Geekster

View Original

סקירת חדרי מילוט: Out Of The Box - ״סודה של האבן האפריקאית״

אני לא אוהב חדרי בריחה עם תפאורה ״משרדית״. חזרתי ואמרתי את זה כמעט בכל פעם שהיינו בחדר עם תפאורה שכזו. חדר משרדי הפך להיות ברירת המחדל של רבים מחדרי המילוט בארץ, וזה ברור למה: הם פשוטים יותר לעבודה, פשוטים יותר לתכנון, פשוטים יותר לאיבזור ופשוטים יותר ברמת התסריט לחדר. אבל מבחינתי, הם פשוט הפתרון הקל בדרך כלל למי שפותח חדר בריחה. משרד של מדען או של רופא הן התמות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. אני אוהב חדרים שיש בהם אווירה מיוחדת, תפאורה מושקעת ותמה מעניינת וייחודית. החדר הקודם של “Out Of The Box”, ״מרתף היינות״, ענה לנו על כל הדרישות של עיצוב לא שגרתי ומיוחד. אז איפה מתמקם החדר החדש מאותם יוצרים, ״סודה של האבן האפריקאית״?

בשביל להשיג את האבן האפריקאית, היינו צריכים להביא צוות מיוחד ולכן הבאנו את אורי, שאולי מוכרת לכם מהסקירה של ״הצד האפל של האומנות״, ואת טליה, שזה חדר הבריחה הראשון שלה. שוב מצאתי את עצמי היחידי שהוא לא אנימטור.

התיישבנו לנו כרגיל בפינת ההמתנה הסטנדרטית של Out Of The Box, שלפתע המפעילה אמרה לנו של״אבן האפריקאית״ יש פינת המתנה מיוחדת משלה. כבר באותו רגע הבנו שמשהו כאן הולך להיות שונה מהרגיל. פינת ההמתנה כבר הייתה שונה מבדרך כלל ומותאמת כבר לתמה של החדר. המפעילה לבשה כובע ספארי ולאחר התדריך הרגיל לחדרי בריחה, הראתה לנו סרט חדשות קצר שהמקום הפיק בכדי להכניס לאווירה (מעט מיותר לטעמי, אבל חלק מחברי הקבוצה האחרים טענו שהסרט הוסיף לאווירה). המפעילה הסבירה לנו שחיות משתוללות ברחבי הארץ, ואנחנו עומדים לפרוץ לתוך משרדו של פרופסור מומחה לתרבות אפריקה, כאשר מטרתנו היא למצוא את האבן האפריקאית הסודית שככל הנראה אחראית לכל הבלאגן. לאחר התדריך, המפעילה סגרה את הדלת מאחוריה והמשחק התחיל.

מיד כשנכנסנו הבנו שזה לא עוד חדר ״משרדי״ משעמם. החדר פשוט מלא באביזרים שקולעים בדיוק לתמה: פסלים, תמונות, ספרים, יומנים, מצלמות, קופסאות, מזוודות, דגמים ועוד עשרות פריטים שונים, כמעט כולם קשורים לחפצים אפריקאים - ממש כמו שאמור להראות משרד של אדם עם אובססיה לתרבויות אפריקאיות. דברים כאלה יוצרים את ההבדל בין חדר משרדי שמעוצב בעצלנות יצירתית יחסית, לחדר משרדי שמעוצב כמו שצריך. החדר מרגיש כמו מקום שמישהו באמת היה בו ואסף לו חפצים, ולא סתם תפאורה פשוטה וחסרת מעוף. מיד כשנכנסנו לחדר כל חברי הקבוצה עצרו ולקחו כמה שניות להסתכל על כל היופי הזה, ולא הרבה חדרים מצליחים לגרום לנו ממש להתרשם מרמת התפאורה. זה נראה כמו משרד מתחילת המאה הקודמת, שזה מגניב ומוסיף לתחושה היותר ייחודית בחדר.

למרות שהתמה הרגישה לי ממבט ראשון כמעט ילדותית (בעיקר ברמת הסיפור), רמת הקושי של החדר ממש לא הייתה כזו. החדר מתאים לטעמי לקבוצות יחסית מתקדמות שכבר יש להן ניסיון בחדרי בריחה, ולא מתאים במיוחד כחדר ראשון. יש בחדר זה שימוש במנגנונים מתוחכמים ובעיקר מגניבים שעוד לא נתקלנו בהם בחדרים אחרים. לעיתים החידות מרגישות מעט לא מושלמות ולא ברור אם הצלחנו או לא, אבל הן די מוצלחות. אני בהחלט מעדיף חידות שכשאתה מבין את התשובה אליהן, היא חד משמעית וברורה. אבל יתכן וקבוצות אחרות יצליחו לפצח את החידות המדוברות בלי כל קושי ויבינו בדיוק את הכוונה של מקימי החדר.

חלק גדול מהחידות היה מאוד כיפי וחלק מהגילויים עוררו תגובות מאוד נלהבות מכל חברי הקבוצה. יש בחדר כמה וכמה רגעים פשוט מצוינים וכמה חידות שהפתרון אליהן כל כך יצירתי ומגניב, שבמקום למהר ולפתור הכל היינו חייבים לקרוא לכל חברי הקבוצה כדי שגם הם יוכלו לראות מה אנחנו עושים. מה שכן, יש איזו בעיה כללית קטנה במתחם והיא חוסר בידוד רעש של החדרים האחרים. פעמים רבות שמענו את הקבוצות שנמצאות בחדר הסמוך צועקות ומדברות בקול רם. אמנם מציק, אבל בהחלט לא הרס את החוויה של החדר.

בסופו של יום מצאנו את האבן האפריקאית הנכספת ויצאנו מהחדר ב52 דקות בעזרת רמז אחד. וכולנו יצאנו ממש ממש נלהבים, מרוצים ובעיקר עם תחושת סיפוק והנאה מאוד גבוה. ככל הנראה אחת מתחושות ההנאה היותר טובות שהיו לנו עד כה. וכל זה עוד מחדר עם תפאורה ״משרדית״. אז כנראה שמישהו פה עשה עבודה מעולה.



מה היה כיף?

  • עיצוב מפתיע, מרענן וכיפי

  • רגעים ממש מגניבים

  • צוות מאוד חביב

  • רוב החידות קשורות ישירות לתמה

מה היה פחות כיף?

  • כמה חידות לא ברורות

  • מדי פעם שומעים את הקבוצות בחדרים הסמוכים. מוציא מעט מהריכוז והאווירה.

קונספט: משרד של חוקר אפריקה

כמה רמזים ביקשנו/קיבלנו: 1

זמן מילוט מהחדר: חמישים ושתיים דקות


השורה התחתונה

 

השילוב של התפאורה המוצלחת, החידות הממש מגניבות והצוות המאוד נחמד יוצר תחושת סיפוק גבוהה, שמעניקה לנו את אחד החדרים היחידים בארץ שמצליחים לנצח את תסמיני מגיפת החדרים המשרדיים, ולהפוך בקלות לאחד החדרים המומלצים ביותר בארץ.

לאתר של Out Of The Box


:לעוד סקירות של חדרי בריחה

See this gallery in the original post

עידן בן טובים

בן 27. סטודנט ללימודי טלוויזיה. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל: ״האוס שואו״