Geekster

View Original

ראיון סוף - ביקורת מאוחרת

ראיון סוף הוא כנראה הסרט הכי מדובר של 2014. בדיליי לא קטן צפיתי בו, ויש לי הרבה מה להגיד.

ראיון סוף (או בתרגום מילולי - הראיון) הוא סרט קומדיה שבו מנחה של תכנית אירוח (סגנון גיא פינס) מגלה בזמן תקופה מתוחה עם צפון קוריאה, שקים ג׳ונג און מעריץ את התכנית שלו. בעזרת מפיקו (סת׳ רוגן) הוא יוצר קשר עם צפון קוריאה דרך התקשורת היחידה שלה בעולם (הוועדה שלה באולימפיאדה) ומשיג את הראיון החשוב בעולם. כמובן שהשמטתי הרבה פרטים בתקציר הזה.

לפני היציאה ל׳אקרנים׳

אז מה כל כך עצבן כאן את צפון קוריאה? זה אחד הסרטי קומדיה היחידים (אם לא היחיד) שיצאו בעשרות השנים האחרונות ומתמקדים במדינה הגרועה בעולם - צפון קוריאה. הסרט הזה, שבמילא לא יגיע לתושבים (כי אין להם מחשב/אינטרנט/DVD) צוחק וגם יורד ברצינות על הדיקטטורה הנוראית הזו ודווקא מצליח בזה. כמה זה עצבן אותם אתם שואלים? צפון קוריאה איימה להגיע לכל בית קולנוע/מקום התקהלותי שישדר את הסרט ׳מלא השקרים׳ הזה, וזה רק פסיק בסיפור עם הסרט הזה, שמובא במלואו כאן.

האזהרה

שאר הדברים שקרו בקצרה - בעקבות האיומים מצד צפון קוריאה, רשתות גדולות של בתי קולנוע באמריקה ביטלו את הקרנות הסרט אצלהן, מה שגרם לסוני לבטל את השקת הסרט - ולתת לצפון קוריאה לנצח. האקרים שמזדהים כ׳שומרי השלום׳ (בתרגום מילולי) מפיצים הודעת אזהרה שלסוני יש זמן מסוים להחליט על גניזת הסרט או שישחררו מידע חשוב וסודי של החברה.

הם ממש לא צחקו, דרך אגב. זמן מסוים לאחר מכן הודלפו באינטרנט בצורה פיראטית 4 סרטים שעוד לא שוחררו לקולנוע(!) וסרט אחד ששוחרר כבר. הפורצים גם הדליפו תסריטי סרטים, רשימות של עובדים, ועוד ועוד .. ובהמשך לסיפורנו, ארה״ב מאשימה את צפון קוריאה. צפון קוריאה מכחישה. צפון קוריאה לא מכחישה. מה לא היה שם.

לבסוף לאחר אינספור כתבות הדלפות וטרטורים סוני מחליטה, נראה שברגע, לשחרר את הסרט באינטרנט, ומשם הדרך קצרה לביקורות שלא מבינות איך סרט קומדיה ממוצע ולא יותר שקיבל פרסום עולמי וענק לא צפוי הוא בעצם רק סרט קומדיה ממוצע ולא יותר.


ביקורת

ראיון סוף הוא עוד קומדיה ממוצעת שאת חלקנו תצחיק וחלקנו לא (אוהבי סת׳ רוגן?) שקיבלה המון פרסום בגלל הנושא שלה. אולי קראתם ביקורות לא טובות, אבל לא נראה שכל מי כותב אותם יודע על מה הוא מדבר. אף אחד מהאנשים שלא מבינים את המהומה לא מצליחים להבין למה קומדיה מפגרת (כן, זה מה שהיא) עושה כל כך הרבה רעש. אני לא יודע לאיזה קומדיה הם ציפו, אבל על הפוסטר מרוח סת׳ רוגן, אז תחשבו לבד איזו סוג קומדיה זו תהיה. אז למה זה עדיין סרט שווה צפייה?

כי זה סרט שצוחק על העולם שלא עושה כלום (בצדק או לא, זה כבר דיון אחר) לגבי מחנות הריכוז ושליט שלא כשיר אפילו להיות אבא ששולט על עשרות מליונים. זה סרט שגם צוחק על אמריקה בצורה מצוינת. לא חסרים כאלה, אבל בזה הוא מצוין. הירידות הקטנות על ארה״ב וכל הסרט עצמו מראה לנו את המדינה ההזויה בעולם - צפון קוריאה, שבה לאחרונה הוכרז כי על כולם להסתפר כמו קים. הסרט נותן מבט סטירי על המקום המושחת והשחור הזה, מבט שלאחר כל מה שקרה לסוני בעקבות סרט הקומדיה הטיפשי הזה כנראה לא נקבל בסרטים נוספים במאה ה21, כי תראו לי איזה אולפן יסתכן במתקפה דומה לאחר ש5 סרטים של סוני הודלפו?

האפקטים בסרט עצמו היו מצוינים, חוץ מאחד, שאכן הצליח לבאס. כשקים סוף סוף נהרג, היוצרים ניסו לעשות הילוך איטי ומנגינה שתצחיק את הצופים. אבל ההילוך האיטי עלה להם באפקט נוראי שנראה כאילו נעשה באפליקציה לאייפון, כששאר החלקים בסרט הציגו אפקטים אמינים וטובים.

קומדיה מפגרת כבר אמרתי?


הסרטים בגיקסטר אינם מדורגים בכוכבים או מספרים, בכל ביקורת הכותב יחליט החלטה נחרצת ודיקטטורית משהו על סרט הקולנוע בו הוא צפה - לראות (לא אפשרי במקרה הזה), לחכות (למסך הקטן) או לבכות (שם זמני).

לחכות (לא שיש לכם ברירה) - ראיון סוף הוא קומדיה מפגרת אבל כנראה הקומדיה האחרונה על צפון קוריאה במאה ה21 אחרי המחיר שסוני שילמה עליה. אבל זו קומדיה מפגרת שמראה לנו מה באמת קורה בצפון קוריאה, ומי ידע, גם קומדיה מפגרת יכולה להשאיר המון מקום למחשבה.


ראיון סוף זמין עם תרגום בעברית כאן.

My Trakt.TV

See this content in the original post

נכתב ע״י - תומר


עוד בקולנוע:

See this gallery in the original post