Geekster

View Original

סקירת חדרי מילוט: Brainit - ״לכודים״

זה לא כזה סוד שהחדר ״אימפריית הפשע״ הוא אחד החדרים האהובים עלינו בארץ. עם תמה מעניינת, תפאורה כמעט מושלמת, אווירה מצוינת, חידות מגניבות וגאדג׳טים מושקעים, זהו חדר שלא רבים מצליחים להשתוות לו. לכן התרגשנו במיוחד כאשר התבשרנו שBrainit פותחים חדר בריחה נוסף בשם ״לכודים״ (שנקרא גם ״בני ערובה״ בעבר)

לכבוד המאורע החלטנו לאוורר זוג הורים טריים. רואי ורחלי. שהיו עמנו בעבר ב״שוד המאה״. הפקדנו את התינוקת הטרייה והמקסימה אצל הסבתא למשמר, ויצאנו לנו לכיוון יפו.

בפעם הקודמת שהגענו לBrainit, וכמו שכתבנו בביקורת על ״אימפריית הפשע״, מתחם האירוח לא היה סימפטי במיוחד: השירותים היו רחוקים, המקום היה לא מזמין במיוחד, לא היה מיזוג אוויר ובאופן כללי המתחם לא התאים לרמה שחדר המילוט עצמו הציג. לכן שמחנו במיוחד כשהגענו למתחם וגילנו שהוא עבר שיפוץ כולל: רצפת עץ, מסדרון ארוך שמוביל אל החדרים ואל מתחם האירוח, שירותים במקום, תאורה נעימה, שתיה ונשנושים. השיפוץ שבוצע שם הוא ברמה גבוהה במיוחד והמקום סופסוף מתאים גם לאירוח של אירועי חברות. 

אחרי ההתלהבות הראשונית הגיע המפעיל וסיפר לנו שאין הרבה הקדמות לחדר הזה, ושלעיתים הפתרון שנראה פיזי ולא נוח, דווקא הוא הנכון. כבר סיקרן אותנו לדעת מה הולך לקרות.

ואכן, הובלנו בצורה מקורית למדי לחדר, ואני כמובן לא ארחיב על הטוויסט המעניין של התחלת החדר, אבל הוא מוצלח בצורה יוצאת דופן ומיד מכניס אותך לאווירה. כבר היינו בחדרים שעושים דברים דומים שכאלה, אך הביצוע ב״בני ערובה״ הוא מדויק יותר, מוצלח יותר, ופשוט מתאים יותר.

היו בחדר לא מעט דברים שבהחלט הפתיעו אותנו לטובה: רוב החידות בחדר לא דומות לשום דבר שראיתי בחדרים אחרים. יש כאן כמה דברים שאני מגדיר אותם כ״שוס״. גם מבחינת העובדה שאני לא יכול להזכיר אותם, וגם מהעובדה שהם פשוט אדירים. החדר הזה דורש עבודה פיזית ולא רק שכל ישר. זה לא אומר שאם אתם חלשים פיזית לא תצליחו לפתור את החידות. זה פשוט אומר שלא תמיד הכל יהיה נוח ו״סימפטי״ בפתרון של החידות. כמו כן, החדר ברמת קושי יחסית בינונית-קשה, אולי כתוצאה מהעובדה שרוב החידות כאן מקוריות למדי ומצריכות חשיבה מעט אחרת מחדרים אחרים. ולזה מצטרפת תחושה של סיפוק רב ברגע שאתם מגלים את הפתרונות היצירתיים והמקוריים לחידות.

אבל לא הכל מושלם בחדר: בתחילת השהות בחדר, מנגנון מכני שהיה חלק מחידה לא פעל כראוי, ואחרי כמה ניסיונות כושלים שלנו לתפעל את הבעיה, ביקשנו עזרה מהמפעילים. הם נאלצו להשתלט עליו מרחוק פעמיים. לאחר מכן לצערנו נתקלנו בתקלה נוספת. מפתח ומנעול שסירבו לעבוד ביחד, ורק לאחר מספר ניסיונות הצלחנו לתפעל גם זאת ולהמשיך הלאה. תקלות בחדרי בריחה הן לא דבר נדיר במיוחד. הן קרו לנו בעבר בחדרים מסוימים אותם סקרנו, ויקרו לנו בוודאי בחדרים נוספים בהמשך. אבל גם בחדר מוצלח, תקלות עלולות להוציא את הקבוצה מהאווירה ומהתחושה שהחדר מנסה להעביר. בכל מקרה, אנחנו בטוחים שהתקלות הללו יתוקנו בהתאם ושאתם, הקוראים, לא תחוו אותן בעצמכם.

