Geekster

View Original

סקירת חדרי מילוט: Lost - ״המסור״

מהרגע הראשון ששמעתי על תחום חדרי המילוט, דמיינתי לעצמי חדר בתמה של אחת מסדרות הסרטים (המטופשות) האהובות עליי, ״המסור״: סרט אימה שבו אנשים ננעלים בחדר מלא במלכודות מוות יצירתיות ומנסים להמלט ממנו בחיים. מן הסתם התייחסתי אל זה כמשאלת לב ולא כאל משהו פרקטי. בכל זאת, מי ישקיע ויבנה חדר בהשראת ״המסור״? חדר כזה ידרוש הקפדה על הרבה פרטים קטנים, אווירה מתאימה, חידות מעניינות וחדשות והרבה אהבה למותג. אין מצב שמישהו יעשה דבר כזה, נכון? אוי, כמה שזה כיף לטעות לפעמים.

ברגע שגיליתי שLost עומדים לפתוח חדר ״המסור״ בראשון לציון, מיד ידעתי מי חייב להתלוות אלינו לחדר. אמנם שני חברי הצוות הנוספים כבר היו בחדרי בריחה עימי בעבר, אך אין יותר מתאימים מהם למשימה: רון, שאולי מוכר לכם מהסקירה של ״חדר היינות״, ודור, שיתכן וזיהיתם אותו מהסקירה של ״אימפריית הפשע״ ו״האיום האיראני״. שניהם מעריצי ״המסור״ בדיוק כמוני, ועימם ראיתי את כל סדרת הסרטים. אז הפעם הקבוצה מורכבת משלושה מעריצים שרופים של הסרט, ונטע אחת שלא אוהבת סרטי אימה ולא ראתה ״המסור״ מעולם. יהיה מעניין.

החדר ממוקם במרחק הליכה מקניון הזהב של ראשון לציון, כך שחניה לא תהווה בעיה בכמעט אף שעה במשך היום (דבר שתמיד מבורך). אמנם קצת קשה לזהות את המקום, אבל אחרי שמצאנו אותו זכינו לקבלת הפנים הכי לבבית שקיבלנו אי פעם בחדר בריחה. החברים (או ליתר דיוק בני המשפחה) שהקימו

את המקום נראים כל כך נלהבים לגביו. זה נראה שהחדר הזה הוא הDNA שלהם. החדר מרגיש ממש כמו ה״בייבי״ שלהם. כבר סימן טוב שהחבר׳ה חושבים כאן מהלב. אחרי שיחה מעניינת הובלנו אל החדר. ניסינו להנמיך ציפיות כדי לא להתאכזב. אבל החדר הזה ענה על כל הציפיות.

אם אתם עוקבים אחרי סדרת הכתבות, אולי שמתם לב שאחת המילים שחוזרות על עצמן הכי הרבה בכולן היא ״אווירה״. הדבר הזה שקשה להגדיר במילים אחרות. חדר יכול להיות מאתגר ועם חידות מגניבות אבל אם בסופו של דבר אין את ה״אווירה״ הנכונה, החוויה הופכת להיות די נשכחת. לכן כל כך שמחנו כשהצלחנו למצוא את אחד החדרים עם ה״אווירה״ הכי טובה בארץ. לא אכנס לפרטים על עיצוב החדר, כיוון שאני רוצה להשאיר לכם את ההפתעה והרושם הראשוני, אבל מעריצי ״המסור״ בוודאי לא יתאכזבו: החדר מעוצב עד הפרט הקטן ביותר ומלא בהפתעות ופרטים מהסרטים השונים ומצליח להעניק את האווירה הראויה של חדר בריחה בנוסח ״המסור״. גם נטע, שכאמור מעולם לא ראתה את הסרטים, התרשמה מאוד מהתפאורה ומהאווירה.

 במידה ואתם נמנים על הקהל הקצת יותר ״פחדני״, הרשו לי להרגיע אתכם. אין בחדר אלמנטים ״מקפיצים״ כמו בסרט אימה. יש רק אווירה מלחיצה וקריפית. זה לא משהו שצריך למנוע מכם ללכת לחדר אם אתם לא אוהבים סרטי אימה או אם לא ראיתם את סרטי ״המסור״. כמובן שגם החידות עצמן לא קשורות לידע של המותג, וגם אדם שלא ראה מעולם את סדרת הסרטים יכול לפתור את כל החידות  כך שאין באמת יתרון למי שצפה בסרטים מקודם.

