Geekster

View Original

סקירת חדרי מילוט: Exit Room - ״מועדון צייד״

עד היום סקרנו חדרי מילוט בכל מיני איזורים בארץ: תל אביב, איזור חיפה, זכרון יעקב ואפילו אשדוד. אבל הרבה אנשים שואלים למה חדרי בריחה לא נפוצים בדרום, ובצדק. עד כה קיים רק חדר בריחה אחד שממוקם באילת (שיבוא יום ונסקר גם אותו) ואת חדרי הבריחה כאמור באשדוד. כל זה משתנה ממש עכשיו עם הפתיחה של החדר החדש של Exit Room בבאר שבע. עד כמה הופעת הבכורה של חדרי המילוט בבירת הנגב מרשימה? בואו נגלה.

מכיוון שבמהלך השבוע אני מתגורר בשדרות, אספתי לצוות מספר חברים מהלימודים: אלון, שהצטרף אלינו בעבר לחדר ״גביע הקסם״, ודור, שמעולם לא היה בחדר בריחה. אז אתם יודעים, בשביל לא להלחיץ אותו ולהתחיל בקטנה לקחנו אותו לחדר עם תמת אימה. כאלה אנחנו, עדינים.

יצאנו משדרות ושמנו פעמינו לכיוון באר שבע, הגענו לאיזור עם שפע חניה (כחול לבן, חינם בלילה) ונכנסנו לחדר. דניאל, מנהל החדר סיפר לנו למה אנחנו עומדים להכנס: ״מועדון הצייד״ הוא מועדון שבו אנשים עשירים יכולים לשלם סכומי כסף כדי לצוד, לרצוח ולהתעלל באנשים. אנחנו, מן הסתם, נחטפנו ונפלנו בשבי של מועדון הצייד. יש לנו שעה להמלט בטרם יחזרו הציידים ו…. אתם בטח כבר מבינים את העניין. בנוסף, דניאל אמר לנו שהחלק הכי חשוב בחדר הזה, ויותר מבחדרים אחרים, הוא התקשורת. אנחנו כל הזמן צריכים לתקשר אחד עם השני ולהגיד מה אנחנו רואים מול העיניים בכדי להצליח. די מהר הבנו שהסגנון של החדר לא הולך להיות כל כך דומה לחדר הקודם של Exit Room שסיקרנו, ״האימג׳נריום״.

מיד לאחר הסיפור והתדריך, מפעילי החדר שמו לנו כיסוי על הראש. לא כיסוי עיניים, לא מטפחת, אלא כיסוי שחור אמיתי על כל הראש, ממש כמו בסרטי החטיפות. ההבדל בין כיסוי העיניים של Exit Room לבין זה של חדרים אחרים שמשתמשים בטריק דומה הוא שכיסוי הראש מכניס אותך הרבה יותר ללחץ: אתה מרגיש את הקלאסטרופוביה שאין לך מתעוררת, כל נשימה מורגשת היטב על הפנים, אתה לא מסוגל לראות אפילו מעט תאורה ובאופן כללי התחושה הרבה יותר מפחידה. הובלנו אחד אחד אל החדר, נשמעה דפיקה על הדלת והמשחק התחיל.

מיד כשהורדתי את כיסוי הראש התגלה לי ש״מועדון הצייד״ לא הולך להיות דומה לשום דבר שחוויתי עד כה. אני כמובן מנוע מלפרט לכם על החדשנות שבחדר, אבל תנו לי להגיד לכם שגם אם עשיתם את כל החדרים בארץ, לא נראה לי שחוויתם משהו מיוחד כמו ״מועדון הצייד״. יש כאן חשיבה אחרת לגמרי על הקונספט של חדרי מילוט וניסיון לעשות משהו שונה ממה שכל החדרים האחרים עושים. והוא מצליח בזה. 

אגב, בחדר זה מומלץ להגיע בקבוצות של ארבעה עד חמישה משתתפים. ומפעילי החדר הדגישו שאפשר להגיע גם בזוגות (אם כי רק לזוגות מתקדמים במיוחד, ראו הוזהרתם), והם עובדים על התאמה של החדר לכך שגם קבוצות של שלושה משתתפים יוכלו לשחק בכיף. ארבעה משתתפים לדעתי הוא המספר האידיאלי לחדר זה, לא תתחרטו.

החדר מצליח לתפוס את אווירת האימה והפחד בצורה טובה ויש לו כמה טריקים מפתיעים שתפסו אותי לגמרי לא מוכן, ובפעם הראשונה בחדר בריחה ״אימתי״ הצלחתי מעט להבהל ממשהו.

