לאחר קרב מתיש שכמעט ונגמר בתבוסתם של הארבעה, היוצרות התהפכו והפנתר השחור הפסיד למשפחה הראשונה של מארוול. בתבוסתו, הפנתר חשף את עצמו בתור טצ'אלה, המלך של ווקנדה. טצ'אלה הפך למלך של ווקנדה לאחר שאביו נרצח על ידי יוליסס קלאו בזמן קרב על מצבורי הויברניום (על ויברניום, בהמשך) של ווקנדה. במהלך הקרב על מנת לנקום את שמו של אביו, טצ'אלה כרת את אחד מידיו של יוליסס קלאו. בהמשך, קלאו חזר לווקנדה עם תחליף ליד שהוא איבד בדמות של נשק תנודות קול. לאחר תבוסתו ,השנייה של קלאו, הפנתר השחור החליט לנסוע לאמריקה נשבע להלחם על הצדק והצטרף לקבוצת גיבורי העל בשם "הנוקמים".

כבר ב"נוקמים: עידן אולטרון" קיבלנו לא מעט רמזים לעולמו של הפנתר השחור - המשיכו להזכיר לנו שהמגן של סטיב עשוי מויברניום, אנחנו מקבלים הצצה לדמותו של יוליסיס קלאו והוא מספיק לאבד את אחת מידיו לאולטרון כהכנה לנשק הויברניום העתידי, אולטרון בונה לעצמו גוף מויברניום וכמובן אנחנו שומעים לראשונה את השם ווקנדה.
 

ווקנדה

קצת על וקנדה ועל ויברניום

המדינה הפיקטיבית של ווקנדה קיימת רק בעולם של מארוול למי שתהה, מדינה כזאת לא קיימת במציאות. ווקנדה היא המקום היחיד בכדור הארץ ובייקום שבו ניתן להשיג ויברניום. ויברניום, כמו שאנחנו יודעים מהמגן של סטיב, היא מתכת קלה וחזקה מאוד, כנראה החזקה ביותר. בעולם הקומיקס של מארוול אדמנטיום היא כמובן המתכת החזקה ביותר והבלתי שבירה שקיימת, אך סיטואציות זכויות הסרטים העבירה את מותג האקס-מן לאולפני פוקס. כך מיקומו של הויברניום קפץ אל המקום הראשון.

חוזקה של הויברניום תלויה ביכולת המדהימה שלה לספוג כל סוג של אנרגיה קינטית שמופנת אליה, היכולת הזאת היא מה שעושה את המגן של קפטן אמריקה ואת הויברניום באופן כללי למתכת בלתי שבירה. ביכולתה של הויברניום לספוג את האנרגיה הקינטית ולהפוך את המתכת לחזקה יותר ככל שהיא סופגת אנרגיה. למרות שמתכת הויברניום נראית בלתי שבירה גם לה יש גבולות לכמות האנרגיה שהיא מסוגלת לספוג, אך כיום מגבלות אלו לא ידועות לנו. אם אני צריך לנחש, הייתי אומר שת'אנוס הוא זה שיצליח לשבור את המתכת או יותר נכון, את המגן של קפטן אמריקה.

מלבד חוזקה המדהים של הויברניום יש לה את היכולת המיוחד לספוג תהודה באופן מושלם. אני לא פיזיקאי, אבל למיטב הבנתי תכונה זו היא זאת שמאפרת למגן של קפטן אמריקה לחזור אליו כמו בומרנג.

יכולות אלו של הויברניום הפכו את ווקנדה למדינה המתקדמת ביותר טכנולוגית וכתוצאה מכך משכה אליה תשומת לב רבה ולא רצויה. כדי להתמודד עם מדינות אחרות או פושעים שרוצים את מרבצי הויברניום, ווקנדה פועלת בניתוק מוחלט מהעולם, ללא כניסה לזרים. ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" מרטין פרימן מגלם את אוורט רוס, דמות שבקומיקס הפנתר השחור היה מעין מומחה עולמי לווקנדה. בסרט, דמותו של פרימן היא חלק מגוף עולמי שנלחם בטרור. לא ברור בכמה דמותו תהיה קרובה לדמותו בחוברות הקומיקס.

