Geekster

View Original

סקירת חדרי מילוט: Quest Room - ״בלש אמיתי״

מאז שנפתח החדר הראשון בצפון הארץ כולם ידעו שזה רק עניין של זמן עד שיפתחו עוד ועוד חדרים באיזור. החדר בעל השם הפשוט וקל, Quest Room, שנפתח השבוע בחיפה הוא החדר החדש ביותר בצפון. אבל האם הוא מתכוון להעמיד תחרות רצינית לשאר החדרים שיצוצו בקרוב?

למשימה הפעם חזרנו למקורות, ולצוות של נטע ושלי הצטרפו ירון והדר. ירון הוא סטודנט בטכניון ביום (ומהנדס תוכנה ביום ובלילה) והדר ממש עכשיו סיימה את לימודיה האקדמיים ועברה מהצפון למרכז (אז החזרנו אותה לצפון). ירון כבר עשה חדר מילוט אחד בעברו בעוד שהדר מעולם לא התנסתה בתופעה.

החדר ממוקם ממש קרוב לצומת הצ׳ק פוסט שבחיפה ובמרחק הליכה קצר מקניון הסינמול. מה שמבטיח שתוכלו למצוא דברים באיזור ולשלב את החדר עם סרט, מסעדה או סתם מסע קניות. מפעילי החדר קיבלו אותנו בשמחה והודיעו לנו שהשנה היא בכלל 1995 ואנחנו חלק מכוח השיטור האמריקאי. מתנקש סדרתי מתכונן להתנקש בסנאטור ושולח רמז לזהות הקורבן הבא שלו. תפקידינו הוא לפלוש לביתו של המתנקש ולמצוא את מי הוא מתכנן לרצוח (ולהודיע על כך במכשיר הקשר).

החדר הוא כמובן חדר ״משרדי״ שכידוע הוא לא מסוגי התפאורות האהובות עלינו. אבל יש כאן השקעה בכל מיני פרטים שהעלו לנו זכרונות: קלטות וידאו, טלוויזיות ישנות וטייפים הכניסו אותנו לתחושה של שנות ה90. מוזיקת רקע שקטה אך מותחת ליוותה את השהות שלנו בחדר. כמות גדולה של פתקים, דפים, תמונות וכיתובים נתנו לנו את התחושה שהרוצח הוא בעל אובססיה רצינית, אז הפכנו לנחושים עוד יותר למצוא ולהציל את המטרה הבאה שלו.

החידות ברובן היו יחסית פשוטות ומוכרות אבל חלקן היו עם כמה חידושים מפתיעים שהגניבו את כל המשתתפים.

רוב החדרים די נשענים על קו עלילה אחד ומטרה אחת בלבד. אבל בחדר הזה יש הפתעה מוחלטת שהופכת כמעט לגמרי את העלילה, והפכה לכל הצוות את הבטן. נדירים החדרים שבאמת מצליחים להפתיע אותנו עם איזה טוויסט שגורם לכולם להגיד ״וואו״ ביחד.

היינו במצב-רוח קצת קרבי ועם רצון עז לנפץ את השיא של המקום ואכן יצאנו בלי הרבה בעיות מהחדר תוך עשרים ותשע דקות. הזמן הכי קצר שלקח לנו אי פעם בכדי להמלט מחדר. וזאת אולי הבעיה העיקרית של החדר: רמת הקושי שלו. זה לא שהוא קל במיוחד. הוא בעיקר לא איתגר אותנו בצורה יוצאת דופן. יכול להיות שהסיבה היא שאנחנו כבר באמת נהיים מנוסים, ויתכן שסתם היה לנו מזל  וכימיה טובה בקבוצה. בכל נקודה מישהו מאיתנו הצליח לפצח חידה שהשאר לא מצאו את הפתרון אליה, כך שהתקדמנו מחידה לחידה תוך דקות ספורות. אין תחושה שיש מעט מדי חידות בחדר, אבל יש תחושה שהן יכלו להיות קצת יותר מאתגרות.

בעיקר, סיימנו אותו כל כך מהר שאפילו שכחנו לדווח במכשיר הקשר את שם הסנאטור שהרוצח עומד להתנקש בו. אופס.

אבל זה לא אומר שהחדר לא מהנה. הוא מאוד מפתיע, מאוד מהנה ומאוד מספק. ״מנוסים״ בתחום חדרי הבריחה עלולים להרגיש שהחוויה קצרה מדי ולא מאתגרת מספיק. עם זאת, כל המשתתפים בצוות השבוע העידו שהם נהנו מאוד מהחדר. לכן אם אתם כבר מנוסים, יתכן ושווה לכם לשקול להגיע בקבוצה קטנה יותר. כקבוצה של ארבעה כמעט ולא הסתבכנו (מי יודע? אולי זה עניין של מזל), ואולי כזוג ואפילו שלישייה השהות בחדר הייתה יותר מאתגרת וארוכה. אבל אם אתם ״חדשים״ בעולם חדרי הבריחה, זה בהחלט חדר שאתם חייבים לבדוק. ואם אתם צפוניים? זה הזמן לקפוץ לביקור בחיפה ולצלול לעולם האדיר של חדרי בריחה!


מה היה כיף?

  • הפתעות שתפסו אותנו לא מוכנים
  • גאדג׳טים מגניבים

מה היה פחות כיף?

  • עברנו את החדר מאוד מהר
  • חידות לא מסובכות במיוחד

קונספט: משרד של מתנקש

כמה רמזים ביקשנו/קיבלנו: 0

זמן מילוט מהחדר: 29 דקות

מומלץ גיקסטר?

כן. קווסט רום הוא חדר מגניב, מהנה ומפתיע. אם אתם חדשים יחסית בתחום חדרי הבריחה, אין כמעט סיכוי שלא תהנו. אם אתם וותיקים, קחו בחשבון שהחוויה היא טובה, קצרה ומתוקה. אז שווה לכם לשקול להגיע כזוג בכדי להפוך את החוויה למעט יותר מאתגרת.

ומה אמרו הטירונים?

״בתור הפעם הראשונה שלי בחדר בריחה התרשמתי עמוקות מהמקום, התכנון וההשקעה של החדר, הציוד, והאוירה: ספרים, מצלמות, שעונים ישנים ועוד תרמו לאוירת המקום והפכו את החוויה לאמינה יותר. היה שימוש טוב ברעש, ההפתעות היו פשוט שוס. החידות היו מגניבות, לא היו קשות מידי ואפשרו עבודת צוות טובה והשתתפות כוללת של כל המבקרים. העניין היחיד היה, שיצאנו משם בפחות מחצי שעה בלי לבקש אפילו רמז אחד. בהתחשבות בזה שעלות ביקור בחדר מילוט היא לא עניין זול במיוחד, זה קצת מאכזב לצאת משם כל כך מהר. יחד עם זאת, בהחלט היה חווייתי וכיף.״

לאתר של קווסט רום בחיפה


לביקורות נוספות של חדרי מילוט:

See this gallery in the original post