החידות היו מאתגרות והצריכו חשיבה לא מעטה ואפילו מעט פעילות פיזית קלה. יש שימושים בכל מיני גאדג׳טים די מגניבים וחשיבה יחסית מקורית על אופי החידות והאופן שבו דברים פועלים בחדר. חלק מהחידות הרגישו כמעט בלתי ניתנות לפתירה, אך ברגע שעלינו על הפתרון, הרגשנו כמו גאוני הדור ולא מטופשים כמו שחלק מהחדרים האחרים גורמים לנו להרגיש לעיתים.

אז איך קרה שנמלטנו ממועדון הצייד ב29 דקות וללא רמזים?

האמת? קשה לי להסביר. כמעט אף חידה לא הייתה קלה, אבל משהו פשוט זרם לנו בחדר. גם כשהרגשנו שאולי אין לנו מושג לאן ללכת עם חידה מסוימת, פתאום באיזה רגע של חשיבה התגלה לנו הפתרון כאילו הוא היה בראש שלנו כל הזמן. אני יותר מרגיש שמדובר בעניין של מזל וקבוצה שהיה בה שיתוף פעולה מצוין מהרגע הראשון, כולם היו לגמרי בעניין ובאווירה של לצאת מהחדר. אני אפילו בטוח בהשערה שלי שרוב הקבוצות ימצאו את החדר מאתגר ויתעכבו לא מעט זמן על החידות שבמקרה הצלחנו לפתור במהרה. אך אני בכל זאת מרגיש שיש מקום לעוד כמה חידות שיהיו בגדר תוספת לקבוצות שמגיעות לקו הסיום מהר מדי. משיחה שלי עם דניאל, נראה שהדבר אכן עומד לקרות ובצורה חכמה למדי. כך שגם אם אתם חוששים שאתם ״מתקדמים״ מדי בשביל החדר הזה, אל דאגה, רוב הסיכויים שאתם עדיין תאותגרו בו לא מעט, וגם אם תצליחו לרוץ דרכו מהר, יחכו לכם אתגרים נוספים. 

בכל מקרה, על אף העובדה שיצאנו מהר מאוד יחסית (ושברנו את השיא הנוכחי של החדר לקבוצה של ארבעה), כל הקבוצה יצאה בתחושה שמדובר בחדר אדיר. כולם נהנו, כולם התרשמו מהקונספט החדש וכולם הרגישו שהחדר היה מאתגר. באר שבעים, מהרו להזמין מקום, מסתבר שהחדר הראשון של באר שבע הוא חדר בריחה פשוט מצוין. אז עזבו את המועדונים של באר שבע, ובואו למועדון הצייד.


מה היה כיף?

  • תפאורה מגניבה שמכניסה אותך לאווירת אימה
  • חידות שמרגישות פשוט במקום
  • טוויסט חכם שמשנה את האופי של המשחק
  • כמה עזרים טכנולוגיים מאוד מוצלחים
  • חידות לא קלות במיוחד, עם פתרונות מאוד מספקים ומהנים
  • שיתוף פעולה יותר מיוחד וחשוב מברוב החדרים האחרים

מה היה פחות כיף?

  • החדר הרגיש מעט קצר- תוספת של עוד כמה חידות לקבוצות ״מתקדמות״ הייתה מבורכת (וככל הנראה גם תתווסף)

קונספט: מועדון הצייד

כמה רמזים ביקשנו/קיבלנו: 0

זמן מילוט מהחדר: עשרים ותשע דקות 

ומה אמר הטירון?

״פעם ראשונה שלי בחדר בריחה, זו היתה חוויה חדשה ומרתקת. לגמרי אני אעשה את זה עוד הפעם״


השורה התחתונה

 

Exit Room עושים את הבכורה של חדרי הבריחה בבאר שבע, ולא חוסכים באף אמצעי כדי להפוך את ״מועדון הצייד״ לחדר ששווה להגיע אליו גם אם אתם לא בדרום הארץ. חדר אפל, עם חידות מגניבות ומקוריות ובעיקר טוויסט שמצליח לשנות את חוקי המשחק של חדרי הבריחה כפי שאנחנו מכירים אותם. קחו רכבת או אוטו, ובואו לבאר שבע. מסתבר שמשקיעים פה.

לאתר של Exit Room


לסקירות נוספות של חדרי בריחה

See this gallery in the original post

עידן בן טובים

בן 27. סטודנט ללימודי טלוויזיה. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל: ״האוס שואו״