Geekster

View Original

סקירת חדרי מילוט: Breakout - ״האיום האיראני״

חג הוא זמן של משפחה. ומאחר וכל המשפחה גרה בהרצליה ואיזור המרכז, היה נראה לי שהגיע הזמן ל״חדרי מילוט אולסטארס״. אז הפעם לא הבאתי לצוות אנשים שלא עשו חדרי מילוט, אלא ההפך. הבאתי את כל בני המשפחה שעשו חדר מילוט אחד בלבד בעברם. ומכיוון שכולנו כבר מכירים את התחום, מפעיל החדר החליט להקשות עלינו ונתן לנו את רמת הקושי הגבוהה ביותר של החדר. והוא לא אכזב.

לפני הכל, גילוי נאות קל ביותר, את החדר מנהל חבר עבר של אח שלי, שגם הוא הצטרף לצוות הפעם. אני אישית לא מכיר כלל את מנהל החדר. עכשיו כשסיימנו את הפורמליות, יוצאים להציל את ישראל!

החדר ממוקם בקצה שכונה בהרצליה ובמעין קומת מרתף. מנהל החדר הושיב אותנו לצפות בסרטון שיסביר לנו את עלילת החדר (ותודה לאל לא את ההוראות הכלליות). הסרטון, בפעם הראשונה עד כה, הכניס אותנו לאווירה והצליח להלחיץ את חלק מבני המשפחה. אחד היתרונות האדירים של החדר הזה על פני חדרים אחרים הוא הרלוונטיות שלו לאירועי היום הישראליים: לאחר חתימה על הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן, קבוצת סוכני מוסד ישראליים נתפסו והוצאו להורג, אך בטרם תפיסתם הם הצליחו לשלוח מסר לישראל שאיראן משקרת ועומדת לתקוף את ישראל בזמן הקרוב. המשימה שלנו היא להכנס למשרדו של נשיא איראן, חסן רוחאני, ולמצוא את התוכניות הסודיות של האיראניים ולהמלט עמן. אני לא חושב שיש דרך ליצור סיפור יותר אקטואלי מזה. הסיפור עצמו באמת מוצלח ומעניין, אבל זה לא הדבר היחיד שמוצלח בחדר.

מיד עם הכניסה למשרד של רוחאני לא יכולתי שלא להתפעל. המשרד מאובזר ומרגיש חי. הוא לא מרגיש כמו תפאורה בניגוד לחלק מ״החדרים המשרדיים״ האחרים שהיינו בו. אף על פי זאת, אני חוזר ואומר שמבחינתי אני פחות מתחבר לסגנון משרדי של חדרי מילוט. אבל ללא ספק, זה החדר המשרדי הטוב ביותר שהיינו בו עד כה. החדר מלא בתמונות, ספרים, מסמכים, מפות ועוד שלל אביזרים שבאמת מעניקים לו תחושה חזקה של אותנטיות.

חדר זה מוגדר כחדר ״מקבילי״. זה אומר שלא מתקדמים בהכרח מחידה א׳ לב׳ כדי להמשיך לג׳. אלא שאפשר וצריך להתעסק בכמה חידות בו זמנית. החדר הזה הוא ככל הנראה החדר שהכי פחות עוסק ב״ציד מפתחות״ והכי עוסק בחידות אמיתיות. חידות שצריך לשבור עליהן את הראש ולנסות להבין מה מתאים למה. זה בהחלט חדר מאתגר שבו כמעט כל החידות לא היו דומות לחידות שראינו בעבר. אפשר לראות שמקים החדר החליט שהחדר שלו לא יהיה דומה מבחינת חידות לחדרים אחרים, וזה ניכר. על חלק מהחידות נתקענו זמן רב ובהחלט שברנו את הראש ואותגרנו שכלית. יש כאן גם שימוש בגאדג׳טים חדישים ומגניבים שבהחלט לא ראינו באף חדר.

עם זאת, מפעיל החדר גם דואג שאף אחד מהרמזים שהוא יתן לכם (רק במידה ותבקשו או תענו לבקשה שלו) לא יהיה בהכרח הפתרון לחידה, אלא כיוון לפתרון שלה. ואכן היינו זקוקים כמה פעמים להכוונות (בכל זאת, בחרנו ברמת הקושי הגבוהה ביותר) ועם זאת, כל ה״רמזים״ שקיבלנו היו בסגנון של ״כבר פתרתם את זה, תנסו לחשוב מה לעשות עם זה״.

זה גם אחד מהחדרים הבודדים שבו יש באמת תחושה של לחץ. לקראת סיום המשחק כל המשפחה נכנסה ללחץ של לנסות ולהמלט מהחדר בזמן, והמפעיל דאג שנדע כל הזמן כמה זמן נשאר לנו להמלט. בסופו של דבר ממש בשניות האחרונות הצלחנו להחלץ מהחדר ועל פי זה שבחוץ הכל נראה בסדר (וסופסוף לא אביך), כנראה שהצלנו את ישראל. אז לראשונה צלחנו גם את הרמה הקשה ביותר של החדר. ״אולסטארז״ ללא צל של ספק.


מה היה כיף?

  • תפאורה מושקעת
  • חידות קשות אך אפשריות לפתירה
  • עלילה אקטואלית
  • גאדג׳טים מגניבים ומושקעים

מה היה פחות כיף?

  • חדר בעיצוב ״משרדי״

קונספט: משרדו של חסן רוחאני

כמה רמזים ביקשנו/קיבלנו: 2

זמן מילוט מהחדר: 59 דקות

מומלץ גיקסטר?

לחלוטין. ברייקאאוט מצליח לעשות את מה שלא הרבה חדרים מצליח לעשות, ליצור חדר ״משרדי״ מעניין, מאתגר, כיפי ומפתיע במיוחד. עם סיפור אקטואלי, מותח וחידות קשות, מאתגרות ומתגמלות, מדובר בחדר בריחה מצוין שכדאי לכם לבדוק בעצמכם.

לאתר של Breakout

:לסקירות נוספות של חדרי בריחה

See this gallery in the original post