Geekster

View Original

סקירת חדרי מילוט: Questomania - ״מתקפת הזומבים״

״בדקנו את הקוטג׳. חסרים 20 גרם....״

מאז שנכנסתי לתחום חדרי הבריחה, אי אפשר להמלט מזה. כולם ממליצים על חדר ״מתקפת הזומבים״ של קווסטומניה. בכל מקום שאני קורא באינטרנט, כולם ממליצים על קווסטומניה. אז הייתי חייב לבדוק את זה בעצמי. בואו לקרוא את הביקורת על אחד החדרים הפופולארים בארץ.

אל המשימה השבוע גייסתי את שחף וסמדר. שחף הוא גיק כבד במיוחד שהיה ספקן גדול בנוגע לחדרי המילוט, וסמדר, אשתו, מדריכת רכיבה על סוסים.

קווסטומניה ממוקמים באחד המקומות היותר אטרקטיביים שיצא לנו להיתקל בהם בתל אביב. ממש בצומת החשמונאים, המסגר ובגין. מה שאומר שאתם נמצאים ממש במרחק הליכה מכל המקומות המעניינים בתל אביב. אז אם אתם מתכננים לכם בילוי לאחר או לפני החדר, זה אחד המקומות היותר מוצלחים לבחור. הבניין שבו קווסטומניה ממוקמים הוא בניין יפהפה. כנראה בניין המשרדים היפה ביותר שבו יהיה חדר בריחה. פתאום מצאנו את עצמנו מתגעגעים קצת לסמטאות האפלות והמפחידות שבהן מצאנו חדרים אחרים.

כאשר נכנסנו לקווסטומניה הופתענו לגלות שמתחם הקבלה שלהם הוא פשוט ענק. יש המון מקומות ישיבה, מכונת קפה ועוד הרבה דברים. גילינו שהמקום עורך ימי גיבוש וכיף לכמויות גדולות של עובדים מכל המגזר העסקי והמקום באמת נראה אולי הערוך ביותר שראינו עד כה לקבלת כמות גדולה של אורחים כאשר הוא מכניס קבוצות לכל אחד משלושת החדרים הזמינים במקביל.

המדריך הושיב אותנו והתחיל לספר לנו על החדר שאנחנו עומדים להכנס אליו. מסתבר שהתפרצה מגיפת זומבים בישראל. מדען גאון החליט להתבצר בתוך סופרמרקט ולנסות לייצר שם את הנוגדן למגיפה. המשימה שלנו היא להיכנס אל הסופרמרקט, למצוא את הנוגדן הנכון ולהציל את עצמנו ואת האנושות כולה. סיפור חביב ומגניב. הבעיה שלי עם התדריך הגיעה עם זה שהמדריך (עד כמה שהוא היה חביב, שירותי ומאוד נחמד) קצת העמיס אותנו בפרטים. הוא התחיל לספר לנו פרטים על סוף החדר והסביר לנו שנוכל לפתור את החידה האחרונה בחכמה או בניסיונות חוזרים ונשנים. אמנם זו עצה טובה (בדיעבד), אבל בהנחה שאנחנו מנסים להכנס לסיפור ולתחושה שאנחנו מנסים להציל את העולם, יותר מדי עצות ופרטים על השלבים האחרונים של החדר מוציאים אותנו מהאווירה. בנוסף, קווסטומניה בחרו להציג סרטון הדרכה לפני הקווסט שלדעתי די מוציא מהאווירה. הייתי מעדיף שכל התדריך היה מתבצע על ידי המדריך, הוא כבר במילא שם ומסביר לנו על המשחק וכמעט מסביר גם את כל הפרטים שבוידאו בכל מקרה. קצת יותר מדי overthinking לדעתי.

העצה היחידה שהייתה באמת חשובה לטעמי, היא לא לסבך את העניינים במהלך השהייה בחדר. אלא לנסות להתרכז בלהיכנס למהות של הסופרמרקט ולנסות לחשוב כאילו שאני בסופר אמיתי ולא בחדר בריחה. עצה טובה ומעניינת שחבל שלא לקחנו לתשומת לבנו.

״טוב נו. לפחות אין תור.״

הסופרמרקט באמת מרגיש כמו סופרמרקט. יש המון מוצרים על המדפים וכולם אמיתיים (המדריך אפילו אישר לנו לנשנש מהם אם אנחנו יותר מדי רעבים, אבל המליץ לבדוק את התוקף של המוצרים, עוד עצה טובה שלא יצא לנו ליישם). המרחב היה גדול ומרגיש אמיתי יותר מרוב המרחבים בחדרים אחרים. יש עוד כמה אפקטים ורגעים מאוד מוצלחים שמכניסים לאווירה ונותנים תחושה שאנחנו באמת באמצע סיפור. אחד החלקים המוצלחים ביותר בחדר הוא הסרטונים שמלווים את השהיה בחדר - סופסוף מישהו הרים את הכפפה והשקיע גם בסרטוני אווירה שגם מספרים סיפור, גם תורמים לאווירה והם גם חלק אינטגרלי מהמשחק. זה נותן תחושה יותר עמוקה של סיפור ואווירה שבאמת קרה כאן משהו.

הצלחנו למצוא את עצמנו תקועים בחלקו הראשון של החדר בחידה הראשונה. הרגשנו קצת מטופשים על זה שלא הצלחנו לפתור את החידה והיינו זקוקים לרמז. אבל הסיבה ברורה: גם אנחנו חוטאים בoverthinking. מרוב שבחדרים אחרים החידות קשות ודורשות חשיבה לוגית ומחוץ לקופסא, שכחנו את העצה של המדריך. פשוט לחשוב בהיגיון לסיטואציה שאנחנו נמצאים בה. מאותו רגע רוב החידות היו יחסית פשוטות.

״מאמי?... איזה סוג מגבות נייר רצית? מאמי?...״

כאן יש שני קצוות: מצד אחד יש ממש מעט חידות לעומת חדרים אחרים. מצד שני כל חידה מנומקת היטב באווירה ובסיפור. אין פה ״ציד מפתחות״ וכל חפץ וכל פריט שתשתמשו בו קשור בצורה ישירה לעלילה ולמקום. עד כה לא נתקלנו באף חדר שהצליח לגרום לכמעט כל החידות שלו להיות קשורות לעלילה וזו נקודה חשובה בחדרי המילוט.

לצערי גם השבוע נתקלנו בתקלה בחדר. הפעם היה מדובר בחידה שלא היה ניתן לפתור כי היא לא הייתה מסודרת נכון בחדר ונאלצנו לקבל את הפתרון על ידי המדריך. אבל אנחנו די בטוחים שזו מעידה חד פעמית. כנראה שנחת עלינו איזה נאחס עם החדרים פתאום.

הצלחנו להימלט מהחדר ולהציל את העולם בתוך 51 דקות. לולא ההתעכבות שלנו על החידה הראשונה, רוב הסיכויים שהיינו יוצאים בערך באיזור ה30-40 דקות. בסופו של דבר את החידה האחרונה חשבנו שפתרנו בצורה חכמה אבל מסתבר שפספסנו את דרך הפתרון הנכונה (אני עדיין מחזיק בעמדה שאני פתרתי אותה בצורה נכונה. למרות שהמדריך אמר לי בפירוש שלא. זאת קנוניה נגדי…). אחרי שהמדריך הראה לנו את דרך הפתרון הרגשנו שהיא באמת יותר מוצלחת וחבל שלא פתרנו אותה בדרך הנכונה.

יצאנו בתחושה קצת חלוקה. מצד אחד זה חדר עם אווירה טובה וחידות שקשורות היטב לסיפור ולמקום, מצד שני הוא מרגיש נורא קצר. אין כאן המון חידות לפתור (וכאמור, היינו יוצאים יחסית מהר אם לא היינו מתעכבים בחידה הראשונה) או המון דברים לשבור עליהם את הראש. ולכן קל לי מאוד להמליץ עליו כחדר למתחילים. אנשים מנוסים עלולים למצוא אותו או קל מדי או קצר מדי. ובכל זאת, מדובר בחדר מוצלח במיקום מצוין וצוות חייכני ונחמד.


מה היה כיף?

  • כמעט כל החידות קשורות באופן ישיר למקום ולאווירה
  • גאדג׳טים מגניבים
  • אווירה מוצלחת עם אלמנטים ייחודיים
  • סרטונים במהלך השהייה בחדר שמכניסים לאווירה

מה היה פחות כיף?

  • חידה אחת הייתה בלתי ניתנת לפתירה ולא באשמתנו
  • מעט חידות יחסית לחדרים אחרים

קונספט: סופרמרקט תחת מתקפת זומבים

כמה רמזים ביקשנו/קיבלנו: 2

זמן מילוט מהחדר: 51 דקות

מומלץ גיקסטר?

כן. ״מתקפת הזומבים״ הוא חדר מומלץ בעיקר למתחילים. לא בהכרח קל מדי, לא קשה מדי אבל בעיקר חדר עם אווירה מוצלחת וחידות מדויקות.

לאתר של קווסטומניה


לסקירות נוספות של חדרי מילוט:

See this gallery in the original post

עידן בן טובים

בן 25. סטודנט ללימודי טלוויזיה. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל: ״האוס שואו״

See this content in the original post