אמנם אין בחדר מלכודות מוות, אבל חידות יש בשפע, ורובן ככולן מוצלחות למדי. לכל חידה יש גם הטעיה שמקימי החדר חשבו עליה בכדי לאתגר אתכם מעט יותר מרוב החדרים האחרים, כך שהרבה פעמים הפתרון שנראה לכם ברור מתגלה כהטעיה. והחדר מאתגר, מאוד מאתגר. הוא דורש מכם להפעיל את הראש וגם לשבור אותו מדי פעם על כמה חידות. מרוב שהחדר עלול להיות מאתגר, המפעילים באו עם הברקה: בתיאום עימם מראש, סאונד של צחוק (שחובבי הסרט יזהו מיד) ישמע במידה ואתם רחוקים מדי מפתרון החידה (או קרובים לפתרון החידה, תלוי מה תעדיפו). האופציה הזאת מאפשרת לשבור את הראש על החידות, להשאיר אותן מאתגרות, אבל מבלי להגיע לרמת תסכול מיותרת. אף על פי זאת, רמת הקושי הצליחה להכריע אותנו לראשונה, ונמלטנו מהחדר באיחור קל ובזמן לא מרשים של שעה ושמונה דקות.

במקומות שחדרי בריחה אחרים הפכו לשגרתיים, חדר ״המסור״ הצליח להפתיע אותנו ובענק. יש בחדר מספר הברקות שיטריפו לא רק את חובבי הסרט, אלא גם אנשים מנוסים שכבר היו במספר חדרי בריחה. יש בחדר הפתעות ורעיונות שלא רק שלא ראינו עד כה באף חדר בארץ, אלא אני לא מאמין שנראה דברים שדומים להם שוב. החדר הזה בקלות קוטף את התואר של אחד החדרים הכי טובים שיש כרגע בארץ ובאמצעות שילוב חכם של תפאורה, רמת קושי גבוהה, יצירתיות, הפתעות ובעיקר אווירה, לוסט יצרו לכם חוויה שלא תשכחו מהר. ובתחום מתפתח כל כך שיש בו יותר מ-20 חדרים שונים, זה כל ההבדל.


מה היה כיף?

  • תפאורה שקולעת במדויק לתמת ״המסור״
  • הברקות שלא נראו עד כה בחדרים אחרים בארץ
  • אווירה ייחודית ומוצלחת

מה היה פחות כיף?

  • חלק קטן מהחידות נוטה לכיוון קשה מעט יותר מדי

קונספט: ״המסור״

כמה רמזים ביקשנו/קיבלנו: 3

זמן מילוט מהחדר: שעה ושמונה דקות 

מומלץ גיקסטר?

אין פה שאלה בכלל. מדובר באחד החדרים הכי מפתיעים והכי מוצלחים בארץ. גם אם אתם פחדנים, וגם אם אתם מעריצים של ״המסור״, אתם חייבים לנסות את חדר המילוט של Lost.

לאתר של Lost


ועכשיו לתחרות!

רוצים להכנס לחדר המילוט של Lost בחינם? רוצים למצוא את עצמכם עם עוד ארבעה חברים מתעוררים בחדר של ״המסור״? שלושה שלבים פשוטים. זה כל מה שאתם צריכים לעשות כדי להכנס לתחרות:

:לייק לדף הפייסבוק של גיקסטר 

See this content in the original post

:לייק לדף הפייסבוק של לוסט

See this content in the original post

ספרו לנו בתגובות לפוסט התמונה: מי הם החברים/בני המשפחה שעליהם אתם סומכים שיעזרו לכם להמלט מהחדר של ״המסור״? תייגו אותם בתגובה וספרו לנו למה בחרתם דווקא בהם (תייגו עד 3 אנשים).

יש לנו שתי כניסות לחלק לכם לחדר של ״המסור״! אחת למי שאנחנו נבחר באופן אישי את הסיפור שלו, ואחת למי שיקבל הכי הרבה לייקים לתגובה שלו (״חביב הקהל״). אז תדאגו שיבואו להצביע לכם! שתי הקבוצות הזוכות (עד 4 אנשים) ילכו ביחד לחדר ״המסור״ בחינם מתנת גיקסטר וLost!*

See this content in the original post

*בימי חול בלבד, עד השעה 19:00 בתיאום מראש עם החדר

בהצלחה לכולם!


לסיקורת נוספות של חדרי בריחה:

See this gallery in the original post

עידן בן טובים

בן 27. סטודנט ללימודי טלוויזיה. נולד עם ג׳ויסטיק ביד. יש לו הרבה יותר מדי גאדגטים והרבה פחות מדי זמן פנוי. פעם ניסה להשתמש במשך שנה במכשיר אנדרואיד וחזר בכדי לספר.חובב רסלינג מושבע ובעל פטיש לא מוסבר לביצוע קליברציות למכשירים אלקטרונים. מנחה את פודקאסט הרסלינג המוביל בישראל: ״האוס שואו״