לצערי נתקלנו בבעיה נוספת: החדר לעיתים צפוף מדי בשביל קבוצה של ארבעה. בחלקים מסוימים של החדר קשה לכל חברי הקבוצה לשהות באותו חלל, מה שהוביל מדי פעם למצב שבו אחד מחברי הקבוצה נאלץ שלא להשתתף באותו הרגע. אבל, הפתרון הוא פשוט להפליא: אפשר פשוט להגיע בקבוצה של שלושה משתתפים או אפילו זוג כדי להנות מהחדר בצורה מקסימלית. בנוסף, החדר, כמו רוב החדרים בארץ, הוא די ליניארי, כלומר חידה מובילה לחידה אחרת ואין כמה חידות במקביל. ולכן שוב העובדה שהיינו ארבעה בקבוצה גרמה לכך שלעיתים לחלקינו לא היה תפקיד ברגעים מסוימים. לכן גם במקרה זה אם תגיעו בקבוצות קטנות יותר, רוב הסיכויים שלא תבחינו בכלל בזאת.

לבסוף, בזמן פציעות של שעה ושלוש דקות (כולל זמני ההתברברות על התקלות) הצלחנו למצוא את דרכנו החוצה, רק כדי שאוכל להגיע להארה שתשנה את חיי: עד כה תמיד חשבתי שהרגע הזה שבו אתה מצליח להמלט מהחדר, והמפעיל מחכה לך בחוץ ומקבל אותך בשמחה ולעיתים עם מוזיקה, הוא מיותר. באמת שחשבתי כך. אבל זאת הייתה אחת הפעמים הנדירות שבהן לא מחכים לכם מחוץ לחדר. ופשוט מצאתי את עצמי... מתגעגע לזה...

אז אולי החוויה לא הייתה מושלמת, אבל זה לא אומר שלא מדובר בחדר טוב. ההפך. לפרקים, החדר פשוט מבריק ונמצא כמה רמות מעל התחכום של חדרים אחרים. יש בו רגעים פשוט מצוינים, והוא דורש שיתוף פעולה יותר מרוב החדרים בהם נתקלתי עד כה. כמעט כל התקלות שחווינו יכולות וסביר להניח שיתוקנו בזמן הקרוב (וזאת גם על פי תגובות של אנשים אחרים אשר כבר נכנסו לחדר ודיווחו כי לא נתקלו בתקלות). המרחב של החדר כמובן לא ישתנה, ולכן אני ממליץ להגיע לחדר בקבוצות של זוגות או שלישיות. יכול מאוד להיות שנפלנו על ערב של חוסר מזל יחסי. ויכול להיות שהכל קשור לעובדה שנכנסנו לחדר ביום שישי ה-13. בכל מקרה, מדובר בחדר מוצלח, מקורי ומפתיע שמצליח לחדש גם את הוותיקים שבקבוצה, וגם את החדשים שבה.


מה היה כיף?

  • תפאורה מגניבה וקריפית
  • כמה חידות ורעיונות יצירתיים פשוט מבריקים
  • מתחם אירוח משופץ ומגניב

מה היה פחות כיף?

  • מספר תקלות טכניות שמנעו התקדמות רציפה במשחק. (אם כי סביר להניח שתוקנו/יתוקנו בהקדם)
  • חדר צפוף מידי בשלבים מסוימים לקבוצה גדולה

קונספט: שבויים של רופא מטורף

כמה רמזים ביקשנו/קיבלנו: 1

זמן מילוט מהחדר: שעה ושלוש דקות 


השורה התחתונה

 

״לכודים״ הוא חדר מיוחד וייחודי, עם הברקות מקוריות. הוא קריפי, מגניב, אווירתי ומכיל לא מעט הפתעות שיצליחו להרשים גם את המשתתפים הוותיקים ביותר בתחום.

 

לאתר של Brainit


לסקירות נוספות של חדרי בריחה:

See this gallery in the original post

עידן בן טובים

בן 27. סטודנט ללימודי טלוויזיה. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל: ״האוס שואו״