Geekster

View Original

אסון מהלך - ביקורת סרט

אני רוצה להתחיל את ביקורת הקולנוע הזה דווקא עם חדשה משמחת מעולם הטלוויזיה. לפני כמה זמן כתבתי באתר הזה ממש כתבה על סדרות מעולות מקומדי סנטרל שלצערי לא משודרות בישראל. בכתבה, התבכיינתי על איך שהערוץ הישראלי שקורא לעצמו קומדי סנטרל משדר למעשה מעט סדרות של הרשת האמריקאית, אפילו שיש הרבה טובות לשדר, ובמקום זה ממלא את לוח השידורים עם זבלוני צ׳ארלי שין למיניהם. ובכן, אני שמח להודיע שמשבוע הבא, אחת מהתוכניות האהובות של קומדי סנטרל, Inside Amy Schumer בכיכובה של הקומיקאית איימי שומר, תשודר בערוץ הישראלי. בכתבה לא הזכרתי את התכנית של שומר ואני עכשיו מבין שזו הייתה טעות, כי לא רק שהתכנית מצחיקה היא גם זוכה בזמן האחרון לתשואות רבות על טיפול בנושאים מגדריים חשובים.

אבל סדרת מערכונים מוצלחת לא תמיד אומר סרט מוצלח (קחו לדוגמה את טרבור מור וזאק קרגר מסדרת המערכונים הקאלטית The Whitest Kids U'Know שיצרו את הקומדיה המביישת ״מיס מרץ״). אז אני שמח לבשר ש״אסון מהלך״, ששומר כתבה ומככבת בו ומלך הקומדיות ג׳אד אפאטאו ביים והפיק, הוא סרט מצחיק. מאוד מאוד מצחיק. מצחיק כל כך שלקראת הסוף התחלתי לשהק מרוב שצחקתי, מה שבטח לא היה כיף לאנשים לידי בקולנוע. (סליחה ינאי).

הסרט עוסק באיימי (כן, זה גם השם של הדמות), שסך הכל די מרוצה מהחיים שלה עם העבודה שלה במגזין ולילות רבים של סקס חסר מחוייבות עם גברים שונים. זה עד שהעורכת שלה שולחת אותה לראיין את אארון (שמגולם על ידי אחד חברי SNL האהובים עליי של השנים האחרונות, ביל היידר) ומוצאת את עצמה בפעם הראשונה, מתאהבת. אוקי, שאני קורא את התקציר שכתבתי זה נשמע כמו קומדיה רומנטית שבלונית, אבל זה לא.

איימי יוצרת דמות פגומה מאוד, אבל באותו זמן אתה אוהב אותה. זה הסוד לדמויות טובות בעצם, הם לא יכולות להיות יותר מדי מושלמות, כי אז הם לא ריאליסטיות (ולא הוליווד, להפוך אותם לשלומיאלים לא עוזר) ומשעממות, אז תנו להם פגמים אבל גם תכונות חיוביות, או לפחות תעשו שיצחיקו אותנו. בנוסף הקאסט בסרט מדהים, ולכל אחד מהם יש הזדמנות להיות מצחיק. היידר שגילם הרבה דמויות גדולות ב-SNL מצויין פה כסטרייט-מן ״נורמלי״. יש גם עוד מלא קומיקאים בסרט בין אם זה מ-SNL או עולם הסטנד-אפ. הסטנד-אפיסט הוותיק קולין קווין מעולה בתור אביה חסר הטאקט של שומר ומייק בירביגליה, אחד מהסטנדרט-אפיסטים האהובים עליי ומודל לחיקוי, ממשיך בהטמעתו בעולם המשחק אחרי תפקידים ב״אשמת הכוכבים״ ו״כתום זה השחור החדש״. השחקנית המוערכת טילדה סווינטון מוכיחה שוב, אחרי תפקידה כסוג של אתנחתא קומית ב״רכבת הקרח״, שהיא יכולה גם להיות מצחיקה בתור העורכת המטורפת של שומר.

אני יכול לדבר שעות על כל שחקן ושחקנית בסרט, אבל אף אחד לא יקרא את זה. אני רק רוצה להגיד שהסרט מלא בהופעות אורח של אנשים מעולם הספורט (הדמות של היידר הוא מנתח לספורטאים) ובאופן מפתיע... הם מצחיקים. זה לא רק כוכב ההתאבקות ג׳ון סינה שמופיע בתחילת הסרט, הרי מתאבקים יודעים קצת על משחק מול מצלמה, אבל זה גם לברון ג׳יימס שיש לו תפקיד די ראשי בתור עצמו, החבר הכי טוב של היידר. זה ידוע ששחקני כדורסל הם שחקנים גרועים (אהמ... ספייס ג׳אם... אהם) אז די דאגתי בקשר למעורבות של ג׳יימס. אבל הוא אחראי לכמה מהרגעים המצחיקים של הסרט.

עכשיו, למרות שהשתפכתי עליו מלא יש לי עדיין קצת ביקורת על הסרט. כמו הרבה הפקות של אפאטאו הוא ארוך מדי. זו גם הייתה הבעיה הענקית שלי עם ״מסיבת רווקות" בזמנו. אחרי הסרט מצאתי את עצמי חושב, ״ רגע ג׳ון סינה היה בסרט הזה? זה היה לפני כל-כך הרבה זמן״. אבל למרות זה אני עדיין נהניתי נורא וצחקתי כמו מטורף. וזה מה שבאמת חשוב, לא? כן. התשובה היא כן.


הסרטים בגיקסטר אינם מדורגים בכוכבים או מספרים, בכל ביקורת הכותב יחליט החלטה נחרצת ודיקטטורית משהו על סרט הקולנוע בו הוא צפה - לראות (בקולנוע), לחכות (למסך הקטן) או לבכות (שם זמני)

לראות - כמה עוד פעמים אני יכול להגיד מצחיק? לכו ותהנו.


יונתן עמירן

קומיקאי/ תסריטאי חובב, איש מגניב בצורה מקצועית.

אוהב: סרטים מגניבים, ראפ, קומדיה, ניקולס קייג׳, סרטי קומדיה עם ניקולס קייג׳ עושה ראפ.

לא אוהב: סרטים משעממים

See this content in the original post

See this gallery in the original post