Geekster

View Original

סקירת חדרי מילוט: Questline - ״המחלקה הפסיכיאטרית״

לתל אביביים לא חסרים חדרי בריחה. נדמה שכל חודש נפתח עוד חדר בתל אביב והמגמה לא מתקרבת לעצירה. אפילו לאשדוד חדרי המילוט כבר הגיעו. החדר הכי צפוני ממוקם בזכרון, ובינינו, זה קצת רחוק מדי בשביל חלק גדול מתושבי הצפון ומצריך התארגנות מיוחדת עבורם. נדמה שלצפון הארץ האמיתי החדרים עוד לא הגיעו. עד היום. תכירו את חדר המילוט הצפוני האמיתי הראשון בארץ.

קווסטליין ממוקם בנשר. ממש ליד חיפה והקריות. מדובר בחדר החדש ביותר בארץ. כמה חדש? ובכן, כל כך חדש שהוזמנו להיות הצוות הראשון אי פעם לנסות את החדר. לא האתר הראשון, לא הסקירה הראשונה. אנחנו האנשים הראשונים שנכנסים לשחק בחדר הזה. כתוצאה מכך, לקחנו בחשבון שיהיו מספר תקלות וחלק מהדברים לא יעבדו בדיוק. באנו עם הציפיות הללו ויצאנו מופתעים.

אל נטע ואליי הצטרפו יעל, אחותה של נטע, ולירון, בעלה. שניהם הורים לשתי הילדות הכי מתוקות ביקום הזה (שטוב שלא הצטרפו אלינו. תיכף תבינו למה). יעל חובבת פאזלים וחידות מושבעת ולירון עוסק בביו-רפואה וכל מיני דברים מסובכים שאין לי כוח לבדוק מה הם וגם אם אבדוק אני בטח לא אבין. קבוצה חזקה ללא ספק.

שני החברים שהקימו את החדר (במו ידיהם!) הגיעו לתדרך אותנו עם הפתעה בידיהם: חליפות משוגעים. זה כבר סימן שהולך להיות מעניין. אחרי שהם קשרו אותנו בחליפות המשוגעים המנחה סיפר לנו שאנחנו בבית חולים פסיכיאטרי. בכל שעה נלקחים חולים מהחדר לטיפול שממנו הם לא חוזרים. המטרה שלנו היא להימלט מהחדר ולגלות מה לעזאזל קורה בבית החולים הזה. המנחים הכניסו אותנו לחדר חשוך, נעלו את הדלת. האור נדלק וגילינו שאנחנו בתוך חדר משוגעים. איזו דרך מעולה להתחיל את המשחק. הפתעה אחרי הפתעה שיוצרות ציפייה. חליפות המשוגעים עזרו ליצירת לחץ ראשוני ותחושת ״מגניבות״, חדר המשוגעים לחלוטין נראה כמו חדר משוגעים: קירות מרופדים עטפו אותנו בחדר המאוד מלחיץ הזה שעזר לנו לרצות להימלט ממנו כמה שיותר מהר.

אחד הדברים המוצלחים ביותר בחדר הוא הסיפור. ברוב החדרים הסיפור הוא מאוד פשוט. יש לכם משימה, יש לכם שעה לצאת מהחדר. בקווסטליין הפתיעו אותנו לטובה. לא רק שהסיפור מוצלח ומסקרן, הוא מתפתח במהלך השהות שלכם בחדר. לאט לאט תתחילו לגלות את התעלומה מסביב להעלמות של החולים. יש תפניות לא צפויות בעלילה ודברים מתגלים כל הזמן. מאוד כיף לראות שקווסטליין שמים דגש על לספר סיפור מוצלח בצורה מעניינת ולא סתם ליצור עלילה פשוטה לחדר.

עד כה (וסקרנו לא מעט חדרים ברחבי הארץ. מוזמנים להציץ בתחתית הכתבה) מדובר לדעתי בחדר המילוט הקשה ביותר בארץ. רמת הקושי היא מאוד גבוהה ודורשת הרבה הבחנה, חשיבה מחוץ לקופסה והרבה היגיון. קווסטליין בנו כאן חדר ברמת קושי מאוד גבוהה. החדר מלא בהטעיות חכמות במיוחד. רואים שהם למדו את כל הטריקים של החדרים הקודמים וניסו לחשוב אחרת מהם. אין כאן אפילו מנעול קוד אחד לרפואה (תודה לאל). אבל מצאנו את עצמנו מתוסכלים בכמה נקודות בחדר כיוון שלא הצלחנו להגיע לפתרון חלק מהחידות. היו כמה חידות פחות מוצלחות שהרגישו לא במקום, אבל רובן הגדול של החידות היה מוצלח, מעניין ובעיקר מקורי.

כיוון שזו הייתה בעצם הפעם הראשונה שבה החדר נבדק מההתחלה ועד הסוף, היו כמובן מספר תקלות ודברים לא צפויים שקרו. אנחנו בטוחים שהתקלות יתוקנו תוך מספר ימים (כיוון שהן לא היו מהותיות בכלל). אנחנו גם די בטוחים שקווסטליין יורידו במקצת את רמת הקושי ויתאימו אותה לכולם. כך שרוב הבעיות שציינו בסקירה זו יהפכו ללא רלוונטיות במהרה.

 אז צפוניים יקרים. ברכותיי. יש לכם חדר מילוט ראשון במחוז הצפון! עם סיפור מעניין ומוצלח, חידות מקוריות ועיצוב מאוד מוצלח קיבלתם אחלה של חדר מילוט. ברוכים הבאים לעולם חדרי הבריחה! נראה אתכם מנסים לצאת.

״אז שירו, איתנו...״

החיוך זה כי אנחנו כנראה משוגעים


מה היה כיף?

  • סיפור מעניין שמתפתח במהלך הפעילות בחדר

  • כמה חידות מאוד מקוריות

  • הרבה הפתעות שלא ראינו בחדרים אחרים

  • אין מנעולי קוד (!)

  • כמעט כל החידות קשורות לתפאורה ולסיטואציה

  • תפאורה טובה ומשכנעת ברובה

מה היה פחות כיף?

  • רמת קושי גבוהה על גבול המתסכלת

  • כמה חידות היו מעט לא קשורות והרגישו מחוץ להקשר

**חשוב: כפי שכבר ציינו. אנחנו היינו המבקרים הראשונים בהחלט בחדר. לכן אנחנו סמוכים ובטוחים שהחדר עוד יעבור שינויים שיתאימו אותו טוב יותר לכל הקהלים**

קונספט: בית משוגעים

כמה רמזים ביקשנו/קיבלנו: הרבה יותר מדי. הפסקנו לספור בשלב כלשהו.

זמן מילוט מהחדר: למעלה משעה וחצי.

מומלץ גיקסטר?

כן. על אף המגרעות שיש בלהיות השחקנים הראשונים שנכנסים לחדר, גילינו חדר עם סיפור מעולה, אווירה מלחיצה והפתעות במהלך הדרך. יש לצפוניים במה להתגאות.

לדף הפייסבוק של Questline

לאתר של Questline



:לסקירות נוספות של חדרי מילוט

See this gallery in the original post

עידן בן טובים

בן 25. סטודנט ללימודי טלוויזיה. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל: ״האוס שואו״

See this content in the original post