יכולות וכוחות

הפנתר השחור הוא בסופו של דבר בן אדם, אין לו שום כוח על (למרות שהמצב בקומיקס היום הוא די שונה). העובדה הזו, בדומה לבאטמן, לא מונעת ממנו להיות אחד הגיבורים הקטלניים ביותר שקיימים. בסרט הנוכחי אני מאמין שהפנתר השחור ילך בכיוון האנושי והטכנולוגי.

אחד הכוחות הגדולים של טצ'אלה הוא האינטיליקט שלו, בעולם הקומיקס הוא האיש השמיני החכם ביותר בעולם. כנראה שבעולם הסינמטי של מארוול (ללא פרופסור אקס ומר פנטסטיק) הוא מדורג גבוה יותר. זיכרון צילומי, דוקטורט בפיזיקה, ידע באלכימיה והבנה עמוקה בויברניום מציבה אותו ברמת אינטיליגנציה לא פחותה מטוני סטארק. הידע הנרחב שלו בויברניום עזר לו ביצירת נשקים מבוססי ויברניום, כאלו שגורמים למגן של קפטן אמריקה להיראות כצעצוע.

מילדותו טצ'אלה גדל להיות לוחם, בדומה לבאטמן הוא מאסטר בכל אומניות הלחימה ובכל כלי הנשק המוכרים, אומן התגנבות וכזה שיכול לעמוד בקרבות מול קפטן אמריקה, חייל החורף, דרדוויל וגם לנצח. מהזמן הקצר שראינו אותו בטריילרים נראה שהדמות החדשה הולכת להיות נאמנה מאוד לפן הפיזי של הפנתר השחור בו הוא מצליח להתמודד ללא בעיה רצינית מול סטיב ובאקי ומאמץ תנועות קרב שמזכירות חייה בג'ונגל.

אז מה התפקיד שלו במלחמת האזרחים?

במהלך הצגת "שלב 3" של מארוול, קווין פייגי חשף את שם הסרט הבא של קפטן אמריקה, "מלחמת האזרחים". באותו רגע RDJ וכריס אוונס עלו על הבמה, עמדו אחד מול השני באגרופים קמוצים והקפיצו כל גיק אפשרי. דקה לאחר מכן, הוצג צ'אדוויק בוסמן בתפקידו החדש של "הפנתר השחור". התוספת החדשה עמדה בין שני הכוכבים המוכרים ונתבקש על ידי השניים לבחור צד. באותו זמן ספיידרמן עדיין לא חזר לאולפני מארוול ופייגי עצמו אמר שהפנתר השחור ייקח את תפקידו של ספיידרמן בסרט הקרב ובא.

יו"ר אולפני מארוול, קווין פייגי מכריז על "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" ומציג את דמותו של "הפנתר השחור" בגילומו של צ'אדוויק בוסמן

אנחנו כבר יודעים ש"נהלי סוקוביה" במלחמת האזרחים מחייבים את גיבורי העל לעבוד תחת האומות המאוחדות. טצ'אלה עצמו קרוע בין שתי העולמות האלו, מצד אחד, הוא בעל פרסונה של גיבור על ומצד שני הוא נסיך/מלך של מדינה ולכן חייב להתיישר עם רצונות העולם.

אז למה הוא מצדד עם טוני? באחד הטריילרים אנחנו רואים פיצוץ באומות המאוחדות ואת טצ'אלה מחבק מישהו שכנראה מת. התיאוריות המובילות אומרות (ובצדק) שהוא כנראה מחזיק את גופת אביו, המלך של ווקנדה. ייתכן שבאקי מופלל בפיצוץ ולכן טצ'אלה מצטרף לצוותו של טוני כדי לחפש נקמה בחייל החורף.
 

הגיע הזמן להלהיב אתכם
אם כל אלף המילים בכתבה הזו לא עזרו לשכנע אתכם שהפנתר השחור הולך לכבוש לכם את הלב, אני אתן ליוטיוב לעשות את העבודה.

מקורו של הפנתר השחור

הפנתר השחור נגד הנוקמים

הפנתר השחור נגד אדם הקוף


נתי אקב

בן 28, סטודנט לכלכלה-סטטיסטיקה. חובב סרטים באופן מושבע. אוהב כל סרט טוב ללא הבדלי אולפן, במאי ושחקנים. שונא שמייקל ביי הורס את הילדות שלי ואת הפריקוולים שהשמידו את מלחמת הכוכבים.

 


See this gallery in the original post