Geekster

View Original

The Walking Dead S06E07: Heads Up - ביקורת

לקוראים החדשים שלנו, קודם כל ברוכים הבאים. לפניכם מונחת אזהרת ספולירים ענקית! הכניסה על אחריותכם!

שורות אלו נכתבו לפני שהתחלתי לצפות בפרק. כיאה לאינטרנט, לא יכלתי להימנע מההגדרה הלא רשמית לפרק "מה עלה בגורלו של גלן". אומרים לנו בצורה חדה שאי אפשר לפרש אחרת, בסוף הפרק נדע אם לגלן מגיע חיבוק או כדור בראש. מבחינתי, להחלטה האם להשאיר את גלן בחיים או לא יש משמעויות אדירות על איך שאני תופס את הסדרה.
במידה וגלן מת, כל הכבוד ליוצרים על היכולת והאומץ להרוג דמות כל כך מרכזית ואהובה. ההחלטה הזאת מראה לי שאף דמות בסדרה הזאת לא חסינה (כנראה חוץ מריק). מעטות הסדרות שיכולות להחזיק בתואר "אנחנו נהרוג את מי שבא לנו" ואתם יכולים רק לשבת ולבכות (אוי אוברין).
מצד שני, אם גלן חי כתוצאה מכך ששכב מתחת לגופה של ניקולס (סביר והגיוני) כל טיפת כבוד והערכה שנתתי לסדרה אזלה. אחת לכמה זמן, דמות מרכזית צריכה למות, במיוחד שמדובר בעולם זומבים פוסט-אפוקליפטי. במידה וגלן שרד את התופת, אני לא אצליח יותר להיכנס למצב של פחד או חרדה בכל שדמות מרכזית תוצב בסיטואציה של חיים או מוות. שלא תבינו אותי לא נכון, אני רוצה שגלן יחיה. עד כאן הקיטורים, עכשיו הגיע הזמן לצפות בפרק. הפרק הקודם נגמר באיחודם של דריל, סשה ואברהם. בקריאת "אנחנו חיים" לריק, עוברת מאלכסנדריה הודעה אחת "הצילו", מי עכשיו תוקף אותם?

הפרק נפתח ב"תודה לך" המשפט שהכניס את כל מעריצי הסדרה להתמוטטות עצבים. בשוט הראשון אחרי הנפילה כל הספק מוסר, המהלכים אכלו את גופתו של ניקולס וגלן שרד. אני באמת שמח שהוא שרד, הוא אחת הדמויות האהובות עליי בסדרה. מצד שני, הסדרה מבחינתי הפכה לפחדנית. מבט ראשון נראה כאילו כל הפרק הולך להתעסק בו אבל ההנחה הזאת נשללת מהר שאנחנו עוברים לאלכסנדריה.

גלן פוגש את איניד, זוכרים? זאת שאכלה את הצב. אנחנו מצליחים להבין קצת יותר לעומק את הדמות שלה ולמה היא ברחה מאלכסנדריה בזמן פלישת הזאבים. הרגעים של גלן איתה מראים למה הוא דמות כזאת אדירה, הוא מסוגל להתחבר לכל דמות, להבין אותה ולעזור לה. מעניין אותי לדעת האם זה שקיבלנו את גלן בחזרה אומר שאנחנו הולכים לאבד מישהו אחר במקומו?

העדר ממשיך להכות על הגדר וזה עניין של זמן עד שהם ייכנסו, במיוחד שבמהלך כל הפרק דואגים לתת לנו התמקדות משמעותית על הכנסיה המתפרקת. קל מאוד להבין שההתרסקות שלה היא הגורם לקריאת ה"הצילו" שחתמה את הפרק הקודם. ריק במקביל ממשיך לאמן את הילד ההוא (גם את השם שלו אני לא זוכר, יותר מידי דמויות לא חשובות), זה שאת אבא שלו הוא רצח. זה באמת נראה לו רעיון טוב? איך אני בתור צופה יכול להאמין לסיטואציה שריק חושב שאין בזה שום בעיה שהוא מאמן באקדחים את הבן של הבחור ההוא?

המשך הפרק מלווה במספר אינטרקציות ואירועים די משעממים בעיירה, אני חושב שמיצינו את אלכסנדריה. אפשר להמשיך האלה שנוכל כבר לראות את ג'פרי! דין! מורגן!

הקבוצה בסופו של דבר מעמידה  את מורגן מול העובדה שהוא לא מסוגל להרוג אנשים. בצדק, הם עושים סוף סוף משהו חכם הפעם, הקטע הזה של לא להרוג אנשים הולך לדפוק אותם בסופו של דבר ואנחנו סוף סוף רואים את קרול, נחמד שמכניסים אותה לפרק שנוח להם. מורגן מגזים עם הטיפשות שלו בפרק הזה בכך שהוא מבקש טיפול תרופתי לזאב הנגוע שמוחזק בדירה שלו. כמה טיפש אפשר להיות? מילא לשמור על הערכים של לא להרוג, אבל לטפל במישהו שננשך ועוד מודה שהוא יהרוג את כולם ברגע שתנתן לו ההזדמנות?

הפרק נגמר עם האיתות של גלן לקבוצה, אני חי בואו תצילו אותי. אבל, צירופי המקרים ממשיכים להכות בנו והכנסיה מתרסקת. עדר הזומבים הולך לפרוץ לאלכסנדריה.


שורה תחתונה

גורלו של גלן והכנסיה המתפרקת השיא של הפרק, שאר הפרק בנוי מאינטראקציות לא יותר מסבירות. מה שבטוח, הפרק הבא הולך להיות מטורף.


See this gallery in the original post