Geekster

View Original

סקירת חדרי מילוט: InsideOut - ״מבצע זעפרן״

נדירים חדרי הבריחה שמצליחים ללכוד את תשומת ליבי ממשפט אחד, אבל InsideOut הצליחו לעשות את זה ברגע: ״המשחק מתחיל בבית קפה בפריז״. זהו. זה כל מה שהייתי צריך לשמוע בשביל לדעת שאני חייב לבדוק את החדר הראשון של החברה בעל השם המוזר ביותר, ״מבצע זעפרן״.

בטח שמתם לב בביקורות הקודמות שאנחנו משתדלים להגיע בקבוצות של ארבעה משתתפים, כיוון שאנחנו סבורים שזהו המספר האופטימלי לחווית חדר מילוט מושלמת. אבל כבר נתקלנו בעבר בחדרים שהיו צפופים מדי לקבוצות של ארבעה, ונתקלנו בחדרים שהיו קשים ומאתגרים אפילו לקבוצות של חמישה ושישה שחקנים. הפעם החלטנו לבדוק פורמט קצת שונה, ולכן הגענו בקבוצה של שלושה, כאשר החזרנו לצוות את ירדן, שאולי מוכרת לכם מהביקורת על האימג׳נריום. האמת היא שלא ידעתי איך נסתדר בקבוצה של שלושה, ותהיתי אם הדבר יכול לפגוע בחוויה.

אמנם לא הרחבתי על כך בביקורות קודמות, אבל עניין החנייה לעיתים מסתבך בחלק מהחדרים, ודורש מכם חיפושים ארוכים אחרי מקום חניה, או תשלום נוסף על חניה בחניונים יקרים באיזור. כיוון שרוב החדרים נמצאים בלב תל אביב, זו בעיה אמיתית שרוב החדרים לא מצאו לה פתרון. אבל כשהגענו לאיזור התעשייה ברעננה בו ממוקם החדר של InsideOut, נתקלנו בפעם הראשונה בחניה שמורה ללקוחות חדר הבריחה. מי יתן ושאר החדרים יאמצו רעיון זה במהרה.

הכניסה לחדר מעוטרת בגראפיטי מעוצב להפליא של כספת, ואת פנינו קיבל מקים החדר והכניס אותנו אל חדר הקבלה הכי נעים שנתקלנו בו עד כה. בית הקפה בפריז הוא בעצם ה״לובי״ של החדר. המקום מעוצב בטוב טעם, כאשר מהחלון נשקף מגדל אייפל, מוזיקה צרפתית פופית מתנגנת ברקע, מכונת נספרסו עומדת לרשותכם, יחד עם עוגיות ועוד כמה פינוקים חביבים, כאשר רק הבד האדום-לבן הפרוס על התקרה מפריד בין בית הקפה הפריזאי החביב הזה לבין איזור התעשיה של רעננה. אני יכול להכריז כמעט באופן חד משמעי: זה ה-מקום לקחת אליו בני/בנות זוג ליום נישואין/שנה או אפילו לדייט. ביחד עם ״מרתף היינות״, ״מבצע זעפרן״ בהחלט נכנס לראש הרשימה של החדרים שיש בהם אספקט רומנטי.

אנחנו יושבים לנו ומתרשמים מהעיצוב הנעים ומהפינוקים המאוד מפנקים יחסית. כשלפתע נכנס המפעיל שוב, אך הפעם הוא עם משקפי טייסים שחורים ומבט רציני בפנים. הוא נתן לנו את התדריך הקבוע של חדרי הבריחה (לא לגעת בתקרה, לא להשתמש בכוח פיזי וכדומה) ואז שאל אותנו אם אנחנו מוכנים למשימה. אחרי שאמרנו ״כן״, הבנו כולנו (וכמובן שהמפעיל הדגיש את זה בפנינו), שבעצם אין לנו מושג מה המשימה שלנו. ולמען האמת, גם לו אין מושג מה המשימה שלנו, אנחנו נצטרך לגלות אותה בזמן השהות בחדר. זהו אחד התדרוכים היותר כיפים שיצא לנו לעשות, והוא יצירתי, מצחיק, ומכניס את כולם לאווירה של משהו שונה ולא עוד ״אטרקציה״ כמו רוב החדרים.

מכאן אפשר לומר שהמשחק החל. אני כמובן לא אחשוף לכם מהי המשימה ב״מבצע זעפרן״, את זה תצטרכו לגלות בעצמכם. אבל כן אוכל להגיד לכם שהמשימה, עד כמה שהיא אולי לא משהו שלא נראה קודם לכן, בכל זאת מרגישה שונה לגמרי מכל מה שראיתי עד היום. החדר מעוצב בטירוף, עם המון אביזרים, חידות טכנולוגיות מהבסיסיות ועד המורכבות ביותר. כמעט כל החידות קשורות במדויק לתמה והן יצירתיות ומאוד כיפיות לפתרון. מה שכן, החדר לא היה פשוט במיוחד לפתרון, ומזלנו שירדן הייתה כל כך חדה. עבדנו בשיתוף פעולה מוצלח למדי ולמרות שהיינו שלישיה הרגשנו שחווינו את החדר בצורה מדהימה ולא היו חסרים עוד חברי צוות. החדר לחלוטין פתיר למנוסים ולמתחילים כאחד.

בסופו של דבר צלחנו את ״מבצע זעפרן״ בשעה וחמישים וארבע שניות, ואני יכול להגיד לכם שעד כה לא היינו ב״High״ כל כך חזק מסיום של חדר כמו שהיינו בחדר זה. סיום החדר הוא אחד הדברים המבריקים ביותר שנתקלתי בהם בחדרי בריחה והצליח להשאיר אותי בסוג של שוק לכמה שניות שבהן ניסיתי להבין מה לעזאזל קרה כרגע. 

אז עם נקודת התחלה כל כך מבטיחה, וסיקוונס סיום כל כך מוצלח, מה נשאר להגיד חוץ מזה שמדובר בחדר שנכנס בקלילות לרשימת ה״Top Five״ שלי?


מה היה כיף?

  • מתחם אירוח מושקע שמכניס לאווירה מאוד ייחודית
  • עיצוב מגניב ומושקע
  • תדרוך וליווי מקוריים ומוצלחים במיוחד
  • חידות מצוינות
  • רמת קושי מדויקת
  • סיום מבריק

קונספט: בית קפה בפריז (ואז עוד קצת)

כמה רמזים ביקשנו/קיבלנו: 3

זמן מילוט מהחדר: שעה וחמישים וארבע שניות


השורה התחתונה

 

״מבצע זעפרן״ של InsideOut הגיע כמעט משום מקום, ובעזרת מתחם אירוח יצירתי, מפנק ומוצלח, תדרוך מקורי ומעניין, טוויסטים מרשימים ומעניינים, רמת מיסתורין גבוהה וסיום פשוט מדהים, הוא מפתיע בתור אחד מחדרי הבריחה הטובים ביותר בישראל.

לאתר של InsideOut


לסקירות נוספות של חדרי בריחה

See this gallery in the original post

עידן בן טובים

בן 27. סטודנט ללימודי טלוויזיה. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל: ״האוס